Preview

2K 48 4
                                    

Ni Chapter akan datang,maybe chapter 40+++,so aku nak tunjuk sikit apa akan jadi.

2020
 
                             (Mukhriz Pov)

Mukhriz : Ha hello Meer,asal call?
Ameer : Riz kau kat mana sekarang?malam ni jadi kan hantar aku dengan parents aku dekat Airport?
Mukhriz : Ha ye jadi,ni kau tengah buat apa?
Ameer : Ni ha aku tengah packing barang.Kau dekat mana tu?bunyi macam bising je.
Mukhriz : Erm ada kat rumah ni ha,tu bunyi tv lah.
Ameer : Okay lah bye jangan lupa ambik aku and make sure jangan lewat sebab flight aku pukul 9p.m.

Seusai bercakap telefon aku pun mematikan panggilan.Dan aku terkejut sebaik sahaja melihat Iskandar yang telah sedar dari tidurnya.Dia memandang aku dengan pandangan yang begitu tajam sekali.

Iskandar : Asal kau datang sini?kenapa datang melawat aku dekat hospital?aku bukan kenal rapat pun dengan kau.
Mukhriz : Aku datang sini ada benda nak bagitau kau.
Iskandar : Kalau kau datang sini just nak bagitau yang kau dah bahagia dengan Ameer,blah lah kau aku tak nak tau pun.Kau ingat aku tak tau ke kau suka dia?
Mukhriz : Yes aku mengaku yang aku suka dia,aku sayangkan dia,aku cintakan dia sangat-sangat.And dia pun tau aku sukakan dia.Tapi dia tolak perasaan aku sebab dia pilih kau!
Iskandar : Tak sekarang ni yang kau datang sini nak apa hah?happy tengok aku terlantar atas katil hospital ni?sengaja datang sini nak sakitkan hati aku?
Mukhriz : Aku datang sini ada benda penting nak bagitau kau,penting sangat.Soal Ameer.
Iskandar : Kenapa dengan Ameer?
Mukhriz : Dia dengan family dia nak berpindah ke Amerika sebab Papa dia dapat kerja dekat sana.Aku rasa dia akan stay kat sana dan tak kan balik Malaysia dah and mungkin kau tak kan dapat jumpa dia lepas ni.
Iskandar : Whatt !!!asal dia tak bagitau aku pasal hal ni?!
Mukhriz : Macam mana dia nak bagitau kau kalau semua media sosial dia kau block?Whatsapp,Instagram dia semua kau block.Benci sangat ke kau kat dia?Disebabkan kesalahan yang dia buat dekat kau 2 tahun lepas tak kan kau takde rasa sikit pun terdetik dekat hati kau nak maafkan dia?

Aku lihat Iskandar,dia diam membisu dan aku nampak air mata dia mengalir jatuh ke pipi.

Mukhriz : Kau tanya aku tadi kan kenapa dia tak bagitau kau yang dia nak pindah pergi Amerika?For your information seminggu sebelum kau kemalangan dia cuba untuk bagitau kau.Kau ingat minggu lepas masa birthday kawan dia Farisha ?Dia pergi duduk sebelah kau and cuba untuk bagitau kau yang dia nak pindah.Tapi kau lari pergi duduk tempat lain kan?sebab kau tak nak tengok muka dia.Lepas tu masa korang on the way balik pada birthday tu kau perasan yang dia ikut kau dari belakang kan?And bila kau perasan dia cuba kejar kau,kau pulas minyak motor kau dengan laju sehinggakan kau terlanggar divider jalan and menyebabkan kenapa kau ada kat sini.Mesti kau tertanya kan kenapa dia kejar kau?Sebab dia nak bagitau kau yang dia nak pindah la bodoh !
Iskandar : Aku.....aku...

Belum sempat dia meneruskan percakapannya aku menyambung lagi.

Mukhriz : Kau nampak tak pasu-pasu bunga yang ada dekat atas meja tu ?kau tau tak sapa bagi?Ye Ameer yang bagi.Setiap hari dia datang melawat kau bawak bunga-bunga tu and letakkan dalam pasu.Kau tau kenapa ada 5 pasu bunga?sebab dia datang melawat kau selama 5 hari.Masa kau sedar dari koma pada hari ke 6 tu dia terus tak datang sebab dia takut kau benci tengok muka dia and dia taknak ganggu kesihatan kau !
Iskandar : Aku nak jumpa Am....
Mukhriz : Sape suruh kau bukak mulut ?aku tak habis cakap lagi,ni paling penting untuk kau tau.Dan orang yang kau paling benci sangat tu lah yang bawak kau datang ke Hospital masa kau kemalangan.Ameer suruh Mama kau rahsiakan benda ni yang dia bawak kau datang sini sebab dia takut bila kau sedar and dapat tau dia yang bawak,kau akan lagi bertambah benci dekat dia.Kalau kau sayangkan dia dan kau rasa dia penting dalam hidup kau,pergi kejar dia,pergi halang dia daripada pergi.

Aku nampak air mata Iskandar mengalir dengan begitu deras.Dari riak wajah nya aku nampak yang dia begitu sayangkan Ameer.

Dah la aku nak balik,panas pulak aku tengok muka kau lama-lama kat sini.

                      (End Of Mukhriz POV)

                             (Iskandar POV)

Aku betul-betul menyesal dengan apa yang aku dah buat selama ni.Ye aku cuba untuk menafikan perasaan ni tapi aku tak boleh.Aku cintakan Ameer,Aku sayangkan Ameer,I Miss My Pikachu.

  Aku sedar aku bodoh selama ni and aku betul-betul terkesan dengan apa yang diperkatakan Mukhriz sebentar tadi.Memang aku tak patut menghukum Ameer sebegitu sekali di atas kesalahan yang dia dah buat 2 tahun lepas.

           Aku terus mengambil telefon aku yang berada di atas meja dan mendail number telefon sepupu aku iaitu Ikmal.

Iskandar : Hello Mal,free tak ?bawak aku pergi KLIA Airport.
Ikmal : Hah ?sekarang ke?kau dah discharged ke?
Iskandar : Ye la sekarang,cepat datang.

__________________________________

Iskandar : Kita dah lewat 20minit Mal,dia dah pergi dah.Aku tak dapat jumpa dia,semua ni salah aku,aku bodoh.
Ikmal : Sabar Is,jangan macam ni.

Ameer : Iskandar ??

"Aku seakan kenal dengan suara yang memanggil namaku ini,lantas aku menoleh ke belakang"

Iskandar : Ameer ?!

Stay tune !

Peluang KeduaWhere stories live. Discover now