1. A lépcső

273 17 12
                                    


Feladat: Írd le, ahogy valaki (legyen ember!!!) felmegy a lépcsőn! Ne alkalmazz párbeszédeket, csak szemléltesd ezt a cselekedetet. A feladat, hogy ezt is tudd izgalmassá tenni! 


   Eric egy alagsorban tér magához, ruhája koszos és bűzlött a szennyvíztől. Az altató hatása már elmúlt, mentálisan még nincs magánál. Az a tény, hogy esetleg elrabolták, meg sem rémítette, ugyanis a legnagyobb félelmével kell szembenéznie: a sötéttel. Érzékszervei fokozatosan visszatértek, azt hitte, hogy megvakult, a fény hiánya végett. Tompa hangok is egyre élesedtek, és érezte, hogy valami a nadrágja szárán mászik. Elviselhetetlenné vált a patkányok hörgése, akik a halál rothadó bűze alapján egy 2 hetes tetemből lakmároztak. Felpattan, lerázta a lábáról a kis kártevőt, és remegve kémlelte a külvilágot. A sötétség fátyla megbomlott, és a mennyezeten meglátott egy csapóajtót. A beszűrődő fény egy repedezett tölgyfa lépcsőt rajzolt ki. Bátorságot gyűjtött és kis lépésekkel haladt a feljárat felé. Vissza-vissza tekintett, attól félt, hogy minden valaha legyőzött démonja egy szempillantás alatt a felszínre kerül. A cél egyre közeledett, amikor megtette az első lépést. Jobb lábát reszketve csapta a lépcsőfokra, amint a bal is elhagyta a talajt, a fa nagy roppanás után beszakadt a súlya alatt. Korábban nem hallotta a termeszek zaját, ekkor tűnt fel neki, hogy minden patkány elcsendesült, szinte érezni lehetett a baljós csendet. Megszeppent, ellenben nem adta fel, kinézett egy épnek tűnő lépcsőfokot, és lassan ránehezedett. Négy fok repedt be alatta menetelés közben, azonban hosszú lábainak köszönhetően simán vette az akadályt. A háromnegyedénél megállt, egy hangot hallott a háta mögül, de nem tudta beazonosítani. Erős morgás, zihálás törte meg a csendet, mintha egy vadállat lenne mögötte. A másodperc töredéke alatt három forgatókönyvet is kreált a fejében. Az egyik esetben nem mozdul és talán a szörny nem is veszi észre, de valószínűleg már közeledett felé. A másik, hogy felrohan, ám ha nem képes megtartani az egyensúlyát, és beszakad az egész alatta, akkor vacsora lesz belőle. A szimpatikus terv az volt, hogy kettesével veszi a maradék távolságot, ugyanolyan tempóban, mint eddig. Valószínűleg így is, úgy is meghal. Muszáj kockázatot vállalnia, nem tudja mi az a fenevad mögötte, és arról sincs tudomása, hogy mi van az ajtón túl, talán be is van zárva, csakhogy nem érdekelte, ha a hülye lépcsőn álldogál az életét veszti. Neki iramodott, majd kicsapta az ajtót, kimászott, látta a kulcsot, majd reflexből rázárta. A bestia teljes erőből nekiugrott a fedélnek, viszont a lépcsősor is Eric javát szolgálta, ugyanis beszakadt a dög alatt. Megkönnyebbült, és hátradőlt a padlón, ekkor vette észre, hogy a fény, amelyet látott, nem egy gyertyától származott. Az égboltnak volt élénk repce színe. A felhők vörös kosztümöt öltve sodródtak a lágy szellőben. Furcsa érzés kerítette hatalmába, de nem fogta fel mi is az, érezte, hogy valami rossz fog történni. Hullámzik, morajlik alatta a föld, erős rengés nyitotta meg alatta a talajt,és  a repedező kőzet kilométerekre elhallatszott.  A pincének semmi nyoma nem maradt, egyre több földréteg tűnt el mellette, hátrált ugyan, de a szakadék gyorsabban tágult, és a mélybe zuhant, melynek az alján fortyogó láva bugyborékolt. Zuhanva párjára gondolt és hálát adott azért, hogy megismerhette őt, majd a magmába pottyant. Zihálás, ordítás kíséretében pattant ki a saját ágyából, teste felhevült, mintha extrém magas láza lenne. Oldalra nézett, látta, ahogy álmos felesége kérdőn meredt rá, nem tudott megszólalni, csak bámult rá, és kicsordult a könnye. Hatalmas megkönnyebbülést érzett, hogy ez csupán egy rémálom volt, soha életében eddig nem tapasztalt rossz álmokat. Kezdte elengedni a rossz érzést, és megölelte a nőt, ezzel jelezve neki, hogy sohasem akarja elveszíteni. 


365 napos írástechnikai kihívásWhere stories live. Discover now