LaVey féle sátánizmus

721 36 0
                                    

A LaVey-i sátánizmus a modern-ateista, a Bal Kéz Útját követő vallások egyike.

A legismertebb mozgalom a sátánizmuson belül a LaVey féle. A sátánizmus vallásként 1966-ban vált hivatalossá, amikor is Anton Szandor LaVey az Egyesült Államokban megalapította a Sátán Egyházát, ami egy hivatalos egyház Amerikában. Nem fogad el semmilyen állami támogatást, sőt még ők támogatnak más egyházakat.

Na most az lenne a kérdésem, hogyha a sátánisták tényleg ennyire sötétek, elvetemültek meg veszélyesek, akkor miért engedték meg nekik, hogy alapítsanak egy egyházat?

Na ugye.

LaVey 1969-ben írta meg a Sátáni Biblia című művét.

A könyvből kiderül, hogy a sátánizmus nem hirdeti a gyűlöletet, a szexuális szabadosságot, az állatokkal való közösülést és helytelenítenek mindenféle erőszakot. Istent pedig soha nem gyalázzák, akire úgy tekintenek, mint az Univerzum mozgásban tartó erejére, aki egy személytelen erő.

Ehelyett inkább az őszinte érzelmeket hirdetik: „Sátán az arra érdemesekkel szembeni kedvességet képviseli, ahelyett, hogy szeretetünket idegenekre pazarolnánk!". Arra buzdítják az embert, hogy vállalja fel a szexualitását, és élje meg normális keretek között úgy, ahogy jónak látja.

A Sátánt nem egy valós, létező entitásnak látják, hanem mint egyfajta életvitel, amit követni kell. Ők abban hisznek, hogy az egyén erős, független és lázadó, aki önerőből boldogul, és boldogságát nem természetfölötti erőtől reméli. Vagyis nem egy személyt, hanem egy létformát követnek. A sátánista önmagát tekinti egyfajta istennek, mert ő maga az, aki felelős a sorsáért és képes befolyásolni az életét.

A sátánizmust hivatalosan önálló vallásnak ismeri el többek közt az Amerikai Egyesült Államok kormánya és hadserege, valamint az Egyesült Királyság hadserege is. 

2020.04.11.
Tina💞


A SÁTÁNIZMUSRÓLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz