permulaan

8.5K 70 2
                                    


 Setelah 6 bulan Anas kawen dgn Khudaij, Anas telah membeli sebuah rumah di Johor. Mereka mengajak aku dan isteriku tinggal dgn mereka krn Anas kesiankan Khudaij yg tinggal seorg diri di rumah ketika dia kerja , jika kami tinggal dengan mereka Khudaij tak lah bosan dan ada teman berbual. Tapi setelah berbincang dgn isteriku kami mengambil keputusan hanya aku yg tggal dgn mereka  kerana 2 org anakku masih sekolah di sana, dan rasanya rumit jika semuanya berpindah. Lagi pula siapa yg akan jaga kebun di kampung.

 Aku bertolak dr kampung ke johor memakan masa 8 jam. Anas drive kereta, aku berada di kerusi penumpang hadapan, Khudaij di belakang.  

Khudaij : abang, nak buang air..

anas : nanti ada stesen minyak kita berhenti ya

Khudaij : kalau ayah jd toilet kan senang..hehe"

Terkejut aku mendengar kata-kata Khudaij..Namun aku menganggap ia cuma gurauan, lagi pun aku masa tu tak tahu apa-apa pun pasal femdom dan sebagainya. Tambahan pula perempuan solehah seperti Khudaij aku fikir amat menjaga peribadinya.

Aku : jadi toilet macam mana tu Khudaij?

Khudaij : nanti ayah akan tahu..hihi

Khudaij : takda apa lah ayah, gurau je...

Tiba di stesen minyak Khudaij ke tandas tapi bawak botol air kosong. Aku pelik lalu bertanya anas, "kenapa Khudaij bawa botol air ke tandas?" .

"Nak basuh botol kot," jawab anas. 10minit kemudian Khudaij siap dan aku pelik botol air dia berisi air. Namun aku pendamkan saja persoalanku. Dalam kereta Khudaij bersuara" abang nak minum air kan, ni airnya, minum habis tau, jgn membazir!". Khudaij bagi botol air kpd anas, seingat aku botol tu sama dengan botol air yg dibawa ke toilet tadi.

Anas minum dgn bersungguh seperti menikmati.

"abang bagi la ayah minum jugak, kesian ayah tu dahaga," Khudaij tiba-tiba bersuara. Anas pun menyerahkan botol air itu padaku.

"air apa tu nampak nikmat sangat minum," aku bertanya. 

"angel water ayah, banyak khasiat tu ayah," ujar Khudaij. Aku tak faham dan tak pernah dengar nama air macam tu. Aku iyakan saja. Yalah aku fikir orang warga emas seperti aku banyak perkara yang tak tahu. Aku minum air tu dan rasanya pelik tapi sedap. Makin minum makin rasa nak minum lagi. Rasanya ada kelat sedikit tapi sedap. Entahlah, tak pandai aku nak describe.

Tiba di rumah, aku dapat lihat betapa anas begitu sayang dan menyanjungi Khudaij. Aku tgk anas ni macam pelayan Khudaij pulak. Dia yang bukakan pintu kereta, dia yang bukakan kasut Khudaij. Selepas buka kasut Khudaij, anas pegang kaki Khudaij dan mencium dan menghidu kaki Khudaij yang masih berbalut stokin seperti memuja seorang Ratu. Aku tahu anas cover supaya aku tak nampak apa yang dia buat tapi aku ternampak, cuma aku buat-buat je la tak nampak.

"masuk lah ayah, sila-sila," pelawa Khudaij sambil membuka Niqabnya. Sekali lagi aku tergamam dan terpesona dgn kecantikannya dan ini kali kedua aku lihat wajah Khudaij. Sepanjang tinggal di kampung selepas kawen dgn anas aku tak pernah lihat wajah Khudaij kerana dia tak pernah buka purdahnya. Mungkin dia rasa tak selesa sbb ada yusuf (adik anas)..

Berdebar jantungku kerana merasa tak mampu berhadapan dgn Khudaij setiap hari. Adakah aku mampu menjaga imanku setiap hari?...

Maka semenjak dr hari itu bermula lah kehidupan aku di rumah Anas dan Khudaij...

Menjadi hamba abdi menantuWhere stories live. Discover now