6 | Masalah Bermula

4.5K 210 1
                                    

══════ஜ▲ஜ══════
𝑚𝑎𝑓𝑖𝑎'𝑠 𝑔𝑖𝑟𝑙

"Ladies please. Viena, this is Rachel, my news accountant"

Gadis bernama Viena itu hanya memandang Rachel dengan pandangan tidak suka.

Bunyi telefon di dalam poket seluar Addison mengalihkan perhatian mereka. Dia menyeluk ke dalam poketnya. Nama pemanggil dilihat. Addison berjalan ke arah tingkat atas untuk mengangkat panggilan tersebut.

"Listen, you little bitch. I run this house. Jangan pernah berharap kau akan dapat hidup dengan tenang nanti" ujar Viena selepas bayang Addison hilang.

"So, who are you exactly?" soal Rachel berani. Dia menyilangkan tangan.

"Viena Ramirez. The only women in Addison's life. So don't get any ideas. I'll will wipe that ugly smile of your face and i wear my biggest ring when i do it. Got it?" jerkah Viena. Nada suaranya cuba dikawal agar tidak meninggi.

Rachel hanya menunjukkan muka tanpa perasaannya. Viena dengan muka tidak puas hati mendaki anak tangga ke tingkat atas. Rachel menggulingkan biji matanya ke atas.

"You must be Rachel! Welcome dear!" sambut seseorang.

Rachel berpaling. Seorang wanita yang dimamah usia mendekatinya.

"You can call me Madam Suzan. I'm the housekeeper"

Madam Suzan dan Rachel berpelukan. Rachel memberikan senyuman manis apabila Madam Suzan menyambutnya dengan ramah.

"Let me show you around"

•••

Rachel menganggukkan kepalanya mendengar Madam Suzan memberikan keterangan tentang setiap bilik dan tingkat yang ada di dalam mansion tiga tingkat itu. Terdapat beberapa peraturan yang perlu dia ikuti untuk tinggal di dalam mansion itu.

Sampai di sebuah bilik paling hujung, mereka berhenti.

"Ini pejabat Mr. Myles. Peraturan utama, jika pintu terbuka, kau dialu-alukan untuk masuk. Tertutup. Datang lain kali" kata Madam Suzan dengan pelat Cina.

Rachel mengangguk tanda faham. Madam Suzan kembali berjalan untuk menunjukkan bilik-bilik yang lain. Rachel yang mahu mengikutinya terhenti. Dia terpandang ke arah pintu pejabat Addison yang tidak tertutup rapat.

Rachel mendekati pintu pejabat itu. Niat hatinya yang hanya mahu menutup pintu itu terhenti apabila melihat adegan panas di dalam pejabat itu.

Kelihatan Addison dengan erat memegang pinggang Viena sebelum bibir mereka bertemu. Viena pula menyilangkan tangannya di leher Addison untuk memperdalamkan ciuman mereka.

Rachel tersentak apabila namanya dipanggil oleh Madam Suzan. Dia memandang sekilas ke dalam pejabat dan terus berlari menuruni tangga di mana Madam Suzan menanti tanpa sempat menutup pintu pejabat itu.

Madam Suzan membawanya ke sebuah bilik di tingkat dua.

"Okay. This is your home office. By the way, Mr. Myles has strict orders that you are not leave the house without his permission and a security escort" ujar Madam Suzan apabila teringatkan kata-kata Addison.

Mafia's GirlWhere stories live. Discover now