[S1] 👳 jengkuk is missing ?

323 79 46
                                    

Seungkwan dari tadi tidak menang tangan mengambil pesanan dari pelanggan-pelanggan yang ada .

" Aney ! Sini mau order ! "

" Aney tambah lagi satu teh tarik ! "

" Mee goreng mamak saya punya kenapa takda mamak ?! "

" Oi ! Ambil order pun lambat macam siput ! "

Pening kepala Seungkwan melayan karenah pelanggan yang ada .

"....Iya , mau order apa ? " tanya Seungkwan sambil mengelap peluh di dahi .

" Roti canai satu...teh tarik.... "

" rotiyyy canai satu----OH AMMA AIYOYO JENGKUKK "

Jengkuk yang tiba-tiba datang entah dari mana mencucuk pinggang Seungkwan yang tengah mengambil order .

" Hehe...hai sengkuang ! mari main sama jengkuk ! "

hai sengkuang ! mari main sama jengkuk ! "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Deyy seyya mau kirija lah . Pigi main sana . Jangan kacau seyya . "

" Alaaaa "

Jengkuk beredar dari situ dengan muka yang sedih kerana di reject untuk bermain guli bersama .

" Iya apa lagi mau order ? Sori yitu jengkuk manyak kacau . " Seungkwan tersengih .

" Tambah lagi roti canai tiga . Itu je . "

" Wokay . "

《 👳👳 》

" Benon , kamu ada nampak yitu jengkuk ? "

Uncle taehtarek kelihatan risau . Dari tadi dia tak nampak jengkuk . Takkan jengkuk si kepala besar kena culik .

" Tida nampak pula yitu jengkuk . Kinapa uncle ? "

" Uncle manyak risau yini . Tarak nampak yitu jengkuk . Silalu pukul 5 misti dia cari uncle . Yini sudah pukul 6 masih tida nampak yitu jengkuk . " kata Uncle Taehtarek sambil memicit dahinya .

" Cuba uncle tanya sama yitu sengkuang . "

" Hah ? Panggil seyya kah ? " Seungkwan yang kebetulan sedang lalu di situ berhenti tatkala terdengar namanya di sebut .

" Sengkuang mari sini kijap ! "

" Kinapa uncle ? "

" Kamu ada nampak yitu jengkuk ? "

Seungkwan berfikir seketika . Oh ! Baru dia teringat .

" Tadi pagi seyya ada lah jumpa sama dia . Dia kacau seyya mau ambil order lepastu seyya suruh dia pigi main di belakang sana . " jawab Seungkwan .

" Aiyoyo . Kamu tida tau ? Di belakang sana bahaya . Manyak urang jahat . Aiyoyo risau seyya ! Jengkuk suda hilang ! "

Seungkwan terlopong mendengar apa yang diberitahu uncle taehtarek . Serba salah dia dibuatnya .

" Joshua ! Wonwoo ! Mingyu ! Sini sini deyy mari sini cepat ! " Uncle taehtarek memanggil pekerjanya yang lain .

" Kinapa uncle ? " soal Wonwoo dan Joshua serentak .

" Jengkuk sudah hilang ! "

" Macem mana buley hilang ? " Joshua bertanya .

" Manalah uncle tau . Tapi Sengkuang kata dia ada suruh jengkuk main di belakang sana . "

Seungkwan tersengih sambil menggaru kepalanya .

" Heh . Budak mentah yini memang tida buley diharap . Entah-entah dia sengaja mau bagi yitu jengkuk hilang . Mau kasi kita simua masalah . " Mingyu menuduh Seungkwan .

" Dey ! Tabayik cakap yitu macem sama adik seyya ! " Vernon membela adiknya .

" Sudah sudah . Tamau gaduh-gaduh ! Lebih bayik kita pigi cari jengkuk sikarang ! " Uncle jengkuk mula bergerak mencari jengkuk diikuti Joshua dan Wonwoo .

Mingyu sempat menjeling sambil tersenyum sinis ke arah dua beradik itu .

" Kitta lihat nanti , siyapa sipatutnya minjadi kisayangan uncle taehtarek... "

" Pilik bitul yitu Mingyu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Pilik bitul yitu Mingyu . Cakap pun sambil jilat yitu jambang sendiri . " bisik Seungkwan di telinga Vernon sebaik saja Mingyu hilang dari pandangan .

" Entah . Minyampah seyya . "

Selesai mengutuk mingyu , mereka berdua turut bergerak mencari jengkuk .

Haih jengkuk , dimanakah kamu?

___⚪👳👳⚪___

Agak agak dimana ya jengkuk sikarang ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Agak agak dimana ya jengkuk sikarang ?

TBC
VOTE & COMMENT

[C] INSTANT BANGLA | verkwanWhere stories live. Discover now