[EPISODE 02]

12 2 0
                                    

Aku tidak menghiraukan hot chocolate yang dia letakkan diatas meja tersebut dan saambung menilai novel terakhir.

"Depan sikit." Ujarnya dan membuatkan aku memberikan ruang dibelakangku.

Aku merasakan terdapat sebuah bantal diselit dibelakang aku. Dan ia membuatkan aku selesa. Aku masih lagi hairan dengan apa yang terjadi dengan suami ku ini.

Alangkah makin terkejutnya aku apabila melihat suami ku, Yoongi, duduk di kerusi sebelah aku dan meletakkan kepala nya diatas meja berlapikkan tangannya sambil menutupkan matanya.

"Awak... Jangan lah tidur kat sini... Nanti pinggang awak sakit macam mana." Kata ku dengan nada yang lembut.

"Kau urutkan lah..." balasnya dengan nada yang letih.

'Apa jadi lah dengan suami aku ni? Dia mimpi apa? Dia mimpi sambil berjalan ke apa ni? ' bisikku di dalam hati.

"Um... Awak?" Panggil ku lagi.

"Hum?" Jawabnya.

"Awak ni betul-betul dah sedar ke lagi tidur ni?..." tanya ku.

"Sedar... Aku tau apa yang aku buat." Jawab Yoongi lagi dengan mata yang masih tertutup.

"Awak... Kenapa tak tidur kat atas? Sini sejuk... Saya masih kena buat kerja ni... Nanti saya ganggu awak tidur pulak..." omel ku.

"Aku nak temankan kau... Salah ke aku sebagai seorang suami nak temankan kau sebagai seorang isteri aku?" balasnya.

"Tak..." jawabku.

"Um. Sambung balik buat kerja, nanti dah siap kau bangunkan aku." Kata nya.

"Hot chocolate tu?" Tanya ku.

"Minum kau. Aku buatkan..." jawabnya dalam keadaan separuh sedar.

'Macam mana aku nak buat kerja kalau muka dia tengah tidur tu cute sangat?! Aku tak boleh focus bae! Aku tak boleh focus! ' teriak hati ku.

Disebabkan aku kesian tengok dia, aku pun menutup laptop aku. Dan mengemas meja makan itu semula. Hot chocolate tadi aku minum lalu dibasuh di sinki.

"Awak. Bangun awak..." kata ku sambil menepuk bahunya.

Dia bangun lalu memandang kearahku.

"Asal aku ada kat sini?" Tanya Yoongi.

"Manalah saya tau. Awak sendiri yang turun lepastu duduk kat sini. Berkali-kali saya cakap pergi tidur atas. Awak taknak." Bebel ku.

"Tak, tak, tak... Tak mungkin... Tak mungkin..." kata nya sambil berjalan naik ke tingkat atas.

Aku memandangnya naik ke tingkat atas dan menunggu sehingga bunyi pintu bilik ditutup.

"Argh!!! Kurang ajar kau, Min Yoongi!!!" Teriak ku dalam nada bisikkan sambil menumbuk dinding.

"Phew... Relax. Relax, Hyorin. Dia memang macam tu... Dia takkan berkelakuan macam tu sampai kau mati sekali pun. Kau ingat, Hyo... Kau ingat... Uhuk!" Kata ku pada diri ku sendiri sambil memukul-mukul kepala ku dan menangis.

Aku mengambil bantal tadi lalu berjalan naik ke tingkat atas dan menuju masuk ke dalam bilik kami. Aku mengambil tempat di hujung katil sebelah kanan untuk melelapkan diri.

Disebabkan hal yang demikian lah aku tak pernah percaya kalau dia sedar masa dia cakap dia nak teman kan aku. Aku pasti korang semua annoying bila aku tanya berkali-kali.

Tapi, sekarang korang dah tau apa yang terjadi sebenarnya dan kenapa aku tanya berkali-kali. Tapi, aku tak tau apa masalah otak dia nak uji aku sampai macam ni sekali.

I'm Not HerWhere stories live. Discover now