3.

214 4 0
                                    

TOK!

Pintu bilik Sofea dan Husna diketuk dengan kuat.

"Nana..Siapa tu?"soal Sofea.

"Tah..Amik tudung kau cepat"

"Kejap kejap..Ketuk macam nak roboh pintu"kata Husna.

Husna kemudiannya membuka pintu.Alangkah terkejut dia terlihat Maria dengan berlumuran darah.

"Ya allah Maria..Sofea datang sini cepat"pekik Husna.

Mereka menarik Maria masuk ke dalam bilik air.Kaki Maria agak teruk.Terdapat kesan torehan yang lebar.

"Nana nak buat apa ni?"soal Sofea.

"Errr..Kita cuci darah dia and err balut dengan tuala"arah Husna.

"Ok..Maria it's gonna be hurt so tahan okay"kata Sofea.

Sofea mula mencuci darah yang ada dikaki Maria.Maria meronta kesakitan dia menjerit,menagis.Kita kalau terpotong jari pun sakit ini kan torehan dekat kaki uuuuu sakit.Selesai cuci Sofea membalut kaki Maria dengan tuala.

"Ho..How you tahu semua ni?"tanya Maria,tercungap-cungap mencari nafas.

"Dulu I PBSM so I tahu la sikit ii."jawab Sofea.

"Nana..Meh angkat Maria angkat naik atas katil ni"kata Sofea.

Dengan segala tenaga mereka mengangkat Maria naik atas katil.

"You rest dulu ehh.."kata Husna,memegang tangan Maria.

"Weyh kita gather semua dulu and baru kita suruh cerita"kata Sofea.

"Okay..Ya allah apa dah jadi ni"kata Husna sendiri.

**

TOK

"Sofea gi ahh bukak"kata Husna.

Sofea memulas daun pintu.Terlihat Afiq,Syakinah,Jun,Baim,dan Khad berada dipintu.

"Apa dah jadi ni?Mana Saiful?"bertalu-talu soalan yang Baim lontarkan.

"Kau ni Baim kiteorang baru nk suruh dia cerita"kata Husna.

Maria yang masih dalam kesakitan cuba untuk bangun namun ditahan oleh Syakinah."It's okay just tell us".

"It's happend after I dengan Saiful you know"

"Okay skip that part"celah Afiq.

"Masa tu I peluk Saiful.Then there is someone knocking at the door.Saiful pun pergila bukak at first tk de sapa pun but all of the sudden there is a guy wearing black hoodie with face mask tendang Saiful".

"And then ?"soal Sofea.Masing-masing masih lagi keliru dengan apa yang berlaku.

"After that..Saiful hit him with his fist but that guy dapat tepis and stab Saiful.And masa tu I cuba untuk lari I tendang his private part but he grab my leg and stab my leg.Guys please check on Saiful please"rayu Maria.

"Kau rasa Saiful still survive ?"soal Baim.

"I don't know that's why I mintak you guys pergi tengok"kata Maria.

"Ni bukan prank kan"soal Jun.

"Kaki dh bleed cam ni pun kau ingat ni prank ke sial"Marah khad.

Masing-masing memandang satu sama lain,kelu.Otak masing-masing masih lagi memproses dengan apa yang Maria katakan.

"Okay aku rasa baik kita report dekat managment"cadang Afiq.

"Yeah great idea"jawab khad.

"Ok Jun,Baim ikut aku.Yang lain stay sini .Kunci tingkap pintu semua kalau ada orang ketuk jangan bukak but kalau korang nk tahu tu aku dengan Jun kiteorang sebut 'chicken dinner'"kata Afiq.Jarang si Afiq ni tunjuk dia punya leadership dia.Walaupun keadaan sebegitu dia masih lagi boleh berfikir.

Semua akur tanpa sebarang bantahan.Mungkin mereka malas nk berterkak dalam situasi sebgitu.

"If kiteorang tak balik-balik korang terus call polis or drive balik okay"kata Afiq.

"OK"

Jun,Baim dan Afiq keluar dari chalet Husna dan Sofea.Hujan mula menitis nitis dari langit.

"Jun kau ready"kata Afiq.Mereka berkongsi pandangan buat seketika,kemudiaan mengangguk tanda sedia untuk berhadapan dengan lelaki berhoodie hitam seperti yang dikatakan oleh Maria.Mereka yakin yang tiada apa yang berlaku,

Tapi mereka silap.

SIAPA SEBERNANYA BLACK HOODIE GUY NI HAA KALAU NK TAHU KENE LA STAY TUNED.TQ FOR STAY TUNED SAYA HARGAI SANGAT.

HI KORANG SORRY SANGAT SEBAB LAMA SANGAT TK UPDATE CAUSE I'VE BEING BUSY WITH SOME STUFF AND ONLINE CLASSES.SORRY KALAU STORYLINE GETTING SLOW.JANGAN LUPA VOTE.SELAMAT BERPUASA AND STAY SAFE.

LOVE,TASHA JAN<3



ReunionWhere stories live. Discover now