Eleştiri Çukuru! ~

559 53 9
                                    

Wattpad günden güne üye sayısını arttırırken, kitap sayılarında da büyük bir artış gözlemleniyor! Çoğu yeni yazar sıcak Wattpad ortamına kolaylıkla alışıyor ve bu güzel ortamda kendine uygun bir yer ediniyor. Güzel okuyucu kitlesine ulaşıyor ve tamamen içimizden biri haline geliyor.

Fakat Wattpad'de hikayelerin artış göstermesinin yanında bazı olumsuzluklar da peşimizi bırakmıyor. Çoğu yazarımız daha fazla genç ve deneyimsiz. Ve işte bu aralık sayımızın bu bölümünde ise, deneyimsiz olan yazarlarımızı daha iyi bir olgunluğa eriştirmek için küçük tüyolar ve ip uçlarına yer vereceğiz.

a) Yazımı karıştırılan sözcükler

Belki de her yazarımızın çoğunlukla hata yaptığı bölümlerden birisi, yazımı karıştırılan sözcükler. Cümle içinde geçen 'her şey, birkaç, pek çok..' vb. kelimelerin yazımı çoğu yazarımız tarafından doğru kullanılmamaktadır. Bu cümlelerin akışını değiştirmese bile, hikayenin kalite oranını gerileten en önemli unsurlardan biridir.

Görsel olarak bize sunduğu karışıklık ile birlikte ciddi anlamda yanlış anlamlara da gidebiliyor.

Örneğin,  ben bir kitapta anlatımdan sonra ilk olarak yazım kurallarına bakarım. Bir yanlış,  iki yanlış derken okuma isteğimizi ister istemez yitiriyoruz.

Örneğin;

☆ Gözlerini kapattı. Herşey okadarda zor gelmiyrdu artık. Uyumak iyi geliyordu yada  o öyle düşünüyordu.

Sizlere de göz rahatsızlığı vermiyor mu cidden?  Eğer bu konulara dikkat edilirse kesinlikle kalite tonlarca artacaktır.

b) Yazın sonunda başlayan aksiyon

Bu neredeyse her yazarın yaptığı şeydir. Karakterlerimiz yaz arası için verilecek aradan önceki bölümde tüm aksiyonlu olayları çözerler ve yaz tatiline ayrılırlar. Buraya kadar çok hoş. Hiçbir sıkıntı yok.

Fakat geri dönüş bölümünde ne hikmettir ki tüm yaz başına bir şey gelmeyen, huzur içinde yaşayan karakterler tekrardan aksiyona atılır.

Cidden koca yaz hiçbir şey olmadı ve şimdi bir anda olaylara mı girelim dediniz? Cidden?

Karakterler yazın sonunda kendine ayırdıkları Dünya'dan ayrılıp başına aniden açılan olaylarla uğraşmaya başlar.  Bırakın biraz sakin yaşasın millet. Yazık,  günah.

Oradan Jackson geri dönüp tekrar karakterlerle uğraşmaya neden yaz sonu geldi? Yaz aylarında karakterler neden dokunulmaz oldu? Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi?

c) Smut kitaplar

Kesinlikle son zamanların en büyük sorunlarından birisi. Yazarlar cinsem içerik üzerine bir kitap kuruyor. Pekala, buna da bir şey demeyelim fakat bu kitabın karakteri mutlaka 5SOS'dan olmak zorundadır çünkü 5 seconds of summer şu sıralar popüler ve onu kullanamazsanız kitap kesinlikle tutmaz. Kesinlikle.

Lütfen,  eminim ki diğer insanlar da güzel sevişir. Onlara da bir şans verin.

Kitap tanıtımları da bu kitaplarda aynı türdedir.

Örneğin;

☆ Kız bir şey der. Daha sonra çocuk cinsel içerikli bir şey der ve tanıtım kısmı biter. Burada da genelde badgirl×badboy yada goodgirl×badboy olur.

d) Sürü Psikolojisi

Bu en ama en nefret edilesi şey.  Bir yazar kitap yazar. Her konuda iyidir ve özgündür, bu sebeple kitap tutulur. Kitabın tutulduğunu gören diğer bir yazar 'Aaa bu tutulmuş,  hemen benzer bir konu yazmalıyım' düşüncesi ile aynı konuyu kullanır.  Diğeri ondan bakar, başka biri de ondan bakar. Diğeri, diğeri ve diğeri derken her yerde aynı konuyu görürsünüz. Buna en büyük örnek son zamanların gözdesidir.

☆ Suicidal,  Depressed vs. Başlıklı kitaplar bu konunun sürü başıdır. Lütfen,  biraz farklı olalım.

Bu aylık değinmemiz gereken ufak tefek konuları tamamlamış olduk. Bir sonraki sayıda görüşmek üzre. Karın ve kışın keyfini çıkarın.xx

Wattpedia | AralıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin