Jack keek mij aan. Diep in mijn groene ogen en zei ik geef niet op. Laura heeft iets voor mij achter gelaten, weet het zeker.
Laura en jack hebben elkaar ontmoet tijdens de introkamp van ons middelbare school. Laura en ik kende elkaar al van de basisschool. Zelfs toen al konden wij niet zonder elkaar. Laura en ik waren onafscheidelijk. Wij hadden zelfs toen afgesproken dat wij elke woensdag met elkaar zouden matchen qau kleding.
Op het introkamp van de middelbare school hielpen de tweede en derde jaars met het organiseren van het programma. Het waren eigenlijk voornamelijk de derde jaars als een maatschappij opdracht, een weekje de docenten helpen op kamp. Jack is zeventien jaar. Hij was dan ook één van de hulp begeleiders. Jack kwam die week toevallig een dagje later omdat zijn kleine zusje onverwachts naar het ziekenhuis moest voor een blinde darm ontsteking.
De dag dat jack aankwam op het kamp zag hij Laura staan. Ze keken in elkaars ogen en Laura fluisterde tegen mij hij is zo knap. Ze keken elkaar nog steeds aan. Ik was op dat moment jaloers. Ik wist dat ik toen Laura moest gaan delen met iemand anders. Jack kwam voornamelijk helpen met de sportactiviteiten. Hij zat ook in het sportprogramma van onze school. Dat zijn mensen die aan topsport doen en dus twee uren in de week meer sporten en als ze belangrijke wedstrijd hebben zoals een Nederlands kampioenschap dat ze lessen mogen missen. Als ze op hoog niveau trainen ook lessen mogen missen zodat ze veel kunnen blijven trainen.
Jack had voor maatschappijleer allerlei sportactiviteiten bedacht voor het kamp, dit telde ook als extra punten voor zijn sportprogramma. Jack was toen al lang voor een vijftien jarige, bruin haar en bruin groene ogen. Voornamelijk zijn krullen waren karakteristiek voor zijn uiterlijk en de diepe kuiltjes in zijn wangen. Daarover kon Laura urenlang over praten. Dat maakte hem ook zo bijzonder. Voor Jack viel Laura op vanwege haar atletische lichaam. Haar pret ogen en haar chocolade huidskleur. Dat vindt hij schitterend aan haar.
Ze leerden elkaar kennen tijdens de sportactiviteit voetballen met een handicaps. De bedoeling was om spelers per 2 met de voeten aan elkaar te binden. Dit zodat je elkaar zou leren kennen op het kamp en leerden samen te werken. Wij mochten dan ook niet iemand kiezen die wij al kende. Na wat overleg kwam ik met Claire in een team. Dit is nu naast Laura mijn beste vriendin geworden. Laura vond alleen geen partner. Dus zei Jack dat hij mee zou spelen en met Laura zou gaan samenwerken. De docent ging fluiten. Laura en jack waren team blauw en Claire en ik team rood. Na een erg spannend wedstrijd werd het 3-1 voor het team van Laura en Jack. Na de sportmiddag van kamp ging ik op zoek naar Laura. Laura stond achter de schuur van de boerderij intiem te praten met Jack. Ik riep Laura en ze keek verschrikt achterom en zei wat tegen Jack en rende naar mij toe. Ik zei tegen Laura, kom je moet Claire ontmoeten.
Na het avondprogramma ging iedereen naar haar of zijn slaapzaal. We sliepen met zes personen op één kamer. Ik sliep met Laura, Claire, Marloes,Quirine en ik. De laatste bed was leeg en stonden al onze tassen. Na een tandengepoets te hebben begonnen we aan een zak met chips. Ja, dat heet kamp. Claire kwam met het idee om karaoke te doen. Na een aantal liedjes keihard meegezongen te hebben op Spotify vroeg ik aan Laura vindt jij Jack knap en leuk? Ze begon te blozen maar gaf geen antwoordt.
Twee dagen later was het aan tussen Laura en Jack. Het gebeurde op de modderbaan die school organiseerde. Je moest een parcours lopen in de oude kleren en obstakels op en af klimmen zonder te vallen. Als je viel zat je onder te modder, iedereen moest er zo snel mogelijk doorheen met je team. Het team bestond uit Laura en ik met vier andere jongens. Het parcours begon goed en waren zo door de moeilijkste hindernissen heen. Nu moesten we slingeren met een touw over een grote modderpoel heen. De jongens en ik waren er al over heen, alleen Laura moest nog. Tijdens het slingeren vond een van de jongens het leuk om Laura te laten schrikken. Hij gooide een hand vol met modder naar haar toe. Recht in haar gezicht en haar ogen, ze liet van schrik het touw los. Maar ze ging gewoon dapper door nadat ze stuntelende uit de modderpoel kroop. Daar ging onze recordtijd en het bleef pijn doen bij Laura. De volgende onderdeep was een glijbaan het water in. Daar stond jack als begeleider. Jack keek naar Laura en wist direct dat het niet goed was en nam haar mee naar de EHBO tent. Tijdens het wachten voor een dokter heeft Jack Laura gekust. Uiteindelijk bleek dat Laura een kiezelsteentje in haar oog had gekregen. Maar ze was heel dankbaar voor het kiezelsteentje. Dat noem ik nou echte liefde.
JE LEEST
Do you think you know something
RomanceDit verhaal gaat over een meisje Abelia. Die als op het punt staat te vertrekken een hele vreemde jongen ziet lopen. Alleen de gevolgen ervan zijn niet te overzien.