Prológus

99 4 0
                                    

Nem emlékszem. Jelenleg semmire sem tudok gondolni. Főleg rá nem. Elmémet sötét felhők borúsítják be, annak ellenére, hogy semmi, az égvilágon tényleg semmi bajom sincsen.

Abban reménykedtem, hogy a Margit hídon való átkelés, a Duna illata, a fagyos szellő, mely megcsípi arcomat, képes lesz segíteni legalább emlékeimben visszatérni karjaiba. De tévedtem. Minden, ami megmaradt zavarodott tudatomban, az a hosszú, kecses lábai, s a szépen kidolgozott felsőteste. Ha megerőltetem magamat, eszembe jut még vaskos, puha keze, és a jó öltözködési stílusa. Ezekbe tudok csak kapaszkodni, ha komolyan gondolom a férfi fellelését. Látni akarom szemeit, ahogyan azok szebben mosolyognak rám, mint ajkai. Beleakarok túrni a hajába, ha egyáltalán van neki. De az sem baj, ha nincs, hisz akkor kobakját simogatnám. S nem utolsósorban... Hallani akarom a hangját. Nem tudja, de szeretném, ha tudná: aznap, mikor kimondta azokat a szavakat, nem csak magamat sikerült megszeretnem, hanem még őt is.

Szomorúan vettem tudomásul plátói érzéseimet, majd a korlátok pillérei közé behelyeztem egyik lábfejemet, míg másik lábamat átdobtam az ellentétes oldalra. Nem sokáig ültem lovaglópózban. Akkor, amikor a híd nem túl biztonságos részére kerültem, edzőcipőm sarkát megakasztottam a pillérekben, kezeimmel pedig a korlát vas markolatát szorítottam. Hagytam, hogy hajammal hadd játsszon a szél, hogy néhány, kósza vízcsepp felcsapódjon pirospozsgás arcomra, ami a téli hideg miatt alakult ki. A sárga, csupa kitűzős kabátom egy hirtelen széllökést követően lecsúszott könyökömig. Az alatta lévő kínai póló nem melegített sokat, tehát bőrömre kiült a libabőr. Mit sem törődve ezzel, vettem egy nagy levegőt, majd belekiáltottam a szombat éjféli, budapesti éjszakába:

- Olyan szívás, hogy nem vagy itt!

A tömeg, mely elhaladt mögöttem, egy pillanatra lefagyott. Már csak a villamos halk gurulását, és néhány megvetőnek hangzó suttogás ütötte meg a fülemet. Nem érdekelt, hogy a buliba tartó tinédzserek számára mennyire váltam nevetség tárgyává, vagy, hogy próbálnak azzal viccesek lenni, hogy egyre hangosabban, olykor 'köhintésekkel' tálalva, többször is elmondják mennyire bolond vagyok.

Remegtem, de a fagytól. Taknyom-nyálam egybefolyt, s a kezeim a korláthoz fagytak. Igen, úgy nézhetek ki jelenleg, mint aki öngyilkosságot szeretne elkövetni, de ez még csak meg sem fordult a fejembe mindaddig, amíg az egyik bámészkodó, idős házaspár női tagja, aggodalmasan kérleli férjét, hogy hívja a rendőrséget. Közben pedig még egy felnőtt mögém lépett, hogy felajánlja a segítségét, és közölje, mennyire rossz lenne, ha itt hagynám a világot. Mondja úgy mindezt, hogy nem is ismer.

Lenyugodtak a kedélyek, amitől meglepődtem. Gondoltam, hogy esetleg egy polgárőr jött a közelbe, de nem erről volt szó. Óvatosan fordítottam a fejemet magam mögé, miközben fölegyenesedtem a vízköpői pozícióból. Nem tudtam beanalizálni a személyt, mivelhogy arcát nem láttam. Mikor elengedtem a korlátot, megtöröltem a szemeimet, majd pár pislogással később ismételten ránéztem, de nem tapasztaltam semmi változást azon kívül, hogy megszólalt. Hogy volt képes úgy meglágyítani szívemet, hogy csak szavait láttam, míg hangját nem hallottam?

- Látom megfogadtad a tanácsom. A hajad... - kesztyűs kezével egy lebegő tincsemet megfogta, s megsimította - ... Olyan, akár egy rózsa.

Egy Rózsaszál Szebben BeszélWhere stories live. Discover now