Aku masuk ke dalam bilik .. ya Allah penat sangat harini .. nasib baik buat kenduri tahlil takde bersanding .. kalau tak mesti lagi penat ..
Aku labuhkan punggung pada sofa di hujung bilik .. baru je aku nak tenang alamek pakcik tu masuk bilik gue .. habis lah .. terus tegak badan aku dibuatnya .. aku nampak dia tersenyum manis melihat aku ..
' cantik nya mata dia ' monolog hati Haqimie .. haqimie labuhkan punggung disebelah aku dengan tenang.. ' ya Allah cahaya kau dah sedia ke kalau dia bukak purdah kau ? ' jantung aku dah buat marathon 200 meter dah ni ..
" Assalamualaikum bidadari saya .. " bisik haqimie ditepi telinga aku .. Allah lemah lutut gue ..
" Waa.. waalaikumussalam.. " tergagap aku menjawab .. terus aku tundukkan pandangan aku .. takut ..Aku dapat rasakan tangan nya perlahan lahan membuka ikatan purdah aku .. Allah ..
Tangan nya mengangkat wajahku setelah selesai dia buka ikatan tu .. muka aku ? Pucat seh .. aku dapat rasakan muka aku pucat ..~~~~~~~~~~~
" sayang ? .. hey are you ok ? " Tanya haqimie lembut .. ' masyaallah dia tak perasan lagi siapa aku ? ' bisik hati ku ..
" Errr oo ..ok .. " tergagap aku menjawab .. ' ya Allah aku takut '
" Wait a minute .. abang macam pernah tgk muka awk .. " kata haqimie perlahan .. aku dapat dengar .. Allah aaa sudah .. matilanak ..
" Err abang .. " terketar-ketar aku menjawab ..
" You ????? " Ternaik bahu aku dengar suara dia yang tiba tiba kuat tu .. Allah aaa sudah .. aku dah agak ..
" Err qimie .. " terus aku menunduk .. malu takut nak tengok muka dia .. rasa nak nangis .. nak abang abang ..
" Hey sayang .. abang tak marah .. just .. terkejut je .. " pujuk haqimie lembut sambil mengangkat wajah ku .. ' aah sudah nangis .. ' bisik hati Haqimie bila melihat mata cahaya yang berkaca kaca tu ..
" Sa.. ya .. ss...aya.. " terketar ketar aku menjawab .. takut nak buka kisah lama .. sakit sangat sakit ..Kejadian beberapa tahun lepas setelah tamat SPM .. buat aku rasa tak layak untuk dia .. takut .. sedih .. trauma .. sakit .. bende tu .. walaupun beri impak yang baik but still aku .. tak mampu lagi nak lupa kan ...
~~~~~~~~~
{ FLASHBACK }
" HOREYYYY !!! YES ALHAMDULILLAH !!! " jerit aku gembira bersama dua orang kawan baik aku , Safiyyah & Adawiyah ..
" FINALLY !!! " Jerit Safiyyah kegembiraan ..Ye .. kami sangat gembira .. harini last paper .. Dan sekarang kami bertiga bercadang untuk sambut hari kegembiraan ni bersama .. last paper SPM siapa tak happy tho ?
"Jom weh celebrate " Kata Adawiyah .
" Aku nak kene balik dulu .. nanti eh lain kali aku join Kau orang .. tau " kata ku serba salah .. aku kene balik sebab nak hantar Angah kat airport Dia pergi Istanbul ..
" Oh haah kami lupa Angah kau nak gerak ke Istanbul ok lah nanti meet ok" kata Safiyyah memahami dan Adawiyah sekadar mengangguk .
" Ok insyaallah cau dulu bye assalamualaikum " kataku dan terus berlalu ..
Dalam perjalanan aku nak bergerak pulang .. aku terasa seolah olah diikuti .. meremang sat .. siapa ikut aku ? Tengah hari buta ni ? Ya Allah lindungilah hamba mu ini ..
" Hoiii " aku terasa badan aku diangkat tinggi .
" Hoiii kau siapa ha ??? Turunkan akuuuuu !!!! " Jerit aku sambil memukul belakang badan lelaki yang angkat aku ni .. ya Allah menyesal sangat aku tak suruh abang ambik.
" Kau diam lah pompuan !! " Jerit lelaki tu pada ku .. Allah aku takut .. please .. muka lelaki tu tak jelas .
PAP !!
Diriku dicampak di atas rumput .. sebaik rumput weh .. ni pun berbisa .. Allah sakit ..
" Hoiii kau siapa ha ???? " Terketar ketar aku bertanya dengan air mata yang mengalir di pipi .. takut sangat takut .. aku kat mana ?
YOU ARE READING
MR.HITLER✔️
Short StoryNur Madeina Aishah atau lebih mesra dengan panggilan Cahaya merupakan seorang gadis periang yang bekerja di sebuah bakeri . Cahaya tersalah anggap apabila terserempak dengan seseorang yang mempunyai rupa paras yang sangat mirip dengan seseorang . "...