16. Pretend

253 20 2
                                    

"MIN YOONA?!! GWEANCHANHA?!"

"Eonnie?"

Yoona blank seketika. Macam mana Jessica boleh tahu keberadaannya di sini? Jessica pantas mendekati Yoona dengan risau.

"Yah! Macam mana kau boleh masuk hospital? Aish, memang nak kena belasah boss kau ni! Mana dia? Biar eonnie tendang bontot dia!" Bebel Jessica keras seraya menyinting lengan bajunya membuatkan Yoona menepuk dahi.

Manakala Jungkook yang berada di hujung sofa menelan air liurnya seraya menyentuh bontotnya yang berharga.

"Eonnie, chill! Macam mana eonnie tahu yang Yoong masuk hospital?" Tanya Yoona kembali, menukar topik. Tetapi Jessica menampar lengan Yoona kuat.

"Tu tak penting pabo, yang kau cuai kenapa? One more, kenapa kau tak call eonnie? Nasib ada namja entah dari mana bagitahu eonnie." Bebel Jessica panjang dan Yoona mahu saja menyumbat telingannya dengan kapas.

"Nugu? Namja mana?"

Jessica terdiam seketika sambil berfikir. Manakala wajah Jungkook bertukar serius. Dia pun membuat eyes contact bersama Yoona.

"Hmm..namja tu rambut blonde. Dia tetiba datang kedai..dia kata, dia chingu kau...Seung... Seungri!"

Mata Yoona pantas bertukar nervous apabila mendengar nama tersebut. Dia tidak pernah menceritakan akan Seungri kepada Jessica.

"Eoh? Kau sapa pulak?" Tanya Jessica tetiba sambil memandang ke arah Jungkook membuatkan Jungkook gabra.

"Ju...Justin ibnida!" Tutur Jungkook laju seraya bow 90°. Dahi Jessica pantas berkerut seketika.

"Ah! Kau mesti bodyguard macam Yoona! Mana boss kau? Mr Jeon tua bangka tu? Lepas tangan pulak! Selamat Yoona tak mampus!" Bentak Jessica sambil bercekik pinggang dan Jungkook dapat merasai bulu romanya berdiri.

"Eonnie, diam sikit tak reti? Ni hospital bukan club malam. Mr Jeon dah balik, dia baru je datang melawat." Sampuk Yoona selamba membuatkan Jungkook memandang ke arah Yoona dengan mata bersinar² apabila Yoona mengikut sahaja pembohongan tersebut.

"Selamat kau kata macam tu, kalau tak....memang menyesal mamat pabo tu.." Jeling Jessica menyampah seraya mengambil tempat di tepi Yoona. Pantas dia mulai membebel kepada Yoona.

'Memang yeoja yang rapat dengan Yoona semua singa betina ke? Mati lah~ Bontot flawless aku~' Bisik hati Jungkook dengan pasrah seraya memuncung panjang. Tetiba pintu dibuka dan...

"YAH! GWEANCHANHA?"

Muncul Taehyung dan Jimin di situ dengan cemas. Pantas mata Jungkook membulat besar apabila kedua namja itu berlari ke arahnya.

"Kau tak apa² ke Ju---"

"JUSTIN! YES AKU MASIH MAMPU MAKAN TIGA PINGGAN NASI!!" Jerit Jungkook tetiba seraya menekup mulut Taehyung dan Jimin yang blur dengan tindakan itu.

"Yoona! Kitaorang keluar dulu! Bye!" Sambung Jungkook dengan terdesak seraya menarik kedua chingu baiknya keluar dari bilik tersebut.

TUP!

"Chingu kau okay ke? Macam sawan je?" Tanya Jessica setelah pintu tertutup. Yoona hanya mampu tersengih.

"Anyway, dia call eonnie. Dia cari kau, Yoona."

Personal Bodyguard | JKKWhere stories live. Discover now