Happy Reading
Pagi sudah menjadi sore, dia mencari info tentang Diana Kim. Hari yang sungguh melelahkan bagi seorang Park Jihoon, jadi Jihoon berehat di bawah pokok untuk menikmati pemandangan di langit. Bagi Jihoon Diana Kim itu taman lama nya, teman rapat, teman yang pertama dia jatuh cinta.
Dia dia Diana itu sungguh rapat, sehingga tidak ada sesiapa berani berkata tentang mereka.Jihoon merebahkan badannya di tanah dah memejam kan mata. Dia sungguh lelah. Banyak perkara yang dia dapat hari ini, lebih besarnya dia meneriak marah pada seorang cewek di kantin secara tiba-tiba kerana Jihoon mengingatkan Daniel mengikuti nya.
Menyebut nama Daniel, Jihoon sangat sangatlah benci namja itu-
"Hello" Jihoon membuka matanya perlahan setelah mendengar sapaan itu. Sepertinya dia mengenali orang ini, dan orang itu baru saja dia sebut nama nya, KANG DANIEL.
"Kau datang ke sini untuk ketawa kepada ku kerana kejadi kantin tadi pagi?" kata Jihoon sambik bangun dari tanah yang dia gunakan untuk baring sebentar.
"Aku tidak sejahat itu" Daniel mengatakan itu sambil menyerahkan minuman Ice Cola pada Jihoon.
"Bagaimana dia bisa tahu Ice Cola adalah minuman kegemaran ku? " batin Jihoon
Jihoon menerima minuman itu dan bertanya,
"Adakah aku mengenali mu?"
"Tidak"
"Jadi jauhkan diri mu dari ku, jangan biarkan aku melihat kau lagi."
Jihoon membuang minuman itu di tempat pembuangan sampah berdekatan dengan pokok yang dia guna kan untuk berehat itu.
"Kau membenci ku Park Jihoon?"
"Yes"
Daniel yang memerhati perbuatan Jihoon hanya memandang pelik ke arah Jihoon.
"Bukan kah kau menyukai Ice Coda? Sejak bila kau menukar minuman kegemaran mu?"
"Adakah kita perlu tahu antara satu sama lain? "
"Hari ini adalah pertemuan kali kedua kita! "
"Jika kau suka suasana di sini kau pergi saja. Aku akan pergi"
"Do you want to stay with me?"
Ahh~~
Jihoon sudah lelah untuk berbicara dengan manusia yang berada di depan nya ini. Jadi dia terpaksa mendengarkan aja apa yang Kang Daniel mahu bicarakan. Dia sengaja mengatakan tidak mengenal Daniel, kerana dia tidak mau berurusan dengan pria itu."Kau membenci aku kerana post di WhatYon ya?"
"Tidak juga" itu lah kata terakhir Jihoon mengatakan sebelum dia berjalan pergi dari situ. Tiba-tiba Jihoon memberhentikan langkahnya, kerana Kang Daniel menghalang laluannya.
Jihoon memandang muka Daniel dengan perasaan kesal. Dalam hitungan 5 detik, perasaan gementar menguasai Jihoon. Itu membuat Jihoon mengeluarkan peluh di pelipis nya. Mata Daniel memandang nya dengan Tajam. Jadi Jihoon lah orang pertama yang memutuskan pemandangan itu.
"Ketepi, kenapa kau menghalang laluan ku"
"Tidak ada sesiapa disini kecuali kita berdua sahaja"
"Apa kau akan buat, membunuh ku? "
"Mungkin kita bisa melakukan sesuatu yang lain" kata Daniel dengan memberikan smirk kepada Jihoon.
"Bro, jika kau ingin memulakan pergaduhan lakukan aja." selepas mengatakan itu, Kang Daniel tiba tiba ketawa.
"Kenapa dengan pria ini? Adalah dia gila?"
"Aku datang kemari bukan untuk memulakan pergaduhan" kata Daniel memegang dagu Jihoon dan mendekatkan muka mereka.
"OH MY GOD.. SHE TOOK ME TO THE SKY!!"
Jihoon dan Daniel menoleh memandang kearah sumber suara. Itu dia, Park Woojin
"Jihoon aku bersumpah tidak melihat apa apa!" kata Woojin menutup mukanya menggunakan dua tangan nya.
"Tunggul Woojin-ah!!" teriak Jihoon, dia tidak mau ditinggalkan sama Kang Daniel disini, tetapi sudah terlambat Woojin sudah berlari jauh dari mereka. Pasti Woojin akan mempermainkan dirinya di Dorm nanti.
"O.M.G.. OMG OMG PARK JIHOON GAY! " kata Woojin dengan semangat sambil berlari balik ke Dorm nya. Ahh pemandangan yang amat menarik.
_______________________________________
Update dan update, aku akan cuba update setiap hari jika aku ada masa free. Jadi jangan lupa vote, comment dan share ya. Aku mohon bantuan kalian ya..
Maaf jika bahasa indonesia aku tidak bagus. Aku akan cuba belajar lagi ya.
©DannyK
YOU ARE READING
End Up Be With You - NIELWINK bxb
RomanceKang Daniel adalah student baru di Yonsei Universiti dan bagaimana bisa dia bersama dengan Park Jihoon. "Cukup kau balas aja ciuman aku Park Jihoon" - Kang Daniel -BxB -Language : Indo and Malay -18+ "Aku menyukai orang lain Kang Daniel" - Park...