Dia Menyukai Aku

71 8 0
                                    

Happy Reading







Park Jihoon mengambil masa 5 minit untuk sampai ke dorm nya. Banyak mahasiswa yang memandang rendah dia dan berkata among kosong tentang nya.



Kina dia sedang dia kamar mandi, untuk membasuh muka nya. Kenapa setiap hari akan ada perkara malang padanya, tambahan lagi Woojin yang dari tadi sedang-



"Jika kau ada sesuatu untuk dikatakan, katakan sahaja. Berhenti memandang ku seolah aku ini malaikat."



"You have my words Jihoon-ah. I akan menyimpan rahsia mu tadi. Aku tidak akan memberi tahu sesiapa" kata Woojin dengan mengeluarkan senyuman yang manis.



"Shut the fuck up, apa yang kau ingin katakan Woojin?"



"Ohh aku lupa memberitahu mu"

Woojin mengambil telefon nya di kasur nya dan memberikan telefonnya kepada Jihoon.



"Jihoon-ah seseorang mengambil video kau sedang teriak siang tadi saat kau berada di kantin Universiti."


Jihoon hanya membaca artikel tentang diri nya di WhatYon.




park Jihoon teriak seorang mahasiswa baharu di kantin siang tadi.

Click here to read more






"Terima kasih kepada Kang Bodoh Daniel itu"


























Kini sudah jam 11 malam. Jihoon sedang membaca artikel tentang diri nya di computer miliknya.

Woojin?  Dia sudah tidur selepas mereka berdua menyelesaikan makan malam mereka tadi.





Soojin IDEL

Tergempar!!!  Park Jihoon si pencuri hati mahasiswa memukul seorang mahasiswa baru di universiti ini!!






"Woah bagus sekali ayat dia, mau menarik perhatian ya? " monolog Jihoon dalam hati.







Shuhua_IDEL

Adakah kita sepatutnya memandang rendah kepada orang seperti dia. Dia sudah memberi layanan buruk kepada mahasiswa baru di universiti ini.






Yuqi_IDEL

Jika aku menjadi Park Jihoon aku akan menjaga emosi aku. Lebih-lebih lagi terhadap cewek.




G(idel)_ NewComeback

Dia merendah diri nya sendiri sebelum debut. Aku ingin tahu apa yang akan terjadi selepas dia debut sebagai artis.




Real KangD

Kamu semua berhenti mengatakan apa apa. Lihat aja video di account WhatYon aku.






"Wait, kenapa Kang Daniel menolong aku?"


Hurmm~~

Gumam Jihoon lama memikirkan kenapa Daniel menolong nya.



HAHH!!

Jihoon memikirkan kejadian sore tadi. Saat Daniel menyatukan bibir mereka, tanpa ada pergerakan. Jihoon terus membuang pikiran itu.



"Dia menyukai aku?"


"Itu tidak akan terjadi.. Aku harus berhenti berfikir tentang kejadian itu."



Ringg~


Jihoon memandang telefonnya. Ada pesan baru dari seseorang, dia adalah-




"Jungkook?"



Jungkook

Jihoon-ah, teman ku akan datang ke Universiti ini, untuk mencari actor. Aku sudah memberi recommend kau kepadanya. Ini adalah Online series yang trending pada zaman ini. Jadi kau bisa mendapat populariti dari sini.



Jihoon
Terima kasih Jungkook


Jungkook
Kang Daniel juga akan menyertai audition. Is that okay?

Jihoon
Yes, terserah aja

Jungkook
Besok pagi aku akan menghantar judul sama skrip nya, ya. Bye, goodnight.



Jihoon
Okay, goodnight too.








Itu adalah pesan terakhir yang Jihoon membalas. Dia mau istirehat sekarang, mungkin besok akan menang hari yang lelah lagi sekali.


Jihoon baring diatas kasur nya, dan memejamkan mata.











_____________________________________


Yeayy another update. Mohon Vote, comment dan share ya.



©DannyK



End Up Be With You - NIELWINK bxb Where stories live. Discover now