══════ஜ▲ஜ══════
𝑚𝑎𝑓𝑖𝑎'𝑠 𝑔𝑖𝑟𝑙Di kala hari semakin gelap, kelihatan dua gadis jelita yang masih berada di meja makan dan menikmati makan malam mereka yang sudah lewat. Rachel menyuap masuk daging stik yang dicicah dengan sos lada hitam ke dalam mulut kecilnya. Mata dipejam menikmati kelazatan daging stik yang baru siap digoreng dan masih panas.
"What is your name?"
Lelaki berparut yang mendengar soalan itu, memandang ke arah sepasang anak mata bundar milik Rachel.
"Addison. Addison Myles"
Rachel terdiam mendengar nama lelaki berparut. Dia mengangguk sebelum berlalu pergi.
"Rachel"
"Rachel!"
"Rachel Alwin!"
Tersentak Rachel apabila nama penuhnya disebut. Sudu yang dipegang terlepas ke lantai. Terkedip-kedip matanya memandang ke arah Leen.
"Hah?"
"Dah sampai mana? Marikh?" soal Leen sinis.
"Taklah Pluto" Rachel mengutip sudu di lantai lalu diletakkan di dalam piringnya yang sudah kosong.
Dia mengutip beberapa piring dan cawan yang sudah kosong ke singki.
"Kau okay tak babe?"
Rachel yang sedang mencuci cawan itu berkerut.
"Aku okay. Malah terlebih okay" ujar Rachel bersahaja tanpa menoleh ke arah Leen.
Rachel tidak tahu kenapa tetapi dia berasa seperti terlalu gembira hari ini. Adakah sebab daging stik yang dibeli oleh Leen atau mungkin sebab tawarannya diterima lelaki berparut?
Rachel menggelengkan kepala bila dia mula memikirkan perkara mengarut.
Leen yang melihat itu mula risau.
"Tengok tu. Betul ke ni kau okay? Tak apa nanti aku tolong kau cari kerja dekat—"
"Eh tak payah"
"Kenapa pulak?" pintas Leen laju.
"Kejap lagi aku cerita kat kau"
Leen hanya diam tidak membalas. Dia meneguk segelas air lemon tea sebelum pergi ke biliknya. Leen mula memanjakan mukanya dengan rawatan skincare yang dibelinya di kedai-kedai penjagaan muka.
Tok Tok
"Masuk je pintu tak kunci" jerit Leen apabila mendengar ketukan di pintu.
Dia menunduk sedikit untuk menyapu losyen di kaki panjangnya.
Rachel menjenguk sedikit kepalanya. Dia berjalan masuk dan duduk di tepi katil Leen sambil memerhati gadis itu yang sedang sibuk menyapu losyen di kakinya. Leen berdiri dan mencabut headband. Dia menghampiri Rachel yang daripada tadi menunggunya.
"Hmm ceritalah"
Rachel menggigit bibirnya.
"Aku.....dah jumpa kerja"
"Apa?! Kerja apa? Kat mana? Kenapa kau baru bagi tahu aku?" soal Leen bertalu-talu.
"Aku kerja sebagai accountant dekat restoran. Baru je petang tadi aku diterima" kata Rachel perlahan.
YOU ARE READING
Mafia's Girl
Romance══════ஜ▲ஜ══════ 𝑚𝑎𝑓𝑖𝑎'𝑠 𝑔𝑖𝑟𝑙 Las Vegas dimana kisah hidupku bermula. Bandar yang sering dianggap sebagai pusat utama hiburan dan perjudian. Kelab malam mewah menjadi tempat pilihan untuk mencari pendapatan. Satu malam menguba...