Tiheä, läpi näkemätön sumu on laskeutunut laivan kannelle, enkä näe juuri itseni lisäksi mitään. Yritän kävellä eteenpäin, jolloin törmään Rowenaan. Ainiin, hänkin oli tullut laivalle.
Kierrän Rowenan, ja jatkan matkaa sumun keskellä.
En kirjaimellisesti näe mitään, lukuunottamatta tätä sumua.
Pompahdan varmaan metrin ilmaan kuullessani jyrähdyksen taivaalta. Eieieieiei ei nyt ei ukkosta! Yllätyksekseni kuulen pian lankkuja katkeilevan palasiksi, jotain kovaa osuessa laivaamme.
Voi pehvatti se olikin pommi.
Sumu alkaa pikkuhiljaa hälvetä, ja melkein vieressämme näen toisen laivan. Merirosvolaivan, jonka miehistö on hyökkäämässä laivaamme.
Mutta mikä on vielä järkyttävämpää, on se, että miehistö, he näyttävät heränneen kuolleista!
Ei tämä ole yhtään normaalia! Eikä edes mahdollista!
Paitsi jos tämä on unta...
Juoksen vikkelästi Joyn luo, joka on ruorissa. Tuokin on huomannut kuolleista heränneet, ja tarkkailee noita, ihan kuin tässä ei olisi mitään ihmeellistä.
"Joy. Joy! Joy! Halooo!! Joy!!!" Yritän saada isäni huomion herpaantumaan. En kuitenkaan onnistu siinä, joten heilutan kättäni tuon silmien edessä, katkaisten näköetäisyyden laivan lankkuja pitkin käveleviin kuolleisiin.
Vihdoin Joy kääntää katseensa minuun.
"Mitä?"
"Ei tää oo normaalia! Noi tyypit näyttää ihan kuolleilta mutta eläviltä! Joy!"
"Joo, huomasin sen itekkin"
"Mut miten... häh... kuinka... mitäh??"Takeltelen hämmentyneenä ja järkyttyneenä samaan aikaan. Joy taas näyttää edelleen siltä, kuin tämä olisi joku jokapäiväinen, kyllästyttävä, normaali tapahtuma. Jossa kuolleet vain kävelevät laivamme kannella.
Kauhea meteli alkaa, kun kuolleista heränneet vetävät aseensa esiin, ja alkavat taistelemaan.
Samalla näen myrskypilviä kerääntyvän hämärälle iltataivaalle, kohta alkaisi sade, tai ukkonen. Ilma alkaa viilentymään lähes kylmäksi.
Pian kuulen jyrähdyksen, ja taivaan halkaisee kirkas salama, joka osuu laivan mastoon.
Masto halkaistuu kahtia, saaden liekit kaartamaan miehistöä, tulipalon syttyessä salaman johdosta.
~
Tää nyt menee vähän yliluonnolliseks, toivottavasti ei haittaa.
YOU ARE READING
Jasmin 2
Random[JATKO-OSA TARINALLE JASMIN] - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jasmin on kehittynyt merirosvona, ja tuo havittelee nyt kapteenin paikkaa. Mitä käy, kun kuvioihin astuu kadonnut täti, taisteluja, ja nousee uhkaavia myrskyjä? Jasm...