02

99 11 0
                                    


> yuri pov <

ommo dah pukul berapa ni.
*tgk jam*
7.00 pagi ! alamak dah lambat 7.40 pagi kelas dah start. aduh mcm ne boleh terlambat pulak hari ni. aku pun cepat ii bangun ambil tuala and masuk dalam tandas untuk mandi. mandi jgn lupa nanti busuk.

lepas je aku mandi, aku pun cepat ii bersiap tak sempat nak pakai lip tint dah. nanti pakai kat dalam bas jela.

eomma : eh yuri kamu tak makan dulu ke ?

aku : dah lambat lah eomma yuri pergi sekolah dulu bye.
*tutup pintu rumah*

aku pun berlari ke bas stop. fuh nasib baik bas stop tak jauh dari rumah. dah lah aku jenis cepat penat.

*duduk dkt kerusi*
aku aduh penat nya mana pulak bas ni.

*tengok jam*
ah lagi 20 minit lagi. aduhai.
jgn ii dah tertinggal bas aduh. kena jalan kaki lah ni.

*tengok jam*
19 minit je tinggal. hm sempat ni. okay aku boleh. aku pun berlari ke arah jalan menuju ke sekolah. mcm orang gila dah aku lari. fuh. rasa nak pengsan dah ni. dah nak sampai dah kau boleh yuri. sikit je lari.

*berhenti*
*tengok jam*
fuh sempat pun. aku pun berjalan pantas memasuki kawasan sekolah. masuk je banggunan sekolah aku tgk jam dah pukul 7.35 pagi. alamak lagi 5 minit lagi. aku pun berjalan dgn pantas sampai terlanggar orang.

wooseok : yah !

aku berhenti dan menoleh ke arah suara tadi. alamak wooseok. aduh mati aku mati aku. jgn kata orang yang aku langgar tadi tu dia. ah sudah memang malang nasib aku hari ni. bangun lambat , tertinggal bas , terlanggar budak panas baran and now kena masuk kelas lambat pulak. fuh tenang yuri tenang.

aku : nae ?

wooseok : yah ! kau jatuh kan phone aku.

aku : ah ? bila masa ?

wooseok : kau langgar aku tadi sampai phone aku terjatuh. tengok abis retak.

ah mati aku. retak pulak phone aku buat. okay rilex yuri. buat muka rilex jgn gelabah sgt.

aku : mian..neomu ii mianhae
*tunduk*

wooseok : kau tau tak phone aku ni mahal tah ii kau pun tak boleh ganti screen dia.

aku : mian..

wooseok : mian ii aku suruh ayah aku bagi demerit kat kau kang.

whut ?! demerit eh plis aku nak masuk seoul university. nak masuk seoul university tak leh ada demerit. ahh andwae jaebal.

aku : nae ? demerit ? jgn lah plis

wooseok : tu je cara nak tebus kan kesilapan kau

aku : aku sanggup buat apa ii sahaja yang kau suruh. aku janji akan buat. plis jgn bagi aku demerit. aku tak nak demerit tu.

wooseok : apa ii je heh hm okay deal. nanti aku akan panggil kau bila aku perlukan. selagi aku tak puas kau masih berhutang aku faham ?

aku : fa..faham

wooseok : *bla nak masuk kelas*

eh aku pun dah lambat ni. aku pun berlari anak ke kelas. aduh tak pernah ii lah aku nak masuk kelas lambat mcm ni. wait ?! knp aku buat perjanjian tu tadi. ahh pabo lah kau ni yuri. dah kena jadi kuli dia pulak setiap hari. mcmne nak study macam ni. aish jinjja.

- kelas -

aik saem tak de ?
aku terus menuju ke tempat duduk aku.

chaewon : yah..lambatnya kau datang hari ni

aku : argh aku terbabas tadi. tak tau kenapa alarm tak berbunyi pulak pagi tadi. btw mana saem ?

chaewon : hari ni semua seonsaengnim (cikgu) ada meeting mengejut tadi.

aku : ouhh. nasib baik lah

tapi belum bernasib baik lagi yuri-ah. aih aku mengeluh dgn tindakan melulu aku tadi.

> end yuri pov <







TBC

𝐌𝐢𝐬𝐭𝐚𝐤𝐞Where stories live. Discover now