10

68 5 0
                                    


> yuri pov <

- tempat letak motor -

wooseok : nah pakai helmet ni ?

aku : *ambil helmet and pakai*

wooseok : *naik atas motor*

wooseok : apa kau tengok lagi cepat lah naik.

aku : ah okay
*naik atas motor*

motor dia besar sgt susah nak naik. dah lah aku pendek hurm.
lepas je aku naik dia pun bawa motor keluar dari kawasan sekolah. dia bawa motor mcm tak ingat mati doh. komain laju lagi. tak sayang nyawa ke. aku yang duk kat belakang ni rasa nak terbang je. tiba ii dia berhenti sbb ada traffic light and aku terpeluk dia...eh nape aku pi peluk dia ni. btw muka aku tersembam kat belakang badan dia. aduh sakit hidung comel aku ni. aku cepat ii balik ke posisi aku tadi. xkan nak peluk dia pulak tak eh tak plis aku xsuka kat dia.

aku : yah ! bawa lah slow sikit. nak melayang aku kat belakang ni.

wooseok : jgn byk bunyi boleh tak ? shh
*pandang depan*
*start bawa motor semula*

eyh dia ni. kalau aku hilang jgn gelabah pulak. aku dari tadi duk tarik beg wooseok takut ii melayang.

- depan rumah aku -

aku turun dari motor dia and membuka helmet. apa struggle sangat nak membuka helmet ni dari kepala aku.

wooseok : sini lah aku bukak kan. buka helmet pun susah. kata pandai.
*buka helmet aku*

aku : sempat nak perli aku.

wooseok : kau tinggal kt sini ke ?

aku : yelah, aku tau lah rumah aku ni tak sebesar rumah kau. dah lah naeil boja (jumpa kau esok).
*masuk ke dalam rumah*

hm masuk ii je eomma serang aku.

eomma : yuri-ah knp mata kamu tu. sampai kena tutup pakai benda tu.

aku : xde pape lah. masa pj kt sekolah tadi tiba ii je angin kuat tiup pasir sampai mata yuri termasuk habuk. jgn risau lah sikit je ni.

eomma : lain kali hati ii jgn sampai jadi macam ni arraseo ?

aku : nae, eomma. yuri masuk bilik dulu lah nak study.

eomma : nanti kalau makan malam dah siap eomma panggil kamu ye

aku : okay
*masuk dlm bilik*

aih aku terpaksa tipu eomma sbb aku takut dia tekanan darah tinggi pula.

aku meletak beg di tepi meja belajar. then aku mengambil tuala untuk mandi. tulah rutin harian aku.

🌺🌺

harini aku datang sekolah dgn chaewon. dia sanggup suruh appa dia amik aku kt rumah semata ii risau kan aku. yelah lagi pun kitaorang dh berkawan sejak sekolah menengah lagi.

- depan pagar sekolah -

chaewon : yuri-ah jom masuk.

aku : aku takut lah chaewon.

chaewon : jgn risau. diorang dah tak berani serang kau dah.

aku : nae ?

chaewon : nanti kat kelas lah aku cerita. sekarang ni jom masuk sekolah okay.

aku : hm

chaewon menarik aku untuk berjalan bersamanya. aih kawan aku sorang ni. aku pelik semua orang dah tak pandang aku mcm semalam tapi diorang lagi tak nak dekat dgn aku. hm pelik.

- kelas -

masuk ii kelas je semua pandang aku. knp lawa sangat ke aku hari ni hehe. perasan puih. aku terus ke tempat aku.

aku : chaewon-ah kenapa hari ni diorang langsung tak kesah pasal aku ?

chaewon : kan aku dah kata tadi.

aku : apa yang korang buat ?

chaewon : wooseok dgn eunsang dah uruskan hal rumor kau tu.

aku : jinjja. apa diorang buat ?

chaewon : entah nanti kau tanya lah dia.

aku : hm
*buka buku latihan math*

chaewon : kau dah siap kerja semalam ?

aku : dah wae ? hm jangan kata kau nak pinjam

chaewon : hehe plis
*buat muka comel*

aku : aih nah lah
*bagi buku tulis english*

chaewon : gomawo yuri-ah

aku : nae ii

> end yuri pov <









TBC

𝐌𝐢𝐬𝐭𝐚𝐤𝐞Where stories live. Discover now