Perde IV | Sahne I

369 47 8
                                    

(Aynı yer. Lysander, Demetrius, Helena ve Hermiya uyumaktadır.)

(Titania ile Bottom girer. Yanlarında Peaseblossom, Cobweb, Moth, Mustardseed ve diğer periler girer... Öteki taraftan da görünmeden Oberon...)

TITANIA

Gel, şu çiçeklerden yapılmış yatağa otur. Güzel yanaklarından makas alayım, muhteşem kafana güllerden taç takayım. Sonra da bir öpücük kondurayım o görkemli kulacıklarına, benim biricik komik aşkım.

BOTTOM

Bezelye çiçeği nerede?

PEASEBLOSSOM

Burdayım.

BOTTOM

Kafamı kaşı... Örümcek Ağı Beyefendi neredeler?

COBWEB

Buradayım...

BOTTOM

Örümcek Ağı Beyefendi... Hemen silahınızı alın ve gidip benim için bir bal arısı öldürün. Ondan sonra da bal peteğini bana getirin... Aman dikkatli olun da balları üstünüze başınıza dökmeyin... Sayın Bay Hardal Tohumu neredeler acaba?

MUSTARDSEED

Buradayım.

BOTTOM

Elden gel Hardal Tohumu beyefendi, sizin nezaketiniz de beni bıktırdı yani...

MUSTARDSEED

Emrinize amadeyim efendim. Buyrun...

BOTTOM

Şu örümcek ağının kafamı kaşımasına yardım edin... Bu aralar bir berbere gitsem iyi olacak galiba. Yüzümü kıllar bastı... Cildim çok hassas tabii, kaşındırıyor...

TITANIA

Bir şarkı dinlemek ister misin canımın cananı?

BOTTOM

Müziğin güzelinden çok anlarım. Hadi bakalım, çalınsın, tencere tava ne varsa...

TITANIA

Peki aşkım, bir şeyler de yemek ister misin?

BOTTOM

Şöyle bir demet dört yapraklı yonca olsa da hatur hutur yesem... Ama tabii hiç bir şey kuru samanın yerini tutmaz. Canım saman, güzel saman, seni yerim her zaman...

TITANIA

Benim gözüpek bir perim var, şimdi hemen gider sana sincapların istiflediği taze cevizlerin hepsini alıp gelir.

BOTTOM

Şöyle bir avuç bezelye olsa daha iyiydi ama neyse boşver. Söyle de şunlara beni rahat bıraksınlar. Üstüme fena halde uyku çöktü.

TITANIA

Uyu o zaman, ayaklarımı beşik yapar seni sallarım. Periler, kaybolun... 

(Periler çıkar.) 

Sarmaşıkla hanimeli kavuşsun böylece. Ah bilsen seni ne çok sevdiğimi, aşkından nasıl deliye döndüğümü... 

(Uyurlar, Puck girer.)

OBERON 

(Öne gelir.)

Hoşgeldin sevgili Robin. Şu güzelliği görüyor musun? Dangalak mangalak ama çok şirin görünüyor. Biraz önce ağaçların arkasında yanındaki iğrenç gerzek için rengarenk çiçekler topluyordu. Bastım fırçayı ve bozuştuk. Herifin kıllı alnına güzel kokulu taze çiçeklerden yapılma bir taç taktı. Doğunun incilerine benzer çiğ damlaları kendi utancına ağlayıp sızlamaya koyuldu... Olup biteni kraliçenin başına kaktığım zaman da yumuşak başlı bir ifadeyle benden şefkat dilenmeye kalktı. Ben de hemen o oğlanı istedim... Hemen kabul etti ve perilerinden birini oğlanı benim Periler Ülkesindeki kameriyeme götürmekle görevlendirdi. Ee, artık madem çocuk benim yanımda, kraliçenin gözündeki perdeyi kaldırmanın zamanı gelmiş demektir. Sevgili Puck artık şu aptal aşığın kafasındaki zımbırtıyı çıkar. Uyandığı zaman da ötekilerle birlikte şehre dönebilsin. Buradaki herkes Atina'ya dönsün. Ve döndüklerinde bütün olup bitenlerin kazara görülmüş can sıkıcı bir rüya olduğunu düşünsünler. Ama en önce kraliçeyi azat edelim... Eskiden neysen o ol / eskiden ne gördüysen onu gör / bakireleri esirgeyen sihirli çiçekler esirgesin seni de / Hadi bakalım, uyan Titania, uyan güzel kraliçem....

Bir Yaz Gecesi RüyasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin