"Kau tak pergi kerja ke Sha?" Soal Khairul di depan pintu bilik adiknya. Sudah jam 10 pagi masih melompat-lompat baca novel. Gila ke apa adiknya? Baca novel sambil melompat-lompat.
"Belum lahai abang longku sayang, honey, bie, bebe, bibi, babu, babyh.."
"..Babi. Kau sebenarnya nak sebut tu kan? Mulut tuu. Aku bakar kau buat bbq baru tahu" Hassan bercekak pinggang di pintu bilik. Mulut becok. Banyak cakap betul adiknya ini.
"Eh? Apa main babih babih ni? Ayokk abang long. Cakap babih. Sat lagi terjatuh hidung tertarik keatas padan muka. Jadi hidung babihh. Hihihiii khoik khhoookkk" Ketawa Shafura meledak kuat lantas dibuat bunyi seperti 'haiwan itu'
"Kau ni. Cakap dengan kau macam cakap dengan Zen. Ada je nak menjawab. Ni kau pergi kerja pukul berapa?"
Shafura menupuk dahinya. Semalam jantan dia kena label. Apa lagi? Ha kambing Asai pun dia kena label. Harini. Ayam kesanyangan Along pula jadi mangsa. Dia ni memang tempat untuk label ke apa ni? Pening-pening.
"Kau tepuk dahi pahal?" Soal Khairul. Adiknya ini suka sangat berangan seorang diri. Entah apa yang dia fikir dia tidak tahu. Mungkin dikepalanya penuh dengan dunia gula-gula?
"Ni ha. Tepuk otak ni. Pening lah selalu kena label je" Shafura makin kuat menepuk dahinya.
"Eh haa.. abang long ni pakai baju macam nak terjun longkang tepi rumah kenapa? Hamboi. Pandai dah sehak-sehak ni. Mana dapat? Share sikit. Sharing is caring" Shafura memandang abangnya dari atas ke bawah. Temuduga untuk kerja ke apa?
"Sehak kepala pusat kau. Aku nak keluar jumpa kawan jelah. Ni nanti siapa hantar kau?" Soal Khairul.
"Bangkhai" Shafura menjawab selamba
Terbuntang luas mata Khairul apabila adiknya berkata begitu.
"Ehh! Bukan bukan. Angah angah. Muhammad Khairi bin Kamaruddin. Jejejehegege" Shafura tersengih.
Khairul hanya menggelengkan kepalanya. Adiknya ini perangai macam budak bawah umur.
Suasana senyap seketika.
'pahak hak dia tak keluar lagi? Duk bertenggek macam beruk hilang suami pula' Shafura menolog sendirian
Aaa. It's coming babyh. Idea mai. Horay!
Sesiapa sahaja yang tidak kenal Shafura? Anak bongsu En Kamaruddin. Perangai macam budak kecil. Shafura tersengih nakal.
Shafura mula mengira sesuatu. Okayh cun!
"Along" Wajah abangnya dipandang.
"Hm. Pahal kau betina?"
Shafura menepuk dahinya lagi. Ayoii! Semalam jantan, hari ni betina. Dia dua alam kah? Nasib kau lah dapat abang mulut basi ni.
"Boleh tolong Sha tak?" Shafura berkata.
"Cakap je lah" Khairul membalas.
"Undur empat langkah kebelakang sikit." Shafura menunding jari telunjuk pada kaki Khairul.
Khairul yang tidak mengetahui apa-apa hanya menurut perintah adiknya. Shafura tersenyum suka. Ni kalau tutup ni. Hidung mancung Khairul. Fuhhhh terus jadi lunyai. Hahahaha.
Nak tengok sesuatu? Ha jom! Cerita berdurasi 10 saat akan bermula. Shafura turun dari katil. Jom kira!
5!
4!
3!
2!
1!
YOU ARE READING
MR.CEO ITU AKU YANG PUNYA! [S.U]
RomanceNew version from 2017 Siapa sangka seorang playboy dan CEO yang amat terkenal akan menamatkan zaman bujangnya dengan wanita pilihan keluarganya. Hanya untuk mengubah dirinya menjadi lebih baik? Huh! "Aku tetap Adam yang sama! Takkan berubah!" -Tengk...