Perde IV | Sahne II

242 45 0
                                    

(Atina. Quince'in evi.)

(Quince, Flute, Snout ve Starveling girer.)

QUINCE

Bottom'un evine birini gönderdiniz mi? Hala ortada yok mu?

STARVELING

Ne duyan var ne gören. Belki de hapse atmışlardır.

FLUTE

Gelmezse bu iş yatar. O olmadan kesinlikle beceremeyiz.

QUINCE

Mümkün değil. Bütün şehri didik didik edip arasan Prymus'u onun gibi oynayacak bir tek kişi bile bulamazsın.

FLUTE

Bu şehirde ondan yeteneklisini bulamazsın.

QUINCE

Evet, hem de çok iyi bir insandı, tam bir dönekti...

FLUTE

Dönek değil, örnek... Allah bizi bu boşboğazlılardan korusun.

SNUG 

(Girer.)

Beyler, Dük tapınaktan dönüyor. Onunla beraber iki üç çift daha evlenmiş. Şu oyunu oynayabilirsek yırtarız.

FLUTE

Ah sevgili yiğit Bottom! Yevmiyeyi kaçırdın işte. Ömür boyu maaşı kaçırdın işte. Sen Prymus'u öyle bir oynardın ki Dük sana ömür boyu kıyak maaş bağlardı... Şimdi asgari ücrete talim... 

(Bottom girer.)

BOTTOM

Neredesiniz delikanlılar, neredesiniz kanı deli akanlar?

QUINCE

Bottom! Şükürler olsun! Hiç gelmeyeceksin sandım...

BOTTOM

Beyler, size neler neler anlatacağım... Ama sakın nedir diye sormayın. Gerçi anlatırsam delikanlılık elden gider... Yine de size herşeyi aynen olduğu gbi anlatacağım...

QUINCE

Hadi, anlat, dinliyoruz Bottom.

BOTTOM

Bir tek kelime bile söylemem... Ama şu kadarını söyleyeyim ki, Dük yemeğini yedi... Hadi bakalım, hazırlanın. Sakalları sağlam iplikle bağlayın, ayakkabı bağlarınızı sıkı bağlayın. Birazdan sarayda buluşuruz. Herkes ezberini kontrol etmeyi unutmasın. Uzun lafın kısası oyunu oynuyoruz... Ne olursa olsun Thisbe'nin iç çamaşırları tertemiz olmalı. Aslan'ın tırnakları da upuzun olmalı, yoksa aslan çok şey kaybeder aslanlığından... Ve sevgili oyuncu arkadaşlarım, lûtfen soğan sarımsak yemeyin. Tatlı bir komedi oynayanın nefesi de hoş kokmalı... Evet beyler az laf çok iş, hadi iş başına... 

(Çıkar.)

Bir Yaz Gecesi RüyasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin