08.04.2020
Hayatınızda en son ne olamadığı için ahh yaa şu da olsa idi dediniz? ya da ne icin hayıflandınız ?ne icin once kavusup kucuk bir cocuk sevinci yasadiniz? yada hangi oyuncaginiz alinmiscasina oturup agladiniz? hic düşündünüz mü?
Size de hiç zaman geçtikçe değer yargilarinin eskisi kadar onemsenmedigi insanlarin gunu birlik bencilce yasadigi hissi hasil oldu mu?
Bu ne sacmaliyor demeyin bugun sorular üzerine bir bolum olsun istedim.Belki de sizin de ic yasaminizdaki muhasebeye tek bir soru bile olsa isik tutar dusuncesi ile kaleme almak geldi içimden....
kaç yasindasiniz bilemem cinsiyetiniz medeni durumunuz bu yasa dek kac cocuk yetistirdiginiz falan bunlarin hicbiri benim icin onemli degil...
lakin tek bildigim herkes cesitli yollardan gecer hangi yolu sectiginizse "siz bilinç altınızı bilince dönüştürene kadar, o sizin hayatinizi yonlendirecek ve siz ona kader diyeceksiniz"carj jung'un bu sözü ile silkelendim.
ve bir sekilde tanışma firsati buldugum arkadasimla yaptigim engeller ve engellilik uzerine gelisen konuşmalar hatta ardindan kendim olmak adina 3 aydir katilim sagladigim bir gozlemleme egitiminin hocasi ile bir kez daha silkelendim.
neydi bu dediginizi duyar gibiyim hep dusunurum ve hep derim kimse kimsenin hayatina bosa girmez mutlaka ama mutlaka kattiklari artisi ile eksisi ile vardir ve sizin hayattiniz devam ettikce de bu var olacaktir unutmayin ki hayati hangi olumlu dalindan sıkıca yakaladiginizdir onemli olan...
Bir baska onemli olan ise bir engelli bireye nasil yaklasim ile yaklastiginiz icten ve anlayarak mi yoksa kendi benliginizi kadirarak yapmacik ve sadece vicdaninizi rahatlatarak mi ?
Bence her birey bir engelli adayi sizce de oylemi mesela evet dediginizi duyar gibiyim o zaman bunun altini biraz dolduralim suan tum dunya koronavirus (covid 19 )ile savasirken sizce evden cikamayan engellinin halinden yanlizca engelliler mi anlamali ?
dogustan yada sonradan engelli olmak hayatimizda neleri alir goturur mesela kime gore eksigiz? Bence artimiz bile var siz saglikli insanlarin yapmaktan sıkıldığı zevkle yaptigimiz hobilerimiz var hemde turlu turlu...taki tasarlamak, ahsap boyamak, kitap okumak, muzik dinlemek, cesitli spor ve sosyal faaliyetlerle ilgilenmek bisiklete binmek hatta mozaikelmastas pano yapmak hatta kitap yazmak ,punch tablo yapmak ben bunlarin hepsini zaman zaman yaptim hatta bir kismini halen yapiyorum belki siz okurlara da ornek teskil eder bu hayati canli kilan adimlar size de nese katar biseylerle ilgilenmek kimbilir?
mesela siz hayatinizda birsey degisince ne yaparsiniz hic dusundunuz mu?Degisime ne derece uyum saglayabilirsiniz?
Sorunlariniza acikca bir cozum bulamadiginizda Allah ya da kader size ne derece yardim eder hic dusundunuz mu?
Insanoglu daima sundan yakinir dua ediyorum ediyorum ama Rabbim kabul etmiyor gunluk yasamda kac anda sukur ve dua da bulundun ki simdi dara dusdugunde mi el aciyosun ey kulum diyorsa Rabbimiz dusuncem o ki bazen sukru ve duayi da layiki ile yapamayacak kadar acizim aciziz oyle degil mi?
onumuze cikan her engelle basa cikabildik mi buyuk yada kucuk demeden bunu da bir dusunun?
