bab 4

324 13 0
                                    

Gambar dia atas merujuk kepada Helmie Harraz ,umur 25 tahun .Pilot.

Harini aku paksa rela ambik abang terchenta aku kat airport.. haih apalah nasib aku ni kan ? Ngeeeee .. abang aku pun satu yang mengada sangat asal ? Kan ke dia boleh je naik teksi haih..

Lepastu suruh aku datang pukul 2 walhal dia landing pukul 3 nanti .  Kau rasa ? Aku rasa nak lumat abang aku buat belacan heh .. geram tau tak !! Aku ni jadi tunggul kat airport ni ..

Dan.. sebab bosan nak mampus tapi nasib baik tak mampus lagi aku pun jalan jalan lah .. pegi tengok kedai coklat semua .. cenderamata dan banyak lagi ..

Cop cop !! Geng aku nampak mamat biadap tu lah .. lorh dia pilot ke ? Wait ahh kita skodeng jom... Hihihi ..

" Erkkkk !! Makkkkk !! " Kus semangat tanjat tite .. asal mamat tu pandang aku lain maciam ? Nasib baik sempat cover muka ngn majalah sebelah aku ni ..

Wehh dia datang kat aku wehh !!

" Excuse me miss ? " Oh lala sejibik sejibik macam mamat tu ..

" Errr.. awak nak apa? " Weh sumpah aku rasa nak benam muka dalam tanah !! Aku dongak pandang dia !!

" Kenapa awak tengok saya macam nak tembus ? " Katanya sambil menahan gelak.Perghh sumpah rasa nak tampar laju laju muka mamat ni! .

" Manaaa ada..perasan eh Awak ni ? " Selamba aku berkata ..

" Ehem .. by the way Saya Helmi Harraz .. and you ? " eh tiber je dia nih.lupa ah tu pernah jumpa aku. (korang boleh check balik kat bab 1).

" Erkk awak Helmi Harraz ? Bukan awak Haqimie Harriz ke ? " Tanya ku pelik.buat buat tak ingat pulak kau aishah haih.

" eh ? Saya Helmi Harraz la cik.. ? " Katanya .. ohh ohh lupa nak kenalkan nama !!

" Erk Saya Nur Madeina aisyah .. " ngeee mangai mamat ni siapa ?? Takkan klon haqimie kot.

" Oh cantik nama .. secantik tuannya " katanya sambil tersenyum manis ..
Sungguh sejibik sejibik muka haqimie .. ! Ya Allah aku buta ke atau memangg wujud kembar haqimie .. ? Asal aku taktau ?

" Eh ermm thanks .. " senyum tak ikhlas aku bagi .. ngeee serius aku masih keliru sekarang ..

" Oklah next time Jumpa lagi insyaAllah " katanya ..

" Orite .. " pendek je aku balas ? Sungguh hilang segala perkataan dalam kamus hidup seorang Nur Madeina Aisyah ..

" Btw boleh kita jadi kawan ? Nak no boleh ? "
Tiba tiba mamat ni pusing balik hadap aku .. dan aku ? Sungguh terkaku disitu ..

" Erk sure .. 011******"
Ya Allah cahayaaa asal kau bagi no kau kat mamat ni ?!.

" Okayh thanks yeah ! Bye see you when I see you ! " Dan .. Dia berlalu pergi .. aku ? Masih berdiri tegak macam kene renjatan elektrik lepas tersedar yang aku dah 'ter'bagi ni phone aku pada dia ..

~ ~ ~ ~ ~
" Adikkkkk ku sayangggg !!! " Huh nyampah Aku ngn alang ni ! Tadi kata pukul 3 Suh tunggu kat depan gate 7B sampai ke sudah pukul 4 baru tunjuk batang hidung !!

" Diam la ngeng ! Tahlah paksa orang ambik lepastu mengada suruh orang datang kol 2 lepastu janji sampai kat gate ni kol 3 sekarang cuba buka mata besar besar tengok jam kat tangan tu pukul berapa !! " Kataku sambil berpeluk tubuh dengan muka rasa nak telan orang sekarang .. mangsa dia siapa ? Yang pasti manusia depan mata aku sekarang menu wajib untuk jadikan lauk aku !!.

" Eheh sorry sister .. janganlah marah princess " dengan muka selamba badak minta penyepak dia berkata.

" Stop sengih-sengih macam tu lah! " Masih marah ni. aku geram ni !!

MR.HITLER✔️Where stories live. Discover now