"Yuki? Are you ready?"soal Fumori yang sudah kemas berpakaian suit macam ada sesuatu majlis untuk dihadiri.
Yuki yang sudah kemas berpakaian hanya mengangguk dan keluar daripada rumah untuk mengikuti Fumori.
"What's wrong?"tanya Fumori apabila Yuki hanya berdiam diri sedari tadi lagi. Macam ada perkara yang tidak kena sahaja lagaknya.
"Nothing much."balas Yuki seraya membuang pandang ke arah luar tingkap.
"Datang pon!"
"Of course lah orang dah jemput apa lagi langkah kanan lah."Fumori bergurau apabila Katou bertanya macam dia tak nak datang ke majlis yang sudah diundang.
"Mana Aunty and Uncle? You tak jemput diorang sekali ke? Sampai hati."tanya Hinata lalu membuat mimik muka seperti sedih.
"Eh! Mana ada diorang ada kerja kat luar negeri tu yang tak dapat nak join sekali."terang Fumori beberapa hari lalu dia ada memberitahu terlebih dahulu tapi malangnya diorang tak dapat nak sertainya kerana ada hal yang perlu diuruskan.
Hinata hanya mengangguk dan mempelawa mereka untuk makan makanan yang telah disediakan.
Yuki hanya bercakap apabila ditanya sahaja yang lebihnya hanya mampu berdiam diri sahaja.
"Yuki?"
"Hah! Ya?!"
"Kenapa ni? Macam tak happy je dari tadi?"
"Tak ada lah biasa je."terang Yuki apabila Hinata bertanya kepadanya.
"Yuki? I nak minta maaf tau soal hari tu."kata Hinata serba salah kerana dia banyak buat salah sebelum ni dan tak sempat untuk meminta maaf secara berdepan.
"It's okay Hinata. Saya tau macam mana perasaan awak so saya sikit pon tak terasa dengan apa yang terjadi. Benda dah lepas jangan dikenang. Buka buku baru dan teruskan hidup seperti biasa. Semua orang tak kan terlepas daripada membuat salah jadi kita tak ada hak nak salahkan seseorang atas tindakan yang mereka buat. Mungkin buruk bagi kita tapi pengakirannya akan jadi baik."
Hinata berasa sebak dengan ucapan yang keluar dari mulut Yuki. Baru dia faham kenapa Fumori tak pandang dia langsung sejak dulu lagi rupanya sikap Yuki yang sentiasa merendah diri itu lah penyebab kenapa Fumori boleh jatuh hati kepadanya.(acecehh)
Fumori menghempaskan tubuhnya di atas kerusi sofa. Lama jugak dia berada di majlis Hinata yang sangat meriah sekali.
Yuki duduk di sebelah Fumori lalu memicit micit bahu Fumori apabila melihat Fumori mengurut urut bahunya.
Fumori tersenyum apabila Yuki dengan sendirinya melakukan tanpa disuruh.
"Naik mandi dulu nanti malam saya tolong picitkan kalau lenguh lagi." Yuki naik ke tingkat atas bagi membersihkan dirinya terlebih dahulu.
Selang beberapa minit Fumori menapak ke biliknya.
"Saya dah siapkan air hangat dalam bilik air tadi. Baju pon ada atas katil saya letakkan. Awak nak makan tak?" Yuki bertanya apabila Fumori muncul setelah dia selesai mandi dan sedang mengeringkan rambutnya.
"Tak lah kenyang lagi banyak jugak makan tadi. Kenapa? Sayang nak makan ke?"
Yuki menggeleng sahaja dengan tangannya lincah menguruskan rambutnya.
Tanpa berlengah Fumori terus masuk ke dalam bilik air bagi menghangatkan badannya.
Fumori termenung jauh yang pada awalnya mahu menyiapkan beberapa tugasan yang berkaitan pekerjaannya.
"Ehem!"
Fumori terus kembali ke alam nyata apabila ada suara yang menegurnya.