Bana gecmis basarilarim hayata dair yeni zorluklarla basa cikmam da guven verir daima...peki ya siz?
sorunlar karsisinda olaylarin komik yonunu zaman zaman da olsa gorebilirmisiniz mesela ben gibi?
stresli bi anla basa cikmak onunla mucadele etmek durumunda kalmak sizi daima guclumu kilar yoksa zaman zaman sizinde bendeki gibi motivasyonunuz mu duser?oyle anlar vardir ki farenin kapana kisildigi gibi caresiz hissederdiniz kendinizi ama tam o anda cozum gozunuzun onundedir bir parca peynir kapandaki peynir ile zaman gecirmek sizin motibasyonunuzu yukseltir.Hastalik yaralanma gibi sagliginizi birebir etkileyecek gucluklerden kolaylikla atlatarak normale donermisiniz?kendinizce cozum bulup hayati kolaylastirarak benim gibi surekli ameliyat geciren ayagi kolu bacagi herhangi bi yeri aylarca alcida kalan bir engelliyi dusunun mesela uzun sure yatakta yatmak zorunda kalan yatalak bir hastayi yada...
iyi yada kotu herseyin olmasinda bir sebep varmi sizce?
sonuc ne olacak olursa olsun elinizden gelenin ne kadar iyisini yaptiniz acaba?
Hayatinizin asamalarinda engeller olsada kac hedefe vardiniz?
umutsuz durumlarda vazmigectiniz ne yapacaginizi kimlerden yardim alacaginizi arastirma cabasina dahi mi girmediniz?yoksa bir kartal edasi ile o ne engel mi hic te bile hedefe ulasacagim diyerek asama asama ucarak hedefe varip gokyuzunde suzuldunuzmu?
onunuzde bir engel var butun engeli ben buyuk ozveri ile stres altinda cozerim mi dediniz yoksa benim gibi bu bi ekip isi diyerek asamayami calistiniz ?hadi bide a dan z ye bunu dusunun...
Basarisizliklarda kolay pes etmediniz mi?
yasamdaki zorluklarla ugrasirken en guclusu sizmiydiniz bir aslan gibi yada guclu heybetli bir fil...
gerektiginde baskalarini etkileyeceek zor yada imkansiz veya kimsenin vermek istemedigi kararlarin kacini alabildiniz?uzuntu ,korku ofke gibi aci veren kac duygu ile basa cikabildiniz?dogrusu hayat bu uzuntu de korkuda ofkede dozunca azinca kararinca olmali diye dusunenlerdenim yoksa sizdemi ayni fikirdesiniz?
yasamdaki olaylarda varsayimlar uzerine karar vermek hayatimizi nasil etkilerdi?
son olarak da suna deginmek istiyorum
kimine gore bence covid 19 hayatlarinda pek bisey degismedigini sadece zorunlu ihtiyaclari onemseyip hala gezmeye devam ettigini gozlemliyorum ve boyleleri uyarsanda yine bildigini okuyor ve bildigini okuyanlar yani cahil kesim yuzunden vakka sayisi giderek artiyor.bir kismi evden cikmama konusunda oldukca temkinli evden sadece 1 kisi cikiyor zaman zaman zorunlu ihtiyaclar icin cikan da izole ediliyor digerleri zaten evde oldugundan izole sekilde yasiyor ve islerini de ona gore ayarlamis durum da gerek devlet onlemleri gerekse kendi onlemi ile misalen ben desteksiz yuruyemedigim icin heryere dokunma riskim olabilme ihtimaline karsin hem is hemde sosyal hayattan 21 gundur kendimi izole ettim ve evden disari adim atmiyorum balkon da dâhil hee zaman zaman sıkılıyormuyum evet cok daraldigim anlarda oldu mesela dun hicbisey yokken aglama krizi gecirdim ama sonra durdum düşündüm aglamakta bir psikolojik gosterge bunun bu sekilde anlik bir tepki olmasi normal bugun buna agliyorum yarin belki baska biseye aglayacagim hayatta hep boyle degil mi zaten dedim ve kendimi toparlayarak sukur evimde guvendeyim ailemde yanimda dedim birde garip bir kisim daha var ki en ufak bisey icin dahi hastaneye basvuruyor ki cogu covid 19 mikrobu hastanelerde oldugundan mikrobu da ordan kapiyor ben olsam hastanelere saglik ocaklarina gitmek yerine telefon araciligi ile yada devletin ilgili kurumlara bagli cagri merkezleri ile sorarak hallederim insanlar bu konuda da cok bilincsiz dusuncesindeyim belki buda sana bir soru olur? covid 19 konusunda yapmam gerekenler neler diye?zaman zaman tikaniyorum bunu daha oncede konusmustuk su bagimsiz yuruyus ile ilgili korkularimi zaman zaman aşmaya calissam da kafamda dusuncemde bunu bedenime yansitmak yani ayaklarimin beni bagimsiz tasiyacagina emin olmak konusunda tereddute dusup gereksiz kaslari da kastigim icin bagimsiz adim atamadigimi kesfettim tum bu zamana dek olan gozlemlerde bu duruma bir oneriniz var mi acaba?cunku ben vucuduma zaman zaman soz gecirebilerek rahat hareket etmeyi zamanla basarabiliyorum hep derimki felcli hasta dogdugundan felc gecirdigi an a dek beyni normal yuruyusu biliyor benim gibi dogustan engeli olanlarin isi imkansiz olmasa da bir nebze daha zor biz hep fizyoterapist ve egzersizler yardimi ile bilmedigimiz bir durumu ogrenmeye calisiyoruz hep bu dusunce beni zaman zaman modumu dusurse de imkansizlari basarmis biri oldugumdan belki er gec basaririm azmi de icimde hep var ama bu cesareti kazanma konusunda bir anahtara ihtiyacim var sanirim dusuncesinde iken gelen cevaplar umuyorumki beni zamanla hedefe ilerletecek....Benimse suan bildigim kadari be anlamlandirdigim kadari ile fiziksel yani bedensel manada yeterli konuma gelmem icin bol egzersiz ve bol gozlem calismalari ile kas guclendirmeye ihtiyacim ve azmim olduğudur...
düşündümde oysa ne kadar çok şükredeceklermiz var önceden hayat kosturmacasından hiç farkedemedigimiz...
Dünya olarak çok zor bir süreçten geçiyoruz..özgürce dışarı çıkamıyoruz, keyfi gezmek şurda dursun temel ihtiyaçlarımızı almak için bile özgürce alışveriş yapamıyoruz deniz kenarına, parka , kısacası hiçbiryere gidemiyoruz arabamız kapının önünde olduğu halde....evlerimizdeyiz ve içimize dönmek için çokça zamanımız var kimbilir mülk ' ün sahibi Yaradanimiz bizlere bunların kıymetini bilmemizi istedi
çokça sabır.. çokça tefekkür..çokça tevekkül...
Rabbim mübarek Beraat gecesinde bu süreçteki imtihanimizi ikram olarak görmeyi bizlere nasip eylesin
Rabbim güzel günleri nasip etsin biran önce inşallah#hayırlıkandiller
#beraatkandili
#dularımizkabulolsunkacimiz hayati ya hayatimizi sorgulayarak yasiyoruz ben gibi her gece muhasebe eden kac kisi kaldik acaba???
Bugunun ve bugune dek yasadiklarimdan almam gereken ders nedir?Bunu hergun herkes sormali diyenlerdenim .ve kendin ol farkindalikla yaşa....Dusuncelerime tohum atip destek saglayan herkese tesekkuru bir borc bilirim....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yürüyen Sihirli Ayaklar
Spiritualebedensel engelli bir bireyin hayatta dair çabasındaki belkide son bahar #dününyasıbugününumudu kitabımın devamı niteliğinde bir kitaptır.Dikkat ruhsal derinlik içermesi uyarısı....!!!oku ve çözümün kendin olmaktan geçtiğini keşif de kal teslim ol ra...