"Yeobo--"
"MISS YOONA! MR JEON MASUK HOSPITAL!!"
~~~~~~~~~
BUKK!
Pintu utama hospital dibuka dengan kuat dan muncul Yoona di situ. Wajah dan bajunya basah dengan peluh. Yoona pun berlari ke arah counter pertanyaan.
"Excuse me! Ada tak pesakit bernama Jeon Jungkook?!" Tanya Yoona, gelisah membuatkan nurse yang berada di situ blur seketika. Belum sempat nurse tersebut menjawab, muncul seorang doctor.
"Eoh? Yoona?" Yoona pun berpaling dan pantas menyerang doctor tersebut.
"Namjoon! Dia okay tak?! Tak cedera teruk kan?!" Namjoon terkedu seketika dengan soalan yang dilemparkan bertubi² ke arahnya.
"Dia? Jungkook? Ah dia--" Kata² Namjoon mati apabila Jungkook baru keluar dari dalam bilik pemeriksaan bersama Irene dan beberapa orang bodyguard.
"Ah relax. Tu Jungkook *tunjuk* Dia tak cedera pun~" Perasaan gelisah dalam diri Yoona bertukar kepada gelabah apabila Namjoon menunjuk ke arah belakangnya.
Yoona pun berpaling ke belakang dengan perlahan² dan matanya membulat besar melihat Jungkook. Jungkook juga terkejut melihat Yoona, tetapi dia sempat meneliti Yoona dari bawah sehingga atas.
"Hmm.. Annyeong!" Jerit Yoona tetiba ke arah Namjoon seraya membuka langkah seribu meninggalkan hospital tersebut. Jungkook yang baru ingin memanggil Yoona, hilang kata².
"Yah Yoona! Chakkaman!! Nak hujan dekat luar!" Namjoon hanya mampu mengeluh apabila kelibat Yoona sudah menghilang.
Jungkook pun memandang ke luar hospital dan hujan mulai membasahi bumi. Wajah Jungkook pantas bertukar serius.
"Mr Kim, sila hantar Miss Irene pulang. Waktu kerja dah tamat." Arah Jungkook dengan tenang dan pantas pemandu peribadi nya mengangguk faham.
"Mr Jeon nak balik dengan apa kalau Mr Kim hantar I?" Sampuk Irene dengan risau tetapi Jungkook memandang Irene tajam.
"I ada urusan lain." Tutur Jungkook dingin seraya membetulkan coat hitam ditubuhnya.
Baru sahaja Namjoon ingin menghampiri Jungkook, Jungkook terlebih dahulu membuka langkah dan meredah hujan membuatkan Namjoon kembali panik.
"Yah Jungkook! Hujan lebat lah! Aigoo! Budak² zaman sekarang! Ingat ni filem Hindustan, main lari² dalam hujan? Aish!" Bebel Namjoon dengan frustrated sambil memicit dahinya. Irene hanya mampu memandang kosong.
-SKIP-
Yoona melangkah dengan lemah memasuki apartment miliknya, tubuhnya basah lencun. Yoona pun bersandar pada pintu dengan wajah serabut.
'Kenapa aku lari bila nampak dia? Aish, nampak sangat yang aku lembab dekat sini.' Keluh hati Yoona sambil menggigit bibir bawahnya. Tetapi sebahagian dari jiwanya berasa gembira kerana melihat Jung--
"Yah! What the...? Kenapa aku happy? Aku...suka...d..dia?" Gumam Yoona sendirian seraya menekup wajahnya pada kedua tapak tangan dan mengeluarkan bunyi pelik.
"Ajakshusknsnjusakudahgilahungsvgsik..."
Setelah itu, Yoona bangun secara drastik sambil menggeleng kepalanya laju. Menidakkan segala perasaan di dada.
'That's ridiculous! Aku suka dia? Merepeks!' Bisik hati Yoona seraya menolak pintu apartment itu tetapi pintu itu kembali terbuka luas.
Yoona pun berpaling ke belakang dan jantungnya berdegup kencang melihat...
YOU ARE READING
Personal Bodyguard | JKK
Fanfiction+ Hanya disebabkan sebuah ciuman, Min Yoona dipaksa menjadi bodyguard kepada Jeon Jungkook? Keadaan bertukar riuh rendah serta menjadi berita hangat sensasi! " you...you KISS ME! " " it just a kiss, shudup! " Dan sejak dari kes tersebut, Yoona sedar...