4.

168 4 1
                                    

"Okay now Baim and Jun you guys go to reception. Aku pergi tengok si Saiful"kata Afiq.

Baim dan Jun akur terhadap Afiq.Mereka berpecah,masing" yakin yang perkara ini akan diselesaikan dengan mudah tetapi apa"sahaja boleh berlaku.

AFIQ P.O.V.

Sekarang hanya tinggal aku seorang dari bertiga.Aku mempercepatkan langkah aku menuju ke chalet Saiful.Hanya batang paip sahaja yang mampu aku buat jadi senjata buat masa ni manala tahu tiba"aku diserang hendap.

Sampai dimuka pintu,terlihat tompokan darah diseluruh tempat.Perlahan-lahan aku melangkah masuk.Perasaan takut mula menguasai akan tetapi aku beranikan diri aku juga.Keadaan didalam chalet tunggang-langgang.Aku memeriksa bilik mandi terlebih dahulu.Mengejutkan.Apa yang aku lihat terdapat nota yang diconteng dicermin dengan gincu warna merah.

"Maruah bukan satu benda yang boleh dibeli.Dari hidup lebih baik mati."

"Huh..Apa kaitan dengan semua ni?"soal diri aku sendiri.

Aku keluar dari bilik mandi dan menuju ke bilik tidur.Aku memanggil namaya tetapi tiada yang menyahut.

"Oh shit..Saiful".Aku bergegas ke arah dia.Saiful masih lagi nyawa"ikan.Lidah aku kelu.Aku hanya mampu memeluk tubuh dia.Leher Saiful dikelar dan ditikam diperut bertubi-tubi.Manakala jari hantunya dipotong.

"Ni..ni"Saiful cuba untuk bersuara.

"Apa dia pul?"tanya aku,teresak.

Belum sempat menghabiskan ayat Saiful mati dipelukan aku.Buat beberapa ketika aku termenung dan menitiskan air mata.Saiful adalah kawan aku sejak dari bangku sekolah rendah lagi dan dialah yang paling rapat dengan aku.

"Pul see you in another side"kata aku,menutup mata Saiful.

Aku bangun dan meninggalkan mayat Saiful disitu.

"Harap-harap Baim and Jun dapat panggil orang hotel tu cepat-cepat"kata aku,mula risau.

END OF AFIQ P.O.V

**

BAIM P.O.V

"Jun kau rasa ni real thing or just a joke?"soal aku.

"U bodo ke?Itu Maria dah bleeding-bleeding cam tu pun u rasa ini joke a haa ya"kata Jun,menjeling.

Aku ikut rapat Jun dari belakang.Jujur aku risau terhadap Husna yang berasa dichalet.Kalau diikutkan aku tak mahu ikut si Jun ni tapi demi semua kena la jugak ikut.

Langkah demi langkah sampai jugak kami di reception.

"Encik..Oo Encik"

"Kawan kami tercedera"kata aku lagi.

Tiada respon.

"Tido mati agaknya"kata Jun.

Aku menggerakkan perkerja hotel tersebut dari posisi kepala diatas meja ke posisi menegak.

"WHAT THE FUCK"

"Ya allah"

Itula reaksi aku dan Jun.Rupa-rupanya pekerja tadi sudah pun mati.Matannya dicungkil dan pisau tercacak didadanya.

Aku dan Jun terkaku disitu.Buntu tidak tahu mahu buat apa selepas itu.Aku memeriksa mayat perkerja tersebut dan menemukan nota.

"Sesungguhnya korang hanyalah hamba duit yang tunggu masa untuk dibunuh.Orang macam korang tak layak untuk hidup."

"Apa maksud dia?"kata aku berteka-teki.

"Aku rasa ada orang mau game kita"kata Jun.

"Okay sekarang ni try call Afiq tanya dia dah sampai chalet ke belum"arah aku.

Jun mengeluarkan handphonenya.

"Fuck no line"kata Jun.

"Haa srs ah jap aku tengok phone aku.Ya la no line but tiba"je tadi ade".

"Sebab tu aku rasa macam ada orang gama kita"ulang Jun.

"Dah jom balik chalet"kata aku.

Jun hanya mengangguk.Aku mengambil nota tadi dan masukkannya ke dalam poket.

"Apa sebernanya yang dah jadi ni?"

END OF BAIM P.O.V



ALRIGHT THAT'S IT FOR THIS PART AAA KALAU NAK TAHU APA JADI LEPASTU KENE LA STAY TUNED HIKS !

JANGAN LUPA VOTE AND SHARE THIS STORY DENGAN KENGKAWAN ANDA GRR.

xOxO,TASHA JAN>3



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 18, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ReunionWhere stories live. Discover now