[S1] 👳 fake bangla

750 128 81
                                    

Slurp !

Hingga ke titisan kuah terakhir aku hirup . Sedap weh bangla segera ni . Apasal aku tak pernah jumpa pun benda ni ?

Kombinasi antara kuah kari dan kuah dhal itu sungguh padu ! Bila makan, terus dapat feel kena tangkap sebagai pendatang asing takda passport .

Aku siap terbayang lagi kena ikat ramai-ramai dengan si Seungkwan ni lepastu ada kamera-kamera amik gambar kitorang dan kitorang pun cover-cover muka sebab malu masuk buletin utama takpun 999 .

Eh jap . Pakcik peri kata kalau makan bangla segera nescaya akan menjadi bangla sejati . Tapi aku takda keluar efek bangla pun .

" Pakcik ! KENaPa MACaM TiDak birtukar----- SIKIJAP ! KINAPA SEYYA BERBUNYI BIGINI ?! "

Seungkwan dah bertukar ?

" Wan ! MUkA KaU----BIRBULU---EH ? BER---BIRBULU ? SEYYA PUN SUDA BIRTUKAR ! "

Aku mengusap pipi aku yang berbulu lebat . Lembut . Aku usap jambang Seungkwan pulak--- LAGI LEMBUT eh yini tidak adil !

" Non , nampaknya kitta buley warna kitta punya yini jambang . Seyya mau warna pink . Misti jadiyy adik maniss ! " Seungkwan kelihatan teruja .

" Oh lupa . Lagi satu , mulai sekarang nama korang bukan lagi Seungkwan dan Vernon . "

* efek zoom yini muka drama hindustan *

" Jadiyyy nama seyya apa ? " Soal aku .

" Pakciyy peyri . Seyya mau nama Jarjit Singh boley ka ? " Seungkwan pulak menyoal .

" Tak boleh . Pakcik sendiri yang tentukan nama korang . IC baru dan passport korang pun pakcik dah sediakan . "

Ayoyo tidak sironoklah .

" Vernon , mulai harini nama kamu Ahmed Benon Muvtah . "

Hm ok jugak nama tu . Pandai pakcik peri pilih nama .

" Seungkwan . Nama bangla kamu , Sengkuang Maribekawan . "

pffttt---

" Deyy sengkuang mari bekawan ! "

" Diamlah tambi . Bikin sakit hati seyya saja . "

" Sudah . Jangan nak gaduh-gaduh macam budak kecik . Nanti sampai Malaysia , pakcik nak kamu berjumpa dengan Uncle Taehtarek Bemuthu . Ni alamat dia . "

Aku mengambil kertas kecil yang dihulur pakcik peri . Tertera alamat manusia yang bernama Taehtarek Bemuthu .

Anney , teh tarik satu !

" Sebelum kamu semua pergi . Mari kita berswafoto dahulu . "

Pakcik peri menyeluk poket seluarnya . Dia keluarkan nokia 3310 nya yang berwarna biru .

" Ha meh rapat rapat sikit . "

1

2

3

Kachak !

Ganteng sekali ya yang paling hadapan itu ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Ganteng sekali ya yang paling hadapan itu ?

《 👳👳 》

" Omma seyya janji seyya akan jaga yini adik dingan bayik . Omma sama appa tidak pirlu buntu . "

Kitorang bersalam-salaman dengan omma dan appa . Aduh hati yini anney tidak kuat lihat omma menangis kiluar hingus .

" Iya omma , seyya dengan abang Non pasti silamat saja . Lagipun ada yitu mamak akan jaga seyya dan yini abang . " tergeleng-geleng kepala Seungkwan menenangkan omma kami .

" Benon Muvtah ! Sengkuang Maribekawan ! Cepat sikit ! Nak gerak dah ni . " Laungan pakcik peri kedengaran dari jauh .

" Bye bye omma...Bye bye appa..."

------👳 💔 👳-----

Seyya dan Sengkuang pasti bayik bayik saja di Malaysia  Seyya yakin urang milayu simua punya yitu hati bayik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seyya dan Sengkuang pasti bayik bayik saja di Malaysia Seyya yakin urang milayu simua punya yitu hati bayik

[C] INSTANT BANGLA | verkwanWhere stories live. Discover now