Cahaya matahari yang memancar ke arah Hae Soo dari celah celah langsir menyedarkannya dari lena. Terpisat pisat dia membuka mata. Jam digital di tepi katil dicapai sebelum kakinya dibawa menuju ke tandas.
Selesai sahaja membersihkan diri, telefon di atas meja dicapai. Badannya yang hanya bertuala tidak diendah, beberapa keping selfie diambil sebelum dihantar kepada 'pelanggannya'. Inilah kerja sampingannya. Menjadi girlfriend untuk disewa. Walaupun pekerjaan itu dipandang rendah, tapi Hae Soo tidak berasa seperti mahu berhenti. Asalkan dia mendapat duit untuk berbelanja.
Uniform sekolah yang terlekat pada badannya dilihat berkali-kali melalui cermin sebelum kakinya dihayun keluar dari bilik.
" Morning ", sapa Hae Soo sebaik sahaja sampai di meja makan. Roti yang sudah dibakar diambilnya 2 keping sebelum disuapkan ke mulut.
" Eomma, Hae Soo pergi sekolah dulu tau, ada kerja nak buat sikit ", jerit Hae Soo sebelum kakinya menapak keluar dari rumah.
*******
" Hey good morning sweetheart ", ucap Mark sebaik sahaja melihat Hae Soo yang berjalan ke arahnya. Bibirnya menguntum senyuman sambil tangannya menepuk kerusi di sebelah. Mengajak Hae Soo duduk di sebelahnya.
" Morning ", jawab Hae Soo sebelum punggungnya dilabuhkan pada kerusi di sebelah Mark. Tangan Mark sudah naik memeluk bahu Hae Soo yang berada di dalam dakapannya.
" You dah makan ? Kalau tak lagi, boleh kita breakfast sama sama ", tanya Mark kepada gadis di sebelahnya. Wajah Hae Soo ditatap sebelum senyuman nakal terukir di bibirnya.
" Dah. Tapi I lapar lagi ". Hae Soo membuat muka monyok. Kepalanya didongakkan ke atas, membiarkan Mark melihat dirinya.
Hae Soo memang tidak boleh dinafikan kecantikannya. Memang betul yang dia terkenal dengan servis sewanya sehinggakan ada juga cikgu yang turut menjadi pelanggannya. Tapi bayaran yang dikenakan Hae Soo berbeza beza bagi tempoh dan layanan. Setakat ini dia tidak memberi servis kiss, apatah lagi 'memuaskan nafsu'. Dan setakat ini Mark ialah pelanggan tetap yang menyewa Hae Soo sebagai girlfriend. Disebabkan itulah Hae Soo lebih selesa dengan Mark.
" Okay. Tapi dengan satu syarat ".
" Apa ? ", tanya Hae Soo. Dia tersenyum sinis. Dia sukakan syarat kerana kadang kadang ia menguntungkan.
" You have to clear all your schedule today, and just be with me ". Mark sudah tersenyum nakal.
" Mana boleh macam tu. I pun ada pelanggan lain ". Hae Soo sudah mula mengerutkan dahinya. Bukannya Mark tak tahu tentang servisnya ini, dia tahu.
" I will pay double for this time ". Mark tahu bila melibatkan duit, Hae Soo sanggup buat apa yang disuruh.
" It's nice to have a customer like you. ". Hae Soo mula mengetatkan pelukannya pada Mark. Mereka bangun dari duduk dan melangkah ke gerai dengan tangan merangkul pinggang masing masing.
************
OKAY AKU TAU CRINGE GILA. THIS CHAP HANYA NAK TUNJUK LA HOW HAE SOO WORKS. SO JUST NEED UR OPINION FROM THIS FIRST CHAP, SHOULD I CONTINUE THIS STORY ? PAPEPON KALAU BAIK SILA LA VOTE SEKALI
ANYONE WANT A NEXT CHAP ?
YOU ARE READING
Unexpected | jisung ; haechan
FanficHae Soo, seorang pelajar yang dikenali di sekolahnya kerana menyediakan servis gadis untuk disewa. Dipanggil perampas kerana keluar dengan teman lelaki orang ? Perkataan yang tidak usang baginya. Tetapi dia tidak kisah. Tidak pernah dibayangkan tahu...