| satu |

119 16 186
                                    

{ Academy }

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

{ Academy }

°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°



Aku menunduk menatap helaian kertas di tanganku kemudian mendongak memandang rumah agam yang besar bak istana di hadapanku.


Mataku terkebil-kebil bingung sama ada salah alamat atau tak, tak henti-henti aku melihat alamat yang tertulis di kertas.


" Alamat dah betul tapi takkanlah rumah besar ni rumah baru aku... sorang-sorang. Yaish, masuk dulu baru lah judge"

Aku menarik beg bagasiku lalu mengatur langkah masuk ke halaman rumah tersebut. Suasana agak suram dan sepi menaikkan lagi perasaan gementar ku.


Sambil ku melangkah mataku tidak berhenti meliar melihat persekitaran rumah tersebut. Besar, luas dan cantik terdapat pancutan air di tengah halaman.


Sumpah lawa woi !


Tiba di hadapan pintu utama rumah, aku segera mengetuk sebanyak tiga kali. Mak saya pesan kita kena bagi salam tiga kali tak boleh lebih. Apa kena mengena ?

Tiada sahutan


Baru saja tanganku ingin naik mengetuk lagi pintu, ianya terbuka luas dengan sendirinya dan membuatkan diriku terkaget sebentar.

" Am I in Harry Potter punya cerita ? Omaigad, rumah ni ada magik ke apa. Kalau aku tahu tadi aku guna kata hazimat tak payah susah nak ketuk bagai "


Langkahku kembali diaturkan sambil mulut terkumat-kamit judge rumah ini, kemas tu kemas lah tapi apasal pakai lilin dengan chandelier kat tengah ni ha.


Pastu suram pulak tu, mana penghuni rumah ni dia tak reti nak ganti lampu terang ke. Aku bukannya dracula nak duduk dekat rumah macam ni, yeah I know I ni putih.

" Vivian Lee "

" Omakkau ! " Aku memegang dadaku yang berdegup laju akibat suara tersebut. Tercungap-cungap aku mencari oxygen untuk bernafas.


Aku menghembuskan nafas yang panjang lantas memandang dia yang berada dibelakangku. Nak marah kang nanti cakap tak ada adab aku mengangkat kening menyatakan ' Did I know you ? '

[H] Dance With The Devil | PJMWhere stories live. Discover now