#3 Self-hatred/Sebanenávisť

26 5 0
                                    

Citát k dnešnej kapitole:
"If you had a person in your life treating you the way you treat yourself, you would have gotten rid of them a long time ago..."
(Keby ste vo svojom živote mali človeka, ktorý sa správa tak, ako sa správate vy k sebe, zbavili by ste sa ho už dávno...)
Cheri Huber

Sebanenávisť (Anglicky 'self-hatred') je výraz ktorý sa používa na vyjadrenie nenávisti k sebe samému alebo k nízkej sebaúcte, ktorá môže viesť k sebapoškodzovaniu a k iným problémom. (Problém z kapitoly #1)

1.Príčiny:
A) Nedorozumenia a domnienky
B) Nereálne očakávania
C) Pocit izolovanosti
D) Nedostatok tolerancie
E) Závisť
F) Hnev a zlosť
G)Spoločnosť
H)Sociálne média

2.Čo prináša sebanenávisť:
A)Malú sebavedomosť
B)Strata záujmov
C)Strata socializácie
D)Strata sebaúcty
E)Depresie
F)Sebapoškodzovanie

3.Ako sa zbaviť sebanenávisti:
A)Odpúšťajme si
B)Nedovoľme, aby nás hnev formoval
C)Rozprávajme o svojich pocitoch
D)Vnímajme sebanenávisť ako novú skúsenosť
E)Nehľaďme na krásu iných, nikto nie je perfektný (Myslím to takto: Napríklad niekto ma modré oči no vy ich nemáte. Myslíte si že Vaše oči sú škaredé. No neuvedomíte si že máte napríklad krásne vlasy).

Môj názor:
Väčšina ľudí sa v ich živote dostane do bodu kde sa nenávidia, nemajú sa radi hovorte tomu ako chcete. Otázka je prečo sa to stáva? Môj názor je taký že stále k danej veci musí byť nejaký dôvod. Takže ak sa nenávidíte musí to mať nejaký spúšťač. Napríklad, niekto Vám povie že ste škaredý. Áno možno to bol človek ktorý to myslel zo sradny a možno nie. Ak to nemyslel zo srandy a povedal/povedala Vám to, je dosť možné že on/ona sa sám/sama nenávidí. Další veľký spúšťač sú sociálne média. Všetci sú tam perfektný. Majú perfektný úsmev, oblečenie, tvár... No skutočnosť je iná. Nikto nie je perfektný, nikdy nebol a ani nikdy nebude. Bodka. Ak už vyzeráte akokoľvek v niekoho očiach (alebo vo svojich) ste perfektný. A to je dôležité nájsť takú osobu vo svojom živote. Ak si myslíte čokoľvek tak v mojich očiach ste vždy krásny. (Aj keď som Vás v živote nevidela). Ďalší dôvod je doba v ktorej žijeme. Za posledné roky sa level krásy zvýšil takmer na nemožné. Všetci od Vás očakávajú že budete vyzerať ako modelka a to Vás zhodí na zem. Preto je dôležité sa nezaujímať o názor iných. Ak sa nenávidíte je dôležité zistiť čo na sebe nenávidíte. Potom je dôležité to zmeniť alebo to prijať. Ak tak spravíte už nikto a nič Vás nezastaví byť úžasným človekom ktorým ste. Budete doslova nezastaviteľní. Tak do toho rozbite Vaše pochybnosti a ukážte svetu to najlepšie zo seba. Áno nie je to ľahké ale to dáte. Verím vo Vás ako stále.

.
.
.
.
.
Emm♥️ (PS: Ospravedlňujem sa za meškanie)

Our problems/SKWhere stories live. Discover now