"Bhaaa!!" Terjah Miya dari belakang yang baru sampai. Pelanggan di restoran itu tersentak dengan suara Miya yang memenuhi setiap ruang restoran itu.
"Eh mak kau terbang! Eh! Ish! Kau ni" Shafura terkejut lantas menampar laju lengan rakannya. Budak ni aku masukkan dalam kuali sup panas menggelegak kang baru tahu. Suka terjah orang!
"Yo! Terbang naik apa weh? Hahahaha" Miya ketawa, ditepuk baru rakannya beberapa kali.
"Naik cicak weh cicak" Shafura membalas malas-malas.
Lagi galak ketawa Miya mendengar Shafura berkata begitu. Cicak mana boleh terbang. Eh boleh ke? Lantaklah hahahahha.
"Weh! Din datang! Shuu senyap!" Shafura di kaunter sedang memegang buku nota berkulit keras terus menekup mulut Miya
"Ummm! Ish!" Miya menolak buku itu menjauhi bibirnya lantas usap kasar bibirnya. Shafura ni.
"Kau ni Din mana pula ni?" Soal Miya. Dia meletakkan beg di sebelah kerusi kaunter.
"Aaa Dinda jangan marah marah. Takut nanti lekas tua. Hahahahahaha. Lawak tak lawak tak? Jadi tak jadi tak?" Shafura ketawa lepas.
"Hambar bodoh" Jawab Miya lalu mengambil pen dan nota kecil apabila kelihatan sekumpulan pelanggan baru masuk.
Berkumat-kamit bibir Shafura, dipandang Miya tidak puas hati.
****************
"Lunch kat sini?" Soal Adam yang berwajah pelik. Didongak kepalanya melihat nama restoren. Kampung?! Gila! Ini bukan tempat dia! Dia tidak makan masakan kampung!
"Kau ni. Kau sekarang dengar cakap aku pula. Selalunya aku yang dengar cakap kau. Tempat makanan dia sedap lah! Jom!" Amirul terus melangkah masuk le restoran itu tanpa menoleh Adam. Dia duduk di meja.
"Woi!" Laung Amirul apabila Adam masih tercegat di luar.
Adam mendengus kasar lalu masuk ke restoran itu. Dia mengambil tempat di hadapan Amirul.
"Shafura! Kau bergolek apa lagi? Tu ha ada customer" Miya memanggil Shafura di dapur. Budak ni boleh pula berpusing-pusing di dapur. Sudahla pintu terbuka luas. Haih macam-macam.
"Ha? Jap jap!" Shafura berhenti berpusing. Halah! Nak berdilwale kat sini pun tak sempat! Kacau!
"Wei perempuan!" Miya memandang Shafura di dapur. Budak ni suka buat orang naik darah. Miya meletakkan makanan di hadapan customernya
"Ya sabarlah!" Shafura laju menuju ke kaunter mengambil pen dan kertas.
Adam mengeluh lemah. Pekerja tak cekap langsung.
"Iya bang order" Shafura berjalan laju, wajah pelanggannya dipandang. Wahh! Muka dorang sangat..
"Eh ummi kau handsome!"
Bukk!!
"Aaaa. Sakit.."
Shafura terjatuh di hadapan Adam dan Amirul lantas mengusap lututnya yang sakit. Aaa sakit sakit sakit!
Ehh! Dia terjatuh kan? Depan orang kan?! Aarghh!!
Sepantas kilat Shafura berdiri di hadapan mereka berdua. Baju dibetulkan lalu berdehem beberapa kali seperti tiada perkara yang berlaku.
Aarghh!! Malu gilaa!
Wajah Adam bertukar merah menahan tawa. Tidak lama kemudian dia ketawa lepas diikuti dengan Amirul. Dia tidak boleh lupa kejadian tadi. Amat buruk sekali wajah Shafura. Dan apa tadi? Ummi kau handsome? Merapu betul budak ni.
YOU ARE READING
MR.CEO ITU AKU YANG PUNYA! [S.U]
RomanceNew version from 2017 Siapa sangka seorang playboy dan CEO yang amat terkenal akan menamatkan zaman bujangnya dengan wanita pilihan keluarganya. Hanya untuk mengubah dirinya menjadi lebih baik? Huh! "Aku tetap Adam yang sama! Takkan berubah!" -Tengk...