"Termenung jauh nampak sampai saya masuk pon tak perasan."Yuki melangkah ke arah meja kerja Fumori dengan segelas air kopi bagi menyegarkan mata Fumori kalau mengantuk.
"Eh! Mana ada lah! Just fikir pasal kerja nothing much."nafi Fumori.
"Nak saya tolong tak?"Yuki berdiri di sebelah Fumori yang sedang duduk di kerusi.
"Seriously?! Tak pernah pernah pon nak tolong sebelum ni?"Fumori pandang Yuki yang matanya meneliti ke laptop dan kertas kerja yang berselerak di atas mejanya. Macam tak percaya pon ada dengan kata Yuki tadi.
"Hello! Bukan saya tak nak tolong awak buat kerja sebelum ni tapi saya mana lah tahu nak buat macam mana dengan kertas semua ni. Bukan nak ajar pon saya selama ni."
"Alolololo... It's okay lah sayang... Ni memang kerja saya so tak kan lah saya nak susahkan awak pulak."luah Fumori dan menarik tubuh Yuki lalu didudukkan di atas ribanya.
"Sayang!?"
"Ya?"Yuki menatap wajah Fumori yang sedang memeluknya dan kepalanya di sandarkan di lengannya.
"I love you!"kata Fumori lalu mencium lembut pipi Yuki.
Yuki kematian kata kata apabila Fumori meluahkan kata kata yang amat bermakna baginya. Naik sebak pon ada.
"I love you more!"balas Yuki sambil memegang muka Fumori dan melontarkan senyuman di bibirnya kepada Fumori yang hanya tersenyum daripada tadi.
"Sayang!?"
"Ya kejap!"Yuki yang baru selesai menyiapkan sarapan berjalan ke arah suara yang memanggilnya.
"Sorry sayang cause tak dapat nak sarapan hari ni. I have a meeting right now so I'm so sorry baby."
"Ouh! Okay! Saya nak keluar kejap lagi ada hal sikit."
"Dengan?"
"Erm! Nak buat check up."
"Okay! Take care!"Fumori mencium ubun ubun Yuki dan bergegas ke arah keretanya kerana ada hal yang perlu diselesaikannya.
Yuki terus bersiap siap mahu keluar ke klinik yang dia pernah buat check up.
Sampai sahaja dia terus ke arah kauntar bagi mengambil nombornya.
Selesai membuat rawatan dia berfikir mahu pergi ke mana. Tak kan nak terus balik. Tapi kalau nak keluar nak pergi mana pon dia tak pasti sebab dia jarang keluar sorang sorang kebiasaannya Fumori yang bawa dia kemana mana tempat yang boleh mereka habiskan waktu bersama sama.
"Yuki!?"
Yuki berpaling apabila mendengar panggilan namanya.
"Eh!? Hinata? Buat apa kat sini?"
"Patutnya saya yang tanya Yuki buat apa kat sini?" Hinata melilaukan anak matanya bagi memastikan Yuki datang daripada mana.
"Saja jalan ambil angin je."tipu Yuki kerana selagi perkara ini boleh dirahsiakan baik dia rahsiakan untuk sementara waktu.
"Kalau macam tu. Apa kata kita jalan dekat mall? Nak tak?"tanya Hinata dengan wajah yang ceria. Dia baru selesai urusan daripada bank. Alang alang terserempak dengan Yuki dapat dia nak luangkan masa dengan Yuki lagi pon Yuki lah orang pertama yang boleh dia jadikan kawan untuk menemaninya kalau tiada siapa yang boleh temaninya.
Yuki hanya mengangguk dan mereka pon terus ke arah kereta Hinata kerana Yuki datang ke sini menaiki teksi yang dipanggil untuk membawanya ke klinik.
How??? Boring tak part ni🤨
Sis tanya je hope korg enjoy lah ye😘 pape komen okay see you soon bebehhh😂