Hyunmin's
Aku menatap post baru jaerim dan jiyu di screen phone ku. Tibe² je aku jadi marah "haa lantak kau la nak benci aku ke tak, kesah pe aku" aku terus bangun dan membersihkan diri.
Hyunmin memang suka Mandi lambat waktu cuti begini. Sebelum aku masuk ke tandas aku mengambil phone dan beg phone ku untuk aku membawa ke tandas.
Baru aku nak berseronok berkaraoke noti ig aku masuk laju je jari jemari aku menekan Instagram. Aku tibe² je membeku tatkala Na hyun post di ig gambar kami bersame.
@j.nahyunie_
Like by jhope_,6joon,bighit_official and 49,327
j.nahyunie_ You are evil, selfish. You do not even love our friendship💔
[ j.nahyunie_ turn off comments ]
Aku harap mereka jelaskan semua. Aku satu pun tak faham ape masalah mereka sebenar nye, tibe² je minja tumbuk aku. Still terasa sakit sampai hari ni. Tahu² jelah kan ghost fam kalau tangan kaki melepas kena mane² anggota sape² memang pfft sampai mati pun tak akan lupa.
Aku menekan butang untuk memanggil bibik "bibik naik ke bilik saya sekarang!" arah aku dan terus melepaskan butang memanggil itu.
Sampai sahaja bibik di depan bilik aku, dia mengetuk pintu bilik ku dan terus masuk lepas aku memberi dia masuk.
"Cik min nak ape² ke? Boleh saya ambilkan" dia menyoal ku dengan yang takut. Takut aku marahlah tu HAHAHAHA.
"Pergi isi air panas untuk saya sekarang!" suara ku yang serak maybe banyak menjerit itu di lepaskan ke bibik. Aku mula tidak hormat orang yang lebih tua selepas masalah ni berlaku.
"Ta-tapi cik min se-sekarangkan musim panas? bu-bukan ke cik min tak boleh mandi air panas pada musim panas" eh eh eh aku suruh buat tu buat jelah susah sangat ke ha!aku lesing ape pun tak dapat.
"PERGI BUAT SEKARANG! KALAU AKU MATI PUN TAK ADE YANG KESAH. SO GO NOW!" aku mengambil nafas selepas menjerit. Oppa yang baru mahu masuk ke biliknye terus berlari ke bilik aku apebila aku tibe² sahaja menjerit.
"Apa yang bising² ni? Hyun kenapa donsaeng oppa marah² bibik macam tu?" oppa menyoal ku dengan soalan yang bertubi tubi.
"Sa-saya keluar dulu ye cik min cik jinhyuk" eh eh..acah baik pula depan oppa aku. Semak pulak kau ni.
"Oppa nak ape ni masuk bilik hyun macam ni" aku pula menyoal oppa. "Hyun ade buat salah kat oppa ke?" sambung ku lagi.
"Kamu tu yang kenapa. Kenapa tibe jadi biadap macam ni?" oppa menghampiri aku dan duduk di sebelah ku di atas katil.
"Tahlah oppa min rase serabut sangat dari semalam. Min dah tak mampu nak terus hidupan min ni" aku merendahkan suara dan air mata ku mengalir membasahi pipi.
"Cube min cerita kat oppa min ade masalah ke? haa or min ade masalah dengan ghost fam?" Air mata ku mengalir deras aku dah tak mampu menyimpan air mata aku tatkala mendengar name geng kami.
Aku memeluk oppa dan menangis sepuas puas nye. Oppa memeluk ku dan aku terus memeluk oppa erat.
"Oppa faham. Donsaeng oppa kan kuat, please jangan buat benda bodoh demi oppa,eomma and appa boleh?" aku mengangguk laju dan sambung menangis.
*****
Malam pula menjelma esok hari last cuti, aku tak yakin untuk ke sekolah esok. "Ape aku nak bagi alasan kat eomma yang aku tak nak sekolah esok ye" aku memikirkan cara untuk aku tidak ke sekolah esok.
Tengah gelisah aku nak fikir cara untuk tak nak sekolah esok tibe² noti Instagram di laptop ku yang berada di hadapan aku masuk lantas aku membuka Instagram dan melihat post jisoo..
@jxs00._
Like by sanatwice,taehyangggg,prkjimin and 6,001
jxs00._
[ jxs00._ turn off comments ]
Bab1 betullah ni rancangan jahat korang tak pe² mampos korang esok!
ARGHH TAK GUNE OVERSTAR!!!
Yokk overstar hyunmin dah mengamuk. Agak ii ap jdi kt overstar ye🤔yelah hyunmin kan org ke2 trkuat lam ghost fam😂.
YOU ARE READING
[Close] We Are Best Friend Forever💫❤️ •GHOST EVIL FAMILY•
FanfictionJung na hyun - seorang murid yg tidak mempunyai kawan , sering di buli dan selalu berseorangan. Dia juge seorang yang miskin tetapi hati nye sangat mulia dan baik. Dy tinggal dengan eomma nye sahaja kerana ayah nye dh pun meninggal dunia mase umur d...