> yuri pov <- rumah aku -
aku buat keputusan untuk pergi taman berdekatan dengan rumah aku aka tempat lepak aku dengan chaewon. tapi hari ni aku nak pergi sorang diri, nak tenang kan hati ni.
eomma : kamu nak pergi mana ?
aku : keluar kejap
eomma : tapi kan dah malam.
aku : yuri nak ke rumah chaewon kejap. ada benda nak dibincangkan.
mian eomma.
eomma : ouh pergi lah. hati ii ye. jangan balik lewat sangat.
aku : nae eomma.
aku keluar dari rumah dengan memakai hoodie oversize dgn skirt. walaupun musim panas, waktu malam masih sejuk kalau kat luar rumah.
- taman -
tak ramai orang yang ada kat taman sekarang. aku pergi ke arah taman mainan kanak ii. rasa dah lama tak duduk kat buaian kat sini.
*duduk di buaian*
aku mengerakkan buaian dgn perlahan and termenung seketika.*bunyi notification*
kim chaewon
yuri-ah, eodiya ?
taman
kau buat apa kat situ ?
ah saja ambil angin
kenapa tanya ?amugeosdo
(tak ada apa)
anyeong !seen
________________________
aku menyimpan semula phone aku ke dalam poket. jangan kata dia cari aku kat rumah. dah lah aku tipu eomma tadi. aduh. lepas satu ii masalah datang lah. masalah aku dengan wooseok pun belum selesai lagi ni tambah lagi satu masalah pulak. aish.
*memandang kaki aku*
?? : yah jo yuri !
aku : *mengangkat kepala*
aku : kim wooseok ?
wooseok : kau buat apa malam kat sini ?
aku : kkeojyeo (go away)
wooseok : jo yuri-ah jawab pertanyaan aku.
aku : *nak tinggalkan wooseok*
wooseok : *pegang pergelangan tangan aku*
aku : mwo ?
wooseok : yuri-ah. mianhae. jinjja mianhae.
aku : dah memang salah aku kan
*tolak tangan wooseok untuk lepas pergelangan tangan aku*wooseok : aku salah juga sebab marah kan kau pagi tadi.
aku : orang dah benci kan memanglah boleh cakap macam tu. dah lah aku nak balik.
wooseok : jamkkanman, yuri-ah
aku : apa lagi ?
wooseok : aku just nak cakap yang....aku suka kat kau
aku : mian aku tak suka kau
wooseok : geojimal (tipu) aku tahu kau suka aku.
> end yuri pov <
> author pov <
flashback
wooseok : hm ?
chaewon : sebenarnya dia dah mula suka kat kau.
wooseok : museun sori ya (apa kau cakap ni)
chaewon : benda betul. kalau kau tak percaya terpulang kepada kau. tapi kalau kau nak pertolongan aku, aku boleh bantu kau untuk memperbetulkan masalah korang berdua.
*meninggalkan wooseok yang masih tercegat berdiri disitu*end flashback
> end author pov <
> yuri pov <
*pandang muka wooseok*
aku : tak..tak aku tak suka kau
*jalan tinggalkan wooseok*wooseok : jo yuri !
aku abaikan panggilan dari wooseok. aku tak nak jumpa dia. aku tak nak dia suka kat aku. biar aku je suka kat dia.
aku jalan dengan pantas nya untuk sampai ke rumah. aku takut wooseok kejar aku.
🌺🌺
- sekolah -
aku melangkah ke dalam kawasan sekolah dengan berat hati. aku tak nak jumpa wooseok lagi. aku belum bersedia. buat masa sekarang aku hanya perlu menjauhkan diri dari dia.
chaewon : anyeong, yuri-ah.
aku : nae, anyeong.
chaewon : neon gwaenchanh-a (kau okay ?)
aku : hm gwaenchanh-a.
*senyum*aku : aih jom lah masuk kelas palli.
*tinggalkan chaewon*chaewon : *mengejar aku*
chaewon : kalau kau tak okay beritahu aku tau.
aku : arraseo
*pandang muka chaewon*aku : yah kau guna liptint warna merah ke ? nampak sangat tau. nanti kena tahan aku tak nak tolong tau.
chaewon : *pukul aku*
chaewon : yah. senyap lah sikit. malu aku lah diorang pandang ish.
aku : *gelak*
> end yuri pov <
TBC
YOU ARE READING
𝐌𝐢𝐬𝐭𝐚𝐤𝐞
Fanfiction[ Mistake || Complete || 2020 ] + jo yuri ♡ kim wooseok. ☁️* setiap orang melakukan kesilapan kerana kita bukan manusia yang sempurna, termasuk jo yuri. dia seorang pelajar yang cemerlang tetapi melakukan kesilapan tanpa disedarinya.