This is what happen when I got to the archives. I started telling them what happened showing them my discoveries.When all of sudden Phoebe noticed a blue light in the back of the room. We all looked at each other worry but at the same time we were curious to know what it was so we started to look for the source of this light. At first we had trouble finding where the light source came from. And after ten minutes of excavations everywhere we fond him. She came from an old pile of dusty sheets. Malia and Joyce started removing the sheets and little by little the light intensify more and more. Once all the sheets are removed Joyce , Phoebe, Malia and me stayed speechless in front of what is hidden under all this dust. Never in my life could I imagined something similar to what we had just discovered...
In front of us was this strange miroir which always emitted this light but the little by little there was something else that appeared. It was a creature that resembles a woman but that all the same different from us. Her skin was extremely pale purple with shades of slightly iridescent white. This hair was long ,smooth and a mauve more pronounced them her skin. All along her neck there were white, pink and purple flowers up to the level of her left shoulder. She seemed passive and seemed to want to communicate with us for a while we stayed watching her suddenly Phoebe got up and approached the mirror. This woman who seems to come from somewhere else , perhaps from mythology put her hands against the miror. Phoebe did the same and all of a sudden they disapeared. We rushed over to Phoebe to try to catch her without success. And without having time to realize it we were also passing on the other side of the mirror.
In French:
Voilà ce qui s'est passé quand je suis arrivée aux archives. Je me suis donc mis à leur racontaient ce qu'il s'est passés en leur montrant mes découvertes. Quand tout à coup Phoebe remarqua une lumière bleue dans le fond de la pièce. On s'est toutes regardaient inquiète mais à la fois nous étions curieuses de savoir ce que c'était donc on as commençaient à chercher la provenance de cette lumière. Au départ, nous avons eu du mal à trouver d'où provenait la source de lumière. Et après une dizaine de minutes de fouilles un peu partout nous l'avons trouver. Elles venaient d'un vieux tas de draps tout poussiéreux. Malia et Joyce ont commencées à enlever les draps et au fur et à mesure qu'elles enlevaient les draps la lumière s'intensifier de plus en plus. Une fois tous les draps retirés Joyce, Phoebe, Malia et moi sommes restées bouche bée face à ce qui se cachait sous toute cette poussière. Jamais, de toute ma vie, je n'aurais pu imaginer quelques choses de semblables à ce que nous venions de découvrir...
Face à nous se trouvaient donc cet étrange miroir qui émettait toujours cette lumière, mais petit à petit, il y avait autre chose qui apparaissait. C'était une créature qui ressemblait à une femme, mais qui rester tout de même différente de nous. Sa peau était d'un mauve extrêmement pale avec des nuances de blanc légèrement irisée. Ses cheveux étaient long, lisse et d'un mauve plus prononcée que sa peau. Tout le long de sa nuque, il y avait des fleurs blanche, rose et mauve jusqu'au niveau de son épaule gauche. Elle paraissaient passives et semblait vouloir communiquer avec nous. Sa peau était d'un mauve extrêmement pale avec des nuances de blanc légèrement irisée.Elle paraissait passive et semblait vouloir communiquer avec nous. Pendant un moment, nous sommes restées à la regarder quand soudainement Phoebe se leva et s'approcha du miroir. Cette femme qui semble venir d'ailleurs , peut-être de la mythologie posa sa main contre le miroir. Phoebe fit de même et d'un seul coup elles ont disparues. Nous nous sommes précipités vers Phoebe pour essayer de la rattraper sans succès. Et sans avoir le temps de s'en rendre compte on était nous aussi passer de l'autre coté du miroir.
YOU ARE READING
Lumalia
FantasyOnce upon a time in the 90's is a small town called Willowfalls which is located in the depths of New Jersey. At Willowfalls everything is always calm, there is no much going on except during the end of year celebrations which give a little more li...