6. hét

5 0 0
                                    

  A karantén a természetet nem állította meg. Sőt! Fogyatkozó fajok megerősödtek, Velencében újra delfinek úszkálnak. Ez a Maradj otthon! a rajtunk kívüli élővilágra nem votkozott, nem is baj.
  De most nem ezekről szeretnék beszélni, csak röpke bevezető.
  A héten a vágyak témája foglalkoztatott részben. Kicsit utána néztem a fogalmának és van, ahol 3 definíciója van: gyenge szándék (tett nélkül), erős kívánság és testi vágy.
  Az elsőről nem sokat mondanék. Sóvárgás semmittevéssel. Gyakorlatilag önemésztés, ha nem teszel érte, valóban elérhetetlenek lesznek azok, amira vágysz. Vágysz egy jobb életre, sportos kinézetre, de nem tanulsz, dolgozol, edzel akkor nem jutsz egyről a kettőre. Nyilván, ez egy negatív vágy, legalább is a kimenetele az.
  ,,3 kívánságod lehet" - mondja a dzsin, az aranyhal. Van, hogy tényleg olyan kívánságunk van, ami esetében ilyen valamikhez kell folyamodni.
  Az erős kíváság esetében te teszel. A kíváságnál itt kanyarodnék ahoz a választúthoz, hogy jó vagy rossz kívánság.
  Gondolom a jó kíváság alatt azt értjük, ami nemcsak nekünk jó, de másnak nem okozunk vele kárt (tárgyit, lelkit, testit stb...). A rossz, ha hiába jó nekünk, másnak nem az.
  Erős vágy a testi vágy. Lehet azt mondani, hormonok, a kor. De egy 14 évesnek is vannak vágyai és a 60 évesnek is lehetnek.
  Testi vágy egy olyan erő, ami képes lehet arra, hogy irányítsa az életed. Szenvedély betegségek, függőségek.
  Nekem a kávé a függőségem. De ez is függőség. A vágyból fakad. A vágy központjában szerintem az önzőség áll(hat). Vagy a szabadulás vágya. ,,Ha nekem ez a ruha meglesz,  akkor boldog leszek! " ,,Ha berúgunk,  akkor elfelejtem ezt a sok hangot a fejembe!" Ha jön ez a lány/srác az életembe,  akkor jobb lesz. "
  Testi vágyak. Megfoghatnak.
  A szabadság vágya az normális. De szabadság vágyát és bekövetkezését más vágyakkal nem lehet kiváltani.

Vous avez atteint le dernier des chapitres publiés.

⏰ Dernière mise à jour : Apr 26, 2020 ⏰

Ajoutez cette histoire à votre Bibliothèque pour être informé des nouveaux chapitres !

Szabadság a karanténbanOù les histoires vivent. Découvrez maintenant