~PART 6💔~
Di rumah averose
Di dalam blik areun n yeona :-
*Areum pov*
Aku bngun awl dripada yeona...aku membuka telefon ku...aku melihat mesej yg dihantar oleh siyeon...Alangkah terkejutnya aku apabila melihat siyeon menghantar gmbr seonghwa tidur bersama hwa young smbil berpelukan...Air mataku mengalir dgn deras...Yeona yg mendengar tangisan ku terus bngun dan memelukku dri belakang..
Yeona:unnie,kenapa menangis awl ii pagi ni *muka msih mamai*
Areum: *berdiam diri + tangisan semakin kuat*
Yeona: *ambil fon areum*...Ape semua ni *meramas kasar rambut nya*..snggup seonghwa buat mcm ni...Yeona dh agak bende buruk akan berlaku...*Yeona pov*
Aku mengejutkan semua ahli averose untuk turun ke ruang tamu..Aku ingin memberitahu tentang hal ni...nmun hati aq berasa tidak tenang .. aku kena bagitau hal yg sebenar benarnya psal siyeon nmun masanya blun tiba...aku turun ke ruang tamu ...aku melihat semua dah ade di ruang tamu..
*Author pov*
Semua ahli averose berkumpul di ruang tamu..mereka hairan melihat areun menangis tersedu sedu...Mereka melihat ke arah yeona yg sdng serius...
Eun ae:hish,kau ni tak bleh tgk aq senang kan? *dlm keadaan mamai*
Hana:entah kau ni bgi lah aku tdo lama sikit..haishh,aq ngantuk lah..
Haneul:tulah kau hana..aku suruh tdo semalam tknk degil jgk nk main pubg...
Yeona:mohon bertenang..sebelum tu yeona nk mintak maaf ganggu wktu tdo korang...Aku panggil korang ni sbb aq nk tunjuk ni *cmpak fon areum ke atas meja*
Ryujin:apa ni *ambil fon areum* Jahanam punya jantan...btul sangkaan yeona..semua ni akan berlaku..Averose terkejut melihat gambar seonghwa tidur bersama hwa young...yeona dan ryujin pulak sedang menenangkan areum yg msih lgi menangis...
Ryujin:korang pergi bersiap..kita akan pergi ke rumah ateez untuk ckp psl hal ni..
Hana:tpi kenapa semua?
Ryujin:unnie rse x sedap hatu...mcm ade perkara yg lbih buruk...selepas beberapa minit bersiap mereka pon pergi ke rumah ateez
*author pov*
Mereka namapak ade banyak kasut didepan pintu...ryujin menendang pintu rumah ateez..nmun tidak kelihatan sesiapa di ruang tamu...mereka pon mencari mereka...
*Yeona pov*
Aku pergi ke bilik yeosang..aku berharap yeosang x akan menduakan aq..nmun sangkaan ku salah....aq melibat yeosang dgn seera sedang berpelukkan di beranda
Yeona:KANG YEOSANG!!
Mereka segera meleraikan pelukkan
Seera:wah wah wah , tgk siapa yg datang *nada menganjing*
Yeona:ape semua ni kang yeosang ...ape semua niiiii !!!
Yeosang: *mendiamkan diri*
Yeona:Jawab kang yeosang,jwab !!! *nada naik satu oktaf*
Yeosang:yeona ini bukan yg mcm awk nmpk
Yeona:bukan yg mcm saya nmpak?!..Habistu tkdi saya nmpak ape? Hantu ke yg tgh berpelukkan??Aq berasa geram melihat seera tersenyum sinis..Aq pergi ke arah seera...aq mendapati terdapat kesan hickey di leher seera...kemarahan ku semakin membuak buak...aq menarik rambut seera
Yeona:Eyh betina tak guna...Kau suka hati je rmpas Kang Yeosang dripada aq...dasar betina murahan...
Seera menumbuk muka ku..aq ingin membals tumbukkannya nmun yeosang tlh menolak aku hingga terjatuh...
Yeosang:ckup lee yeona , ckup !!
