Citát k dnešnej kapitole:
"In case you didn't know, dead people don't bleed. If you can bleed-see it, feel it-then you know you're alive. It's irrefutable, undeniable proof. Sometimes I just need a little reminder."
(Ak ste náhodou nevedeli, mŕtvy ľudia nemôžu krvácať. Ak krvácate-vidíte to, cítite to potom viete, že ste nažive. Je to nezvratný, nepopierateľný dôkaz. Niekdy potrebujeme len trochu pripomenutia.)
Amy EfawSebapoškodzovanie (Anglicky 'self-harm') je úmyselne poškodzovanie vlastného tela s úmyslom adaptačného mechanizmu teda vyrovnávania sa so situáciou.
1.Príčiny:
A)Psychologické- snaha vyjadriť navonok psychickú bolesť, vyrovnať sa so životom bez úmyslu zabiť sa, unáhlenosť v rozhodovaní, preferovanie krátkodobého uspokojenia, prirýchle odpovede na podnety z prostredia
B)Sociálne- nefungujúca rodina, privysoké nároky, očakávania vzťahujúce sa na spoločenské úlohy atď.
C)Biologické- u osôb postihnutých s touto príčinou je pozorovaná znížená serotonergická funkcia (serotonín je hormón šťastia)2.Čo prináša sebapoškodzovanie:
A)Uvoľnenie intenzívnych emócií
B)Fyzické vyjadrenie vnútornej bolesti
C)Trestanie sa
D)Získanie kontroly
E)Vyplaviť adrenalín, na zlepšenie nálady
F)Navodenie sexuálneho vzrušenia3.Najčastejšie spôsoby:
A)Rezanie/strihanie
B)Popáleniny
C)Zásahy do rán
D)Udieranie sa
E)Extrémne obhrýzanie si nechtov
F)Škrabanie sa
G)Vytrhávanie si vlasov
H)Lámanie si kostíMôj názor:
Aj v tejto chaotickej dobe, dobe kde sme všetci prepojený sociálnymi sieťami sa ľudia cítia samo. Všetci si myslia že ľudia na sociálnych sietiach majú bezstarostný a šťastný život. No nieje to tak. Starosti tu stále boli a stále budú. Všetci si myslíme že ľudia na Instagrame či Facebooku sú perfektný. No nie je to tak. Nikto ani len samotný Shawn Mendes nie je perfektný. Poviem to takto. Čo ak to populárne dievča z Vašej triedy sa týra hladom. Čo ak ten takzvaný 'bad boy' je doma týraný otcom. Až 17% teenegerov si prešlo sebapoškodzovaním. Podľa môjho názoru sebapoškodzovanie patrí mezdi najnebezpečnejšie adaptačné systémy aké môžu existovať. Prečo? Čo komu bráni zobrať nôž z kuchyne alebo žiletku z kúpeľne a kresliť si čiarky po ruke. Stačí len jedno slovo, jedna myšlienka, jeden smiešok a človek sedí vo vani s krvavým zápästím. Ľudia prosím Vás rozmýšľajte 2 krát predtým ako niekomu niečo poviete/napíšete. Toto je dosť citlivá téma pre vypisovanie sa a ja niesom žiadny odborník. No ak si prechádzate nejakými problémami tak si spomeňte že niekto je tu pre Vás. Či už kamarát, mama, brat. Či preboha Váš skrečok. Ak si niečim takým prechádzate určite sa tomu niekomu zverte.(Kľudne napíšte aj mne rada pomôžem) Viem nie je to ľahké ale dôkazať to dokážete. Ak nikto vo Vás neverí. Ani len vy sami tak si spomeňte že JA vo Vás verím..
.
.
.
.
Emm♥️
YOU ARE READING
Our problems/SK
Poetry•Kniha o problémových teenagerov. Sú problémový? Alebo iba majú svoje problémy?•