•friends thirteen•

47 7 10
                                    

~pov jiyu~

•6:00a.m•

Aku bangun dan bersiap untuk ke sekolah. Selesai aku berpakaian seragam sekolah aku keluar dari bilik aku dan terus ke dapur untuk ambil senduk dan periuk. Ni je cara untuk nak kejut kan dorang HAHAHA. Ni la cara sooyeon mengejut kiteorg ritu MUAHAHAHAHAHAHA eh ii gelak jahat lak aku ni hihihi.

"Hana dul set". Aku pun ketuk la periuk itu kuat.

Terkejut beruk dorang sekali ngan makcik bawang sebelah rumah.

~end pov jiyu~

Author: oii marah la makcik bawang tu nnti setan😑.

Jiyu: lek ahh aku tak sengaja an ketuk kuat² *acah² merajuk*.

Author: ee jijik aku ngn muka acah majok kau tu. Dah² gi berlakon sana😒.

Skip
.
.
.

~pov author~

Semua selesai berpakaian seragam sekolah dan membawa beg mereka ke bawah lalu mereka semua terus ke meja makan untuk breakfast.

Di meja makan

"Kau sial ape bahalol kejut kan kiteorg macam tu. Kau pun nak jadi macam si sooyeon tu ke". Marah yunhye sambil menyuap kimbap ke dalam mulut.

"Laa sorry ahh aku tak nak kite lambat lagi macam semalam". Jiyu menunduk kan sedikit kepala nye.

"Laa lek la cara jiyu tadi ok ape sebab dah tu je cara tuk kejut kan korang". Sampuk sooyeon dengan menyokong si jiyu tu.

"Dah la makan cepat nanti lambat lak gi sekolah". Yunhye memberhenti kan gunung berapi yg dah meletus😂.

Skip
.
.
.

(Sorry author skip xde idea la nk wt gdh dorg tuw..klu wt kang lmbt lak dorg gi sekolah🤣.)

Depan pintu pagar

"Ehh tu pengetua kan. Haa sudah mati la nak". Na hyun menepuk dahi nya.

"Lek la masuk disiplin je kot macam la tak pernah". Selambak beruk badak kambing lembu jaerim je suruh lek pengetua kot.

"Korang pernah masuk disiplin boleh la lek. Aku ni sekali pun tak pernah doh". Balas Na hyun dengan nada ketakutan.

"Ouh yelah kau kan budak terbaik kat sekolah ni". Usik minji sambil ketawa nakal.

"Dah² diam pengetua tu depan tu je tengah pandang kite lak tu". Yunhye menunjuk pengetua itu dengan bibir nye.

Sampai mereka di depan pengetua.

"Annyeong pengetua". Hyunmin menunduk kan badan nye dan berlalu pergi, tapi di halang oleh pengetua.

"Awahh kamu ni hyunmin buat muka tak bersalah nampak. Tak nampak ke saya kat depan kamu ni!" Babel pengetua itu.

"Tak langsung". Balas minji selamba ngan nada berbisik tapi pengetua itu dengar gak sikit².

(Ehh keling betul author ni😂kk back to story 😋👍🏻.)

"Ape kamu cakap tadi". Pengetua itu mengangkat kening nye sambil muka nye yg ketatnye seketat ketat seluar pink jin oppa HAHAHA 😂.

(K author mkin keling🤪.)

"Tak tak de pape la pengetua". Minja menunduk kan kepala nye sambil mengejak pengetua yg sedang membabel itu.

"Dah kamu semua masuk kelas hari ni saya lepas kan. Make sure you don't do it again". Ushh pengetua speaking tetibe HAHAHA.

Mereka pun berlari pecut untuk masuk ke kelas tanpa mengucap kan terima kasih kepada pengetua mereka. Bukan main laju dorang pecut macam tengah lumba lari HAHA.

"Give up aku kalau hari² budak² ni buat hal". Pengetua itu mengeleng kan kepala nye melihat perangai ghost fam itu.

Skip
.
.
.

Di kelas

Mereka mula berjalan apebile sampai di kelas mereka. Baru Na hyun nak bukak pintu hyunmin menghalang.

"Kau pahal nanti lambat la masuk aku dah la nak siap kan homework haritu". Jaerim memandang hyunmin geram.

"Korang tak rase pelik ke?" Tanya hyunmin sambil memandang pintu kelas mereka yg tertutup itu.

"Ape yg pelik nye". Jawab jiyoon yg tak faham ape yg hyunmin nak sampai kan itu.

"Yelah pintu kelas kite ni kan tak pernah tutup asal tibe² tutup lak an".

"Ye tak ye gak an". Sooyeon menganggukkan kepala nye tanda faham.

"Aku rase ade orang nak prank kite ni. Aku rase prank dorang kat kite maybe air or tepung?" Hyeonie makin geram.

"Aku ade idea". Tibe lak si yunhye ni nyampuk bukan ke dia budak baik😂.

Mereka pun pergi mendekati yunhye dan mendengar idea yunhye itu. Selesai dapat idea dari yunhye mereka pun bersiap sedia.

"Ingat ye jiyu kau bukak pintu , hyunmin kau tendang mangkuk tu kena kat muka yeoja kat depan tu yg bakal nak ketawa kan kite nanti jaerim kau jangan lupa tolak pintu tu sekuat hati ko ye". Yunhye mengingatkan mereka sebelum mereka masuk ke kelas.

Dengan kiraan 3 mereka pun masuk dan..

Pang pin pong BOMMMM

"Ouh ini ke idea korang tuk prank kiteorg". Hyeonie memeluk tubuh nye.

Mereka pun mula kan pergaduhan. Minji menarik baju salah sorang geng gedik nak mati tu kat bahagian di dada.

(Pahal bhse keling ni nk sweet lak ni🤪🤣.)

"Kau pikir kiteorg bodo macam kau!" Jaerim menunjukkan penunbuk depan muka ketua geng itu.

"Kau belum pernah makan penunbuk aku lagi kan. Kau nak rase kan nah ambik ni". Hyunmin mengangkat menumbuk nye dan terhenti apebile seseorang classmate mereka memberi tau yg cikgu mereka dah sampai.

Masuk je cikgu mereka yg di gelar pn lee itu semua bangun dan memberi salam.

"Ok kamu semua boleh duduk. Hari ni kite ade 9 pelajar baru. Sila kan masuk semua". Pn lee menjemput pelajar baru itu masuk kelas.

Mereka masuk dengan sopan santun nye dan berdiri depan pelajar lain. Eee sopan la sangat HAHA.

"Ok sila perkenal kan diri kamu semua?" Pn lee menyuruh mereka untuk memperkenal kan diri mereka di depan pelajar lain.

"Nae". Jawab mereka serentak.

Sorry guys dh lme author x update lost idea lak bulan puasa ni😂 thanks yg sudi tunggu muah muah..btw jgn ponteng puasa kalau xde mslh ye my readers😁🌼.

[Close] We Are Best Friend Forever💫❤️ •GHOST EVIL FAMILY•Where stories live. Discover now