Liekkejä.

21 1 0
                                    

Näen kokon syttyvän palamaan, kun soihtuja heitetään siihen.

Helvetti helvetti helvetti helvetti!!!! Mä palan kohta elävältä!!!!!! Huudan mielessäni. Intiaanit ympärilläni alkavat tanssimaan jotain outoa tanssia, ja taustalla soi todella outo musiikki. Tämä ei todellakaan ole hauskaa, vaikka heidän mielestään näyttääkin olevan.

Kiljahdan, kun tulta osuu jalkoihini. Jalkani palavat!!!!!!

Virnistys kohoaa naamalleni saadessani idean. Se ei ehkä ole loistavin, mutta voisi se toimia.

Nostan jalkani ilmaan, ja vain köyden varassa roikun liekkien yllä. "Au au au au auuuu!!!! Mun peppu palaa!!" Huudahdan liekkien keskeltä.

Yhtäkkiä alan rajusti yskimään, ja suljen silmäni palavien liekkien takia. Jalkani selvisivät, mutt-

Huomaan, että köysi on palanut poikki. Tiedostamattani olin pitänyt itseäni käsieni varassa ilmassa.

Tilaisuuteni koitti.

Tankoa pitkin lähden kiipeämään ylöspäin, onneksi olin harjoitellut tätä silloin joskus laivalla. Silloin olin pitänyt sitä turhana, mutta nyt se taito tulee todellakin tarpeeseen.

Pääsen liekkien keskeltä niiden yläpuolelle, josta näen intiaanien katselevan muka palamistani.

Kuulen jotain terävää heitettävän suoraan alapuolelleni, ja vilkaisen sitä.

Keihäs.

Intiaanit heittävät minua keihäillä!

Kipuan nopeasti ylöspäin, kunnes huomaan tangon loppuvan kesken. Mihin se pituus hävisi?

Liekit alapuolellani jatkavat uhkaavasti nousemistaan ylös. En tiedä mitä tehdä. Vilkuilen avuttomana ympärilleni, huomaan sen keihään alapuolellani.

Laskeudun vähän matkaa alas, jotta saan keihään käteeni. Sitten kiipeän takaisin aivan ylös, tangon loppuun, jotten palaisi elävältä.

Mutta mitä minä tällä keihäällä nyt teen?

"APUA!!!!!! AUTTAKAA MÄ PALAN!!!!!!!" Huudan niin kovaa kuin pystyn, huomatessani liikettä puiden ja pensaiden takana.

"APUAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!"

Suorastaan roikun tangossa kurottautuessani eteenpäin. Tanko heilahtaa.

Tätä intiaanit eivät varmasti osaisi arvata. Alan keinuttaa tankoa puolelta toiselle, varoen silti liekkejä allani. Intiaanit näyttävät aivan avuttomilta ja hämmästyneiltä. He eivät selvästikään osanneet arvata mitään tällaista.

Leirissä alkaa hirveä kaaos, kun jatkan tangon heiluttamista puolelta toiselle. Kokko ihme kyllä pitää sen aika hyvin paikallaan.

Tangon heilahtaessa melkein irti, valmistaudun hyppäämään. Seuraavalla heilahtamisella, tunnen tangon lähtevän irti, ja keihäs edelleen kädessäni, hyppään ilmaan, vailla päämäärää.

Voi ei, minne mä oikein hyppään?

Kiljahdan maan alkaessa lähestyä minua. Juuri ennenkuin tupsahdan maahan, huomaan Joyn, Jillianin, ja jonkun tuntemattoman, vaaleahiuksisen, noin keski-ikäisen naisen pyörivän allani yrittäen löytää kohdan, josta ottaa minut kiinni.

Tunnen jalkojeni tömähtävän maahan, ja nopeasti kuperkeikan kautta nousen seisomaan.

Kukaan heistä ei saanut minusta koppia.

Arvioin naista edessäni. Tuollakin näkyy olevan P poltettuna ranteessaan.

"Kuka sä oot?" Kysyn, ja tahtomattani, saan sen kuulostamaan aika töykeältä.

Ennenkuin nainen ehtii vastata kysymykseeni, isäni pääsee ääneen. "Hän löytyi yhdestä ruumispussista, kaikki muut ovat kuolleita. Ja niin, hän on Rowena, mun sisko"

Jasmin 2Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang