*DREAMS*
Pada 20**
Suara sorakan para peminat yang hadir pada sebuah konsert kedengaran begitu meriah sekali di dalam stadium. Setiap tempat yang disediakan di dalam stadium tersebut kini sudah penuh ditempah oleh para peminat-peminat yang ramai. Tidak kira lelaki ataupun perempuan, kesemuanya bersorak dengan riang sekali sambil menghayungkan tongkat yang berwarna bulat tetapi mempunyai simbol kilat di dalamnya. Tongkat tersebut mengeluarkan warna oren dan kuning yang begitu indah sekali sewaktu bergabung bersama-sama.
Pssshh!!
"WaaaaaAAAaaaAaAaaaaaahhh!! "
Jeritan para peminat pun mula bergema tatkala kepulan asap mula keluar dan perlahan-lahan menghilang. Setelah sekian lama mereka menunggu, akhirnya kumpulan lelaki yang mereka tunggu-tunggu selama ini muncul.
"Kyaaaaahh!! "
"Halilintar!! "
"Kyaaa! Taufaaannn!! "
"Gempaaaaa!! "
"Omg Blaaaazeeee!!!"
"Iiicceeeee!! "
"Thorniieeee!! Thoorrnnn!! "
"Solaaaarrrr!! "
Itulah nama-nama yang kuat sekali kedengaran bagi menghuni stadium yang besar itu.
Diselang jeritan para peminat, muzik pun mula bermain dan ia membuatkan jeritan para peminat semakin kuat bergema.
Di atas pentas, muncul dan berdirinya 7 orang lelaki yang wajahnya kelihatan begitu muda dan menawan sekali. Masing-masing mempunyai sepasang iris yang menarik di mata mereka. Ada yang berwarna merah crimson yang tajam nan dingin. Ada juga yang berwarna biru langit yang bulat. Kemudian ada juga yang berwarna keemasan seperti madu. Selaij itu, ada pula yang berwarna merah bara api yang kelihatan begitu bersemangat sekali. Tidak kurang juga dengan iris berwarna biru aqua yang kelihatan sungguh tenang. Tidak ketinggalan iris berwarna hijau daun yang kelihatan begitu bulat dan akhir sekali iris berwarna perak yang sangat menawan.
Yang berada di tengah antara 7 orang tersebut pun mula berjalan ke depan. Tangannya yang memegang mic mula dihala ke bibirnya.
"Everyooonneeeee!!! "
"Kyaaaaaaaaaaaa!!! "
•☆★☆★☆•
8 Tahun Sebelum Itu.
Diqiu
"Abang Gempa, hari ni kita makan nasi dan telur lagi ke? "
Seorang kanak-kanak lelaki bertanya kepada abangnya dengan mendongakkan kepalanya untuk melihat ke arah abangnya. Mereka berdua sedang berjalan bersama-sama sambil berpegangan tangan antara satu sama lain dengan erat. Dan mereka juga baru sahaja pulang dari meniaga kuih-muih yang dibuat oleh dua beradik itu.
"Hmm? Kenapa? Giga tak suka ke makan nasi dan telur? "
Kanak-kanak itu menunduk.
"Takdelah. Giga suka je! Cuma... Kalau kita letak sambal kicap boleh tak, bang? "
"Boleh! " Remaja itu menjawab sambil tersenyum.
Dan mendapat jawapan daripada abangnya, kanak-kanak itu pun tertawa riang dan melompat dengan teruja.
"Yaayy! Terima kasih, Abang Gempa! "
"Hahahaha! Sama-sama! Dah, jom balik. Nanti mak dan ayah risau pula. "
YOU ARE READING
Breeze Boys Band (The First) [🔰]
Fanfiction[ON HOLD!] Breeze Boys Band? Tak pernah dengar pun nama tu? BoBoiBoy Elementals AU! BoBoiBoy dan karakter lain adalah hak milik sepenuhnya Monsta! Terdapat pertambahan watak-watak baharu di dalamnya juga! Semua nama tempat atau syarikat hanyala...