Bibir ku berdarah dan air hangat mula membasahi pipi ku..Yeosang ingin mendapatkan ku nmun aku mengelak..
Yeona:Kang Yeosang , aq x percaya kau sanggup buat mcm ni kat aku , selama ni aku percaya kan kau , i trust you kang yeosang but now is not anymore..kau rse bahagai dgn betina ni kan , baiklah aku akan pergi dri hidup kau..mulai sekarang jgn pnggil aq sayang lagi !! ... aq mecabut locket yg mengandungi gambar aq dan yeosang yg diberikan oleh yeosang kepada ku sempena hubungan kmi yg ke 1 thunn...aq mencampakkan nya didepan yeosang..aq memalingkan tubuh ku dri melihat yeosang...perasaan benci mula timbul apabila aq melihat muka nya...aq pon memberikan kata ii yg terakhir..
Yeona:dan satu lagi kau beritahu hyung kesayangan kau tu yg aq tkkan maafkan dia sbb buat areum unnie merana...tlong hadam baik ii ape yg aq ckp ni...selamat tinggal kang yeosang..terima ksih ats segalanya..
Aku mengesat kasar air mataku dan berlari keluar dari blik yeosang
*Yeosang pov*
Yeosang:kau puas hatu hah serra!!
Seera:yep aq puas hati *msuk ke dlm blik air*Aku duduk di birai katil...aq menekup muka ku dan meramas kasar rambut lembut ku..aku x percaya yg yeona tlh pergi meninggalkan ku..
*Ryujin pov*
Aku mendengar bermacam macam suara ... ade yg menangis , ade yg mengamuk , ade yg tergelak ..Aku pun mengambil keputusan untuk ke bilik hong joong .. hati ku rasa panas dan sakit apabila melihat siyeon dan hong joong tidur di atas ktil yg sama...
Ryujin:YAH KIM HONGJOONG ,KAU BUAT APE DGN POMPUAN NI!!
Hongjoong n siyeon: *terkejut mendengar jeritan ryujin*
Hongjoong:eh ryujin dngar ckp saya dulu
Ryujin:kau nk ckp ape hah jantan .. Lelaki x gune ..Geng ii kau semua kaki perempuanpang ..satu tamparan hinggal di pipi ryujin .. bibir nya sedikit pecah dan mengeluarkan darah .. tgn hongjoong mengigil ..
Ryujin:wah tq ats tamparan ni .. aku akan ingat sampai bile ii .. *berjalan mendekati siyeon* and kau siyeon, kalau ade ape ii jadi kat adik ii aku, aku x teragak agak nk bunuh kau ..
Hongjoong:ryujin,dengar dulu saya ckp ni..
Ryujin:takde ape lagi nk ckp .. ckup ii la tu ..aku penat la ..
Siyeon:puas hati aku tngk korang camni ..
Ryujin:kau pompuan *tarik rambut siyeon*
Siyeon:sakit la bodo
Ryujin:hati aku sakit ade kau tahu?
Hongjoong:eh korang dh la ..
Ryujin: siyeon , mau ingat erh .. masalah kita belum selesai .. *keluar dari blik hongjoong*Situasi hongjoong n siyeon:-
Hongjoong:hei kau betina , camne kau bleh masuk dlm blik aku?!
Siyeon:ala biy dah lupa ke ? Bukan semalam ki-
Hongjoong: *tampar siyeon* Kau jgn mcm ii eh pompuan .. keluar dari bilik aku sekarang ..semak ah tngk muka kau ..
Siyeon:kau tunggu eh .. aku akan buat kau menderita *keluar dari blik hongjoong*
YOU ARE READING
MISTAKES IN THE PAST
FanfictionMengisahkan tentang 8 orang yeoja yg tinggal bersama dan mereka menamakan group mereka 'averose'...Mereka mempunyai namchin iaitu ateez...Namun the diva tlh menghancurkan segala galanya...mereka akan hidup bahagia?apakah cabaran yg mereka lalui? Iku...