إقتباس

96K 1.3K 122
                                    

في غرفه العروسين: جناح فاخر في احد فنادق الحديدي

زاهر و هو يدق باب الحمام بملل:"يلا يا روني اطلعي بقالك ساعه في الحمام... و الا انت ناويه تباتي هناك".
رنا من الداخل:"و انت مالك... ماتروح تنام احسنلك عشان الوقت تأخر".
زاهر بغيض:"هو انا بكره رايح المدرسه عشان تقولي الوقت تأخر... يلا اطلعي بدل ما اكسر الباب ".

بعد برهه خرجت رنا من الحمام  قائله بغضب:" تفضل اهو الحمام ادامك و بعدين هو جناح ملوكي زي دا و مفيشه غير حمام واحد".
فتح زاهر عينيه بعدم تصديق و هو يطالع هيئتها الطفوليه المضحكه، كانت تعقد خصلات شعرها على هيئه كعكتين كل واحده بجهه كالقطه و ترتدي منامه زهرية اللون و عليها صورة إحدى الرسومات الكرتونيه.
مرت بجانبه متجهه إلى السرير و هي تخفي ابتسامتها الخبيثه متجاهله ذالك الذي تصنم مكانه:" يااااه و اخيرا... دا انا كنت حموت و انام".
كتم الاخر ضحكاته بصعوبه على تصرفاتها الطفوليه فهو على يقين بأنها تفعل ذلك متعمده لذلك قرر مجاراتها.

"عامله شعرك قطتين و لابسالي ميكي ماوس...  فاكره نفسك نايمه مع ابن اخوكي".

عقدت ذراعيها أمام صدرها قائله بتحد:"أولا دي اسمها hello kitty مش ميكي ماوس يا جاهل... و ثانيا انا متعوده البس كده و من فضلك بلاش دوشه عاوزه انام...".

زاهر بغمزه خبيثه و هو يطالع جسدها بنظرات متفحصه  :"امال فين قمصان النوم الحلوه اللي بعثتهالك.... دا انا منقيهم بنفسي قميص... قميص و...".

صاحت رنا لتقاطع كلماته الوقحه و قد إستحال وجهها إلى اللون الأحمر القاني من شده الخجل لتصرخ قائله:أخرس.. يا قليل الادب يا سافل  باعثلي هدوم قليله الأدب زيك و عاوزني البسها...".

قطعت كلماتها و هي تبتلع ريقها بصعوبه عندما رأت ابتسامته الماكره التي لم تفارق وجهه طوال الفرح ليزيد من رعبها و هو يتقدم باتجاهها بخطوات بطيئه كفهد يستعد للانقضاض على فريسته، رمشت بعينيها عده مرات ثم تراجعت بخطواتها إلى الخلف هاتفه بصوت متلعثم:" ان...... انت.. بتقرب ليه لو سمحت إبعد.. ".

زاهر بتسليه و هو يواصل التقدم:"توتوتو عاجباني القطه.. و عاوز اسلم عليها".

يتبع ♥️♥️♥️

عشق آدم(ياسمين) مكتملةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن