Hoofdstuk 2

90 4 2
                                    

Terugblik 2 dagen geleden:

Ik voel een klap op mijn wang en ik schrik, het lijkt alsof de grond onder mijn voeten wegzakt. Oo sorry schatje heb je nu pijn? Hoor ik mijn oom met een stom aanstellerig stemmetje zeggen. Ja ik heb pijn en niet zo zeer op mijn wang maar in mijn hart voor alles wat je mij hebt aangedaan! Ik schrik van wat ik zelf zeg en ik ben bang voor nog een 2de klap, ik ben zelfs zo bang dat ik wegren, ver weg! Heb ik even geluk dat Finn hier vlabij woont dus ik hoop dat hij thuis is. Het lijkt wel alsof ik uren aan het rennen ben maar ik zie Finn's huis al in zicht komen, gelukkig, zijn fiets staat er en ik bel aan. Gelukkig doet Finn zelf open en ik leg hem alles uit van het begin tot het eind van wat mijn oom met mij gedaan heeft.....

Ik voel gehijg in mijn nek.....even ben ik bang dat mijn oom achter me staat maar gelukkig hoor ik de lieve en zachte stem van Finn 'heei' zeggen. Zijn stem is wel zacht en lief maar ergens op de achtergrond hoor ik paniek en verdriet in zijn stem. Het lachen is opgehouden en ik ben gelijk stil. Een beetje twijfel achtig zeg ik 'heei' terug maar ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Gelukkig heeft Eva het door en ze zegt dat ze even naar de wc moet. Finn? Is er iets? Vraag ik hem.

Ja Nina er is behoorlijk veel aan de hand maar ik weet niet hoe ik het je moet zeggen. ik zie dat er een laagje water in zijn ogen staan en ik begin zelf ook verdriet en angst in me te voelen

Finn wat is er? Zeg het me alsjeblieft eerlijk?

Nina als eersts wil ik zeggen dat ik ontiegelijk veel van je hou! Alleen ik moet je iets vertellen: ik heb kanker Nina.

Een brok schiet in mijn keel en ik heb een gevoel ik mijn lichaam die ik nog nooit eerder heb gevoelt. Schijnbaar merk Finn het en we geven elkaar een knuffel, zo knuffelend hebben we nog een kwartier huilend met zijn 2tjes in de gangen van de school gestaan.

Totdat ik mijn mobiel voel trillen in mijn zak. Het is een smsje en ik open hem ik krijg jou nog wel nina! Denk maar niet dat je van me af bent! Xjes je liefste oom

Ik schrik van het berichtje en ik merk dat Finn heeft meegelezen. Wat bedoeld hij met: je bent nog niet van me af?

Waarschijnlijk krijg ik de eerst volgende keer dat ik hem zie klappen die me doen instorten. Ik word nog verdrietiger en even lijkt het alsof de wereld voor me instort.

Een zoektocht, speciaal voor jou!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu