Büyük bir yolculuk başladı böylelikle . İlk durağımız İzmir olacaktı . Yorulmadan gideceğimiz için her şehirde durmayı planlıyorduk . İzmire gitmek için sahil kenarını takip ettikten sonra karşımıza bir otoyol gelecekti . O yol sayesinde en hızlı biçimde İzmire varıp orada kampımızı kuracaktık . Tahminimce 90 kilometre sürecekti yol . O haldeyken kim olsa bir an önce gidip kamp kurmayı isterdi . Hepimiz yorgunduk Serpil dışında o yüzden arabayı Serpil sürdü bu sefer .Serpili hiçbir zaman yorgun göremedim ve bu durum tuhafıma gitmeye başladı. Serpil arabayı sürdü Denizde yan koltukta onunla oturdu. Arabaya binmeden Denize Serpile dikkat et yolu şaşırmasın demiştim zaten. Ben ,Zeynep ve Poyrazda arkada oturduk. Poyraz için koltukları birleştirmiştik rahat etsin diye . Ben ve Zeynepte yan yana oturduk . İkimizde aşırı yorgunduk . Zeynep kafasını omuzuma yaslayıp uyumaya başladı . Deniz arkasını dönüp bize baktı ve güldü .Benimde hoşuma gitti bu hal gerçi ama şuan başka şeylere odaklanmalıydım. İzmire varmaya yakın beni uyandır dedim Poyraza ve bende yattım. Poyraz uyandırmadan ben uyanmıştım .
İzmire ne kadar kaldı diye sordum Denize. Çok değil bir 20 dk falan tahminimce dedi . Arabayı durdur Serpil dedim . Neden diye sordu doğal olarak . Kalan yolu ben sürerim sen geç dinlen biraz dedim .Serpil arabayı durdurdu ve arkaya geçti bende arabayı kullanmadan önce 5 dk dışarıda Deniz ile konuştum . Denize yolda farklı bir yere saptımı diye sordum ama sapmamış . Biraz daha konuştuktan sonra arabaya bindik . Hem arabayı kullanıp hemde kalacağımız bir yer aradım . 10 dakika sonra otobandan çıktım . İzmir merkeze varmıştık burada kalsak mı acaba yoksa biraz daha ilerleyip boş tarlaların olduğu kısmamı gitsek . Arkamı dönüp herkeze sordum. Serpil dışında herkes boş tarlalara gidelim dedi . Biraz daha ilerleyip boş tarlaların olduğu kısma geldik . Kampımızı buraya kurduk hepimiz acıktığından bir ateş yaktık ve balık avladık . Balıkları pişirip yedik. Bu sefer 4 küçük tane çadır kurmuştuk. Poyraz , Deniz , Serpil , Zeynep tek kalacaktı . Bense tulumla dışarıda kalmayı seçtim. Gece gökyüzünü izlemek daha hoşuma gidiyordu çadırın tepesini izlemekten. Gece oldu sonunda ve teker teker herkes çadırına gitti . Dışarıda sadece ben kaldım bende Arabadan tulumu alıp hazırladım ve içine girdim ama uyuyamadım. Gece yarısına kadar yıldızları izledim ve 10 yıl öncesini düşündüm ne güzel günlerdi . Birden Zeynep bağırarak uyandı . Belli ki kabus görmüştü . Onun sesine direk çadırına doğru gittim ve çadırın girişini açtım içeri girdiğimde Zeynep ağlıyordu . Benim ardıma Denizde çadıra baktı beni görünce o da geri döndü çadırına. Zeynep ne oldu diye sordum gözyaşı azalınca .Kötü bir kabus gördüm dedi . Ne olduğunu anlatacakmısın dedim o da anlatmasam olurmu dedi bende sen bilirsin dedim beraber yaklaşık bir saat falan oturduk . Tam ben çıkacakken gitme bu gece yanımda kal dedi. Gördüğü rüya çok korkutmuş olmalıydı herhalde.Bende yanında durdum ama yine uyuyamadım . Sabah uyanınca beni uyanık gördü .Onu izliyordum . Sen ne zaman uyandın dedi bende uyumadım ki dedim .Biraz daha böyle durduktan sonra çıkalımmı diye sordum . Tabi dedi ve çadırdan çıktık bizimkiler çoktan uyanmıştı ve sesleri geliyordu ama onun dışında mis gibi yeni pişmiş et kokusuda geliyordu . Hepimiz uyandığımıza göre yemeğe başlayabilirdik hep beraber çabukça yemek yiyeceğimiz bir yer hazırladık . Yemeği yedikten sonra hepimiz öylece oturduk ve denizi izledik .
Son 10 yıl içinde deniz tertemiz olmuştu . Ben denize girecem gelen var mı dedim sanki hepimiz birimizin demesini bekliyordu . Hep beraber girdik ve biraz yüzdük bu hepimizi rahatlatmıştı . Tabi Poyraz bu sefer aramıza katılamadı sadece izledi . Bizde zaten yarım saat falan durmuştuk suda . Çıkınca kuralanıp üstlerimizi geri giydik . Ardından çevreyi keşfedelim mi dedim ben ama geçen sefer olanlardan sonra pek gönülleri yoktu ayrı takılmaya o yüzden sadece oturduk ve konuştuk . Zeynep ve Serpile bizden önce ne yapıyordunuz baya uzun bir süre ikiniz yanlızdınız. Neler yaptınız o ara diye sordum. Onlar da aslında hergün aynı şeyleri yaptık dedi kalacak bir yer aradık geceye yakın gündüzde yemek dedi .Siz diye sordu Zeynep . Bizde aynısı dedim . Ardından sohbet sohbeti açtı konuşurken havanın kararmaya başladığını fark ettim . Yemek hazır olduğu için onu yedik direk . Ardından ateşi yaktık . Serpil ve Poyraz çadırlarına gitti . Denizde 5 dakika sonra dalga geçerek gitti çifte kumruları yanlız bırakimde rahat rahat konuşsunlar dedi . Biz Zeyneple biraz daha durduktan sonra onun da uykusu geldi . İstersen git yat biraz dinlen dedim yok dedi tabi ama aradan 15 dakika falan geçtikten sonra uyuyakaldı bende çadırına bırakmak için dikkatli bir şekilde kucağıma aldım. Çadıra tam bırakmıştım çıkıyordum ki kolumu tuttu gitme diye . Ben çok tuhaf hissetdim o an kalbim yerinden çıkacak gibiydi. Yanına geçtim ve beraber uyuduk benimde uykum geliyordu zaten. Sabah erkenden uyandım benden 5 dakika sonrada Zeynep uyandı . Günaydın dedim . Günaydın dedi . Galiba biz artık sevgili olmuştuk. Ama düzgün bir şekilde sormalıydım yinede malum soruyu. Uygun yer ve zaman arıyordum bunun için. Bu sefer ilk kalkan biz olmuştuk. Yine balık avladık biz pişirdik sofrayı hazırladık ve bizimkileri uyandırmak için çadırlarına gittik . Ben Poyrazı uyandırdım Zeynepte Denizi ve Serpili uyandırdı. Yemeği yedikten sonra artık gitmeye karar verdik . Bu sefer çanakkale boğazına gidecektik malzemeleri topladık ve yola çıktık .