︎☞︎ Swipe voor het liedje wat bij dit hoofdstuk past
✌︎︎ 𝙹 𝙰 𝙼 𝙸 𝙴 ✌︎︎
Met een diepe zucht gooi ik mijn sleutels in het bakje in de hal. De stilte is om te snijden in mijn appartement, ik baal nog steeds dat Quinn een andere studie is gaan doen dichter bij haar ouders.
Quinn en ik zijn sinds ik me al kan herinneren beste vriendinnen. En toen we allebei een studie wilde gaan volgen op dezelfde universiteit, moesten we natuurlijk samen op kamers. Het jaar dat Quinn hier heeft gewoond, was misschien wel één van de leukste jaren in mijn leven. Maar het ging niet goed met haar, de studie vond ze niets, haar moeder werd ziek en ze was ontslagen als barmedewerker, bij de bar hier om de hoek, omdat ze vaak te laat was, en als ze er dan was, was ze er vaak niet bij met haar gedachten. Ze kon niet meer rondkomen en werd haast gedwongen om weer thuis te gaan wonen.
Ineens alleen wonen was even wennen, ook financieel gezien, want nu moet ik ineens de volle pond betalen inplaats van de helft. Maar gelukkig hebben mijn ouders me aardig kunnen opvangen, en nu draai ik extra diensten bij het koffietentje om mijn ouders terug te kunnen betalen. Het hoeft niet van mijn ouders, maar ik vind het wel zo eerlijk tegenover ze.
Ik loop naar de badkamer, waar ik mijn werkkleding uittrek en in de wasmand gooi. Ik zet de douche aan en haal mijn haren uit de staart die ik de hele dag in heb gehad. Gelukkig vind ik werken helemaal niet stom of vervelend, ik heb leuke collega's en ik kan het ook bijna wel met elke klant vinden.
Ik stap onder de warme stralen en sluit genietend mijn ogen, hier had ik al bijna de hele dag zin in. Het is zo bizar warm ineens, en als je dan de hele dag binnen staat achter het koffiezetapparaat, gaan je zweetklieren wel werken.
Ik pak de shampoo fles en spuit wat shampoo op mijn handen, die ik daarna in mijn haren masseer. Sinds ik me kan herinneren heb ik al van douchen gehouden, ik hield er nooit van om vies te zijn. Als ik dan bijvoorbeeld, toen ik klein was, was gevallen, en ik had vieze handen. Dan begon ik te huilen en te schreeuwen om mijn moeder, want vieze handen is natuurlijk wel een groot probleem.
Waar het vandaan komt? Geen idee, ik ben namelijk opgegroeid op een melkveehouderij. Dus echt schoon blijven was haast onmogelijk, ook al ging ik alleen even met mijn vader bij de kalfjes kijken. Mijn broers daarin tegen konden niet vies genoeg worden, ik heb mijn moeder vaak horen schelden als nadat ze gedweild had, Milan en Sven vrolijk met hun modderige schoenen naar binnen kwamen lopen.
Als ik weer onder de douche stap en de shampoo uit mijn haren was, open ik verschrikt mijn ogen als ik denk te horen dat mijn voordeur in het slot valt.
"Fack," mompel ik als er shampoo in mijn oog komt. Snel spoel ik het overige shampoo uit mijn haren en daarna laat ik wat water in mijn oog komen, in de hoop dat het brandende gevoel snel verdwijnt.
Ik zet de douche uit en wikkel mijn haren in een handdoek, waarna ik met een andere handdoek mijn lichaam afdroog.
Snel loop ik door naar mijn kamer, waar ik uit mijn kast een joggingbroek en een hemdje pak. Snel trek ik het aan en haal ik de handdoek uit mijn haren. Ik heb zoveel zin in de pasta die ik nog van gister over heb, onder het genot van een wijntje uitkijkend naar de zonsondergang vanaf mijn balkon.
Als ik de woonkamer inloop, springt mijn hart zowat uit mijn borstkas. Ik merk dat mijn ademhaling hoog zit, en met alles wat ik in me heb hoop ik niet dat ik in een hyperventilatie terecht kom.
"What the fack doe je hier Dave?" Sis ik naar mijn ex, die op mijn bank voor zichzelf uit zit te staren. "Het spijt me zo erg Jam," mompelt hij en ik moet even grinniken.
JE LEEST
Obsessed || ON HOLD
عاطفيةoeps hihi sorry, dit boek staat atm op 'on hold', ik heb de motivatie niet om het af te schrijven, maar vind het idee te goed om er niets meer mee te doen! vandaar de keuze dat het op 'on hold' staat. "I didn't wanna fall in love, not at all. But a...