Koniawostki #6

111 16 0
                                    

Cześć! 

W tym numerze znów powracamy do pisania o koniach, z czego się bardzo cieszymy i mamy nadzieję, że Wy również. Mam do przedstawienia Wam kolejną serię ciekawostek, tym razem będzie to zbiór przeróżnych końskich rekordów!

Największa liczba złotych medali

Najwięcej złotych medali olimpijskich zdobytych pod rząd zdobył Mark Todd, pochodzący z Nowej Zelandii. Udało mu się to w WKKW, w 1984 i 1988 roku na koniu Charisma. Jest on do dziś uznawany za jednego z najlepszych koni, które startowały na zawodach, a Todda również uważa się za świetnego jeźdźca.

Najwyższa nagroda

Za wygranie gonitwy, która odbywa się w Arabii Saudyjskiej – Saudi Cup – można wygrać 10 milionów dolarów za zdobycie pierwszego miejsca, a łączna pula wynosi 20 milionów. Wyścig raz pierwszy odbył się w lutym tego roku, a zwycięzcą został Maximum Security. Nie wiem, jak Wy, ale ja bym chciała mieć 10 milionów dolarów, choć może wyścigi konne dla mnie nie są najlepszym sposobem, by taką fortunę zdobyć.

Najwyższa piramida z ludzi na biegnącym koniu

Najwyższą piramidę na grzbiecie poruszającego się konia ustawili trzej cyrkowcy z Zapashny Brothers Circus w Rosji. Dokonali tego 17 czerwca 2011 r. Ustawili się jeden na drugim, więc "zbudowana" przez  ich konstrukcja naprawdę wyglądała niesamowicie i jestem pełna podziwu dla tego wyczynu. 

Wydaje mi się, że to by było na tyle, jeżeli chodzi o dzisiejsze KONIAwostki. Trzymajcie się i KONIEcznie zajrzyjcie do ogłoszenia, które znajduje się na końcu tego numeru.

Śpioch

KONIEcznik - kwiecień 2020Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz