-MİNA-
"Mina lisedeki hatiralarimizin oldugu kutuyu bulamiyorum gordun muu?"
"Evet en son yakisikli kro nakliyatcimiz dis kapiya birakmisti. Alsana!"
"Kolen var ya! Neyse..." Doga kosarak asagiya indi.
"Minağğ hirgiz varrrrr !"
Hemen elime koltukta bulunan beyzbol sopasini alip merdivenlere yoneldim. Asagiya indigimde orrada mal mal bakan bir adet Doga buldum.
"Doga hayirdir nerede hirsiz?"
"Kutunun yanindadir heralde."
"Kutu nerde Doga?"
"Inek yedi."
"Inek nerde Doga?"
"Daga kacti."
"Dag nerde demicem yukari hemen!" Bu kiz harbi gerizekali! Ne yaptimda basima bunun gibi bir bela geldi ki?
"Tatli bela tatli". Evet,disimdan konusmusum. Gozlerimi devirdim. O sirada bizim kapinin sinir bozucu kus Sesi itinayla gel beni oldur diye cik cik ottu .
"Dogaa kapiyi ac hadi tatlim. Bos bos konusmada kapiyi ac hadi!"
O sirada kapida bekleyen kisiler elinde bizim kutuyla saf saf etrafaa bakiyorlardi .
Erkeklerden biri "acaba bu kutu sizin mi ?"dedii
Doga one atilarak sari sacli cocugun elinden kutuyu kabaca cekti ve yine aynı kabalikla konusmaya basladi"evet sanane! Sizde nr ariyodu kutumuz? Hığ?" Valla ayi bu kiz ayi! Engel olmasaydim o sirada Doga ayilik ic güdűlerini kullanarak pence atacakti.neyse hemen one atildim ve soruyu tekrarladim "gercekten Sizde ne ariyorr?"erkeklerden sarisin olani "biz bu kutuyu bize geldi zannetmistik acinca sok olduk .sey siz yildiz kolejinden misiniz yani ortaokul olarak ?"en basindan beri bu cocukta eskiyi hatirlatan bi seylerin oldugunu biliyodum lakin evet demeye firsat kalmadan doga elinde olan kutuyu iceri biraktiktan sonra size neee demesiyle kapiyi suratlarina kapatmasi bir oldu .disardan gelen yuh seslerinden sonra acikcasi alt komsumuz oldugunu ogrendimiz beyler bize bir hafta boyunca yuzumuze bakmadi.en sonunda doganin igrenc tariflerinden biri olan zeytinli keki yapti vê onlara ozur ziyaretinde bulunduk. Benim asil amacim onlarin Kim oldugunu ogrenmekti tabi doganinki zehirlemek...neyse ustumuze bi kot bi de kazak giyip asagi indik.zili caldigimizda karsimiza cikan manzara gercekten de muthisti.há erkeklerden bahdetmiyorum evin icindeki esyalardan bahsediyorum .kendimizi onlara affettirmek icin geldigimizi ogrenince iceri davet ettiler.Doganin aksine kibardilar hem de baya.neyse ."bisey sorucaktim hani su yildiz koleji demistiniz ya siz ordan mi mezunsunuz.?"sarisin olan vê adi kerem olan "evet yildiz koleji peki siz? " doganin sacma istegi uzerine cavabi veremeden iceri gittiler "hazir gelmisken bi kahve icsek hiv de kotu olmaz!"dedii sahte gulucuk atarken.ona en kotu bakislarimi atip cikista gorusucez edasiyla Sirittim.
***
Kahveler geldiginde tam cevabi vericektim ki Doga kahvesini esmer cocugun uzerine doktu. Esmer cocuk yandim diye bagirdi. Doga kahkaha atmaya baslayinca bile bile yaptigini anladim. Ne sorunu vardi ki bu cocuklarla?
"Doga bence eve gitsek iyi olur. Hem gecte oldu. Bu arada sizden de Doga adina ozur dilerim." Dedim vê dogayi surukliyerek yukariya ciktik.
***