ᴘᴀʀᴛ 5 [xɪᴏɴ's sᴛᴏʀʏ]

68 11 51
                                    

One

Two

and

Start!

.

.

.

.

.

.

.

.

"Xion! macam mana kau ada kat sini?" Tanya Yena pada Xion yang sedang membantu Mia menghidangkan makan malam.

"Aku kat sini sebab Mia selamatkan aku" Jawab Xion pada Yena tanpa menoleh kearah Yena

"Mia selamatkan kau?" Tanya Yena lagi. Xion pun menganggukan kepalanya sebagai jawapan.

Flashback

Xion pun berjalan bersorangan ke khemah kerana yang lainnya telah dihentikan oleh Jin. Xion yang malas mahu mengambil tahu tentang mereka semua pun hanya menyambung perjalanannya. Ia merasa penat hari ini ia tidak tahu kenapa, baru sahaja ia mahu masuk kedalam khemah bahagian belakangnya telah nenerima satu pukulan yang sangat kuat membuatkan dirinya jatuh terbaring. Sebelum Xion menutup kan matanya ia ternampak satu bayangan sosok manusia yang berdiri didepannya yang tiba tiba sahaja merubahkan dirinya menjadi Xion.

"k-kau s"

Xion yang baru sahaja mahu melontarkan perkataan terhenti kerana sudah pengsan terlebih dahulu. Sosok tersebut pun melemparkan senyuman sinisnya pada Xion.

"tch lemah"

.

.

.

.

.

.

Xion pun sedar dari pengsannya. Xion pun bangun dari baringnya dan melihat sekelilingnya yang ia nampak ialah suasana tempat yang seram,kabus yang tebal dan juga pokok yang menjulang tinggi kerana suasana tersebut lahir perasaan takut dalam diri Xion dengan membekalkan sedikit keberanian Xion pun berjalan untuk mencari arah balik ke tapak perkhemahan.

Semasa Xion sedang mencari jalan tiba tiba sahaja Xion terdengar sesuatu disebalik semak membuatkan Xion menghentikan jalannya dan mengalihkan pandangannya kearah semak tersebut.

"S-siapa tu" Tanya Xion tapi tidak mendapat sebarang jawapan pun.Xion pun semakin ketakutan. Xion pun kembali berjalan tapi bunyi itu pun berbunyi lagi membuatkan Xion kembali menghentikan jalannya lagi sekali.

Xion pun pergi mendekati semak tersebut walaupun perasan takutnya lebih mendominasi dalam dirinya. Ia pun melihat disebalik semak tersebut Xion pun bernafas lega kerana apa yang ia takutkan tadi hanyalah seekor kucing berwarna hitam yang tengah bermain. Xion pun mendekati kucing tersebut lalu mengangkatnya dan mendukung kucing tersebut.

ғʀᴏᴍ ᴜᴛᴏᴘɪᴀ ᴛᴏ ᴅʏsᴛᴏᴘɪᴀ  [DISCONTINUE]Where stories live. Discover now