Perde I | Sahne II

765 86 15
                                    

(Atina Quince'in evi.)

(Quince, Snug, Bottom, Flute, Snout ve Starveling girer.)

QUINCE

Bütün takım burada mı?

BOTTOM

Sen en iyisi elindeki rol çetelesinden tek tek yoklama yap.

QUINCE

Şu anda elimde bulunan bu tomarda, Dükle Düşesin düğününden önce gerçekleştirilecek müsamerede rol alacak kişilerin isimleri yazılıdır ve bu isimler bütün şehir halkı tarafından onaylanmıştır.

BOTTOM

Önce oyunun mevzuunu söyle, oyuncuların adını madını sonra söylersin.

QUINCE

Pekala! Oyunumuz Acıklı bir komedi! Pyramus'la Thisbe'nin zalim ölümü!

BOTTOM

Desene, güzel bir oyun... Hem de çok eğlenceli... Evet Sevgili Peter Quince, şimdi rol dağılımını oku da işimize bakalım.

QUINCE

Adını söylediğim "burada" desin. Dokumacı Nick Bottom...

BOTTOM

Burada. Benim rolümü söyle ve devam et .

QUINCE

Sen, Nick Bottom, sen Pyramus'a çıkıyorsun.

BOTTOM

Kim bu Pyramus? Bir aşık mı yoksa zorba bir hükümdar mı?

QUINCE

Bir Aşık, aşkı uğruna canına kıyacak kadar yiğit bir aşık.

BOTTOM

Desene bu hayli gözyaşına malolacak. Bu rolü ben oynayacağıma göre seyirci gözlerine dikkat etsin. Fırtınalar koparacağım. Ama ölçüyü de elden kaçırmamak lazım... Hem aslında zalime çıksam daha iyi olur gibime geliyor. Mesela arada bir Herkül oynarım ama, ortalığı da kırıp geçiririm yani...

Kayaların öfkesi

Parçalar, kırıp geçer

Mahpusane kapısını

Apollo'nun arabası

Uzaktan parlar

Aptalların talihini

Hem yapar hem bozar

Mühtişti yahu! Şimdi öteki oyuncuların rollerini söyle.

İşte Herkül bu!, İşte zalim bu! Bir aşık daha acılıdır.

QUINCE

Körük tamircisi Francis Flute.

FLUTE

Buradayım, Peter Quince.

QUINCE

Flute, sen Thisbe'ye çıkıyorsun.

FLUTE

Nedir bu Thisbe? Sergüzeşt bir şövalye mi?

QUINCE

Bu Pyramus'un aşkıyla tutuşan bir hanımefendi.

FLUTE

Olmaz, yapmayın, bana kadın oynatmayın; Bakın, sakallarım çıkıyor artık.

QUINCE

Ne önemi var: Bir maske takarsın olur biter. Bir de sesini tizden aldın mı tamamdır.

BOTTOM

Yüz göstermeden oluyorsa, Thisbe'yi de ben oynarım. Sesimi acayip tiz yaparım. "Thisbe, Thisbe" "Ah biricik sevgilim Pryamus! İşte sevgilin geldi!"

QUINCE

Olmaz, olmaz; Senin Pyramus'u oynaman lazım: Flute, senin de Thisbe'yi.

BOTTOM

Peki, devam edelim.

QUINCE

Terzi, Robin Starveling.

STARVELING

Buradayım, Peter Quince.

QUINCE

Robin Starveling, Sen de Thisbe'nin annesine çıkıyorsun.

Tenekeci Tom Snout.

SNOUT

Buradayım, Peter Quince.

QUINCE

Sen, Pyramus'un babası oluyorsun, Ben de Thisbe'nin babası.

Dogramacı, Snug; sen arslana çıkıyorsun: Galiba bütün roller de bu kadar.

SNUG

Arslanın rolünü yazdın mı? Çok rica ediyorum yazdınsa ver, biliyorsun, ezberim zayıftır.

QUINCE

Doğaçlama da takılabılırsın, Arada bir kükre yeter zaten.

BOTTOM

Bırakın arslanı da ben oynayayım. Öyle bir kükrerim ki insanlar beni yüreklerinin derinlerinde duyarlar. Öyle bir kükrerim ki Dük ayağa kalkıp "Bir daha! Bir daha!" diye bağırır.

QUINCE

Tabii, sen öyle korkunç bir şekilde kükre, oradaki bütün kadınlarla Düşes de bassın feryadı ondan sonra da hepimiz dosdoğru darağacına...

HEPSİ

Evet, dosdoğru darağacına!

BOTTOM

Haklısınız arkadaşlar, eğer hanımları korkutup akıllarını başlarından alırsanız, akılları kalmadığı için sizi darağacına göndermekten çekinmezler... Ama meraklanmayın, ben sesimi ayarlayacağım, nazik nazik kükreyeceğim. Öyle bir kükreyeceğim ki bülbül ötüyor zannedecekler...

QUINCE

Boşuna dil dökme, sen Pyramus oynayacaksın. Bu Pryamus güler yüzlü, yakışıklı bir adam. Hatta en yakışıklı adam. Onun için de Prymus'u ancak sen oynayabililirsin.

BOTTOM

Pekala, Pryamus mes'elesini olmuş bil... Yalnız nasıl bir sakal takacağıma karar veremedim.?

QUINCE

Farketmez, canın nasıl isterse.

BOTTOM

Acaba saman rengi bir sakal mı taksam, yahut kavuniçi kahverengi, o da olmadı mor ve buğday rengi, en kötü ihtimalle de sapsarı bir sakal olabilir.

QUINCE

Evet beyler, herkesin rolü belli oldu. Hepinize yalvarıyorum, rica ediyorum ve emrediyorum: Yarın geceye kadar rollerinizi bir güzel ezber edin. Yarın ay çıkınca şehrin bir mil dışındaki ormanda buluşacağız. Provayı orada yaparız. Şehirde buluşursak millet başımıza üşüşür ve bütün numaramızı öğrenirler. Yarına kadar ben de aksesuar listesini hazırlarım... Beyler, rica ederim, ricalarımı kulak arkası etmeyin.

BOTTOM

Buluşacağız ve en açık saçık, en cesur şekilde provamızı yapacağız. Acı çekin ve mükemmelleşin. Eyvallah.

QUINCE

Dük'ün meşesinin orada buluşuyoruz.

BOTTOM

Anlaşıldı... Sözünü tutan tutar, tutmayan kendi kaybeder..

(Çıkar)

Bir Yaz Gecesi RüyasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin