part 6

494 11 0
                                    

ik word wakker. ik kijk op de klok hoe laat het is. 10:00 oke mooi ian is naar school. jan en hellen zijn naar hun werk. dus ik ben alleen. ik trek wat leuks aan en loop naar beneden. ik pak wat te eten en ik ga op de bank zitten. ik zet Netflix  aan. daarna als ik het op heb ga ik mijn school laptop klaar maken. ik download en wat spelletjes. we zijn alweer een paar uur verder ik kijk ff op de klok 13:00. oke. daarna gaat de deur open. 'is ian nu al thuis' denk ik. en voor ik het weet staat hij in de kamer. "nu al uit?" vraag ik. "ja 2 uur uitval" zegt hij bot. oke die is ook niet gezillig vandaag. "oja en de jongens komen zo dus dan ben je hier weg oke" zegt hij. "ja dag ik woon hier ook dus jullie kunnen ook op jou kamer gaan zitten" antwoord ik. "jij gaat gewoon naar boven" zegt hij boos en komt dreigend voor me staan. "oke oke ik ben al weg" ik loop naar boven. als ik op mijn kamer ben krijg ik een appje van hellen 'hey jan en ik zijn de komende week weg voor werk dus jullie moeten jezelf ff redden ik zet elke dag geld op je rekening dan kan je eten kopen, en oja ook gewoon zelf koken en let maar niet op ian hoor hij is altijd zo xx hellen' fijn een week met hem alleen top (sarcastisch). dan gaat de bel. daar zullen ian zijn vrienden wel zijn. en niet veel later hoor ik stemmen "eyy bro"zegt ian. "jo gap" zegt een jongen. stieken ga ik even naar de trap. er staan 4 jongens in de gang natuurlijk ian en dan nog een jongen met bruine krullen een jongen met bruin haar en eentje met blond haar. ze lopen achter ian aan naar de woonkamer. maar voordat ze er in lopen kijkt de jongen met bruin haar mij even aan. hij lacht even ik lach terug. en dan loop ik weer naar boven.

||max perspectief||

ik loop achter ian aan de woonkamer in. maar voordat ik naar binnen loop kijk ik even om. er staat een meisje met blond haar en groene ogen op de trap. ik lach even naar haar ze lacht terug. daarna loop ik naar binnen. "wat te drinken?" vraagt ian. "cola" zeg ik. ik ga op de bank zitten. ian komt de woonkamer in gelopen. ik drink een beetje. en dan vraagt niels "wie was dat meisje op de trap" ian's blik veranderd meteen. niels had haar blijkbaar ook gezien. "men nieuwe zusje" zegt hij geïrriteerd. "yo gap rustig dat is toch juist leuk" zeg ik. "nee man niet als ze mij irriteert" "nou laten we het ergens anders over hebben" zegt jannes. "ja over het concert" zeg ik. (we doen ff dat corona er ni is xx) "ik kan echt niet wachten" zegt niels "same" zeggen ian ik en jannes in koor. we moeten lachen behalve ian maarja zo is hij nou eemaal. 

real you?